Gå til innhold

Pepsi max legge på seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger en på seg av å drikke sukkerfri brus? Jeg drikker litt for mye pepsi max. Det står jo 0 kalorier, men... ? 

Anonymkode: 357c9...4bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikkert. Mye forskningen viser at det både er farlig for metabolismen men også at det ikke er det. Men sunt er det ikke. Det er veldig mye syre i det og det vil kunne gi en del skader. Ikke minst på tenna. 

Spar de penga på brus og drikk heller vann. Brus er vanndrivende og man ender opp med å drikke mer enn man trenger av væske. Drikker du kun vann så vil kroppen regulere væskebalansen bedre. 

Jeg tror at lettbrus vil gi store skader og man vil se det etter hvert. 

Btw. Når det gjelder forskning som er gjort på dette med lettbrus, så har brusgigantene betalt mye penger for forskning for egen fordel ;) 

Anonymkode: fd24a...1e3

Skrevet (endret)

Nei, men det er noen forskere som mener at man får mer søtsug eller større apetitt av det. Dermed spiser man mer, men om du har kontroll på matinntaket så er det ikke noe problem.

Når det er sagt så er det mange bikinifitnessutøvere som drikker det på diett. 

Endret av penny_
  • Liker 1
Skrevet

NEI, ingen seriøse forskningsartikler påpeker noen sammenheng

Anonymkode: 6a314...0da

• Liker 5
Skrevet

Nei, man legger ikke på seg av Pepsi Max i seg selv. Det er fysisk umulig :-) Man kan føle seg litt oppblåst på grunn av kullsyre. 

• Liker 1
Skrevet

Du legger ikke på deg av selve brusen, men i kombiasjon med annen mat så kan du legge på deg. Der er mange som slutter med sukkerfri brus og som da går ned i vekt. Mekanismene bak er det vel ingen som har knekt koden på.

Anonymkode: fe361...bf9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du legger ikke på deg av selve brusen, men i kombiasjon med annen mat så kan du legge på deg. Der er mange som slutter med sukkerfri brus og som da går ned i vekt. Mekanismene bak er det vel ingen som har knekt koden på.

Slutt å spre usannheter.

Nei, du vil ikke legge på deg av pepsi max. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, det gjør man ikke. Det hindrer heller ikke vektnedgang, slik mange motstandere av sukkerfri brus hevder.

Jeg har et høyt forbruk av sukkerfri brus (2 liter daglig +) og har hatt det i flere år. Gikk ned 20 kg for et par år siden, mens jeg drakk som en svamp. Jeg spiste mindre mat slik at jeg kom i kaloriunderskudd, men jeg drakk like mye sukkerfri brus gjennom hele slankeperioden. Jeg har holdt vekten, og drikker fremdeles som en svamp. Så, tygg på den motstandere av sukkerfri brus ;) 

Anonymkode: 2216c...710

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er helt på jordet. 

Ingen sukkerfri brus gjør at du legger på deg. MEN mange kan få økt appetitt av sukkerfri brus, som gjør at man spiser mer, altså får i seg flere kalorier. Men brusen er ikke det som gjør at du legger på deg.

Anonymkode: b510f...305

Skrevet

Tusen takk fpr svar. Da fortsetter jeg med den kosen selv om jeg skal gå ned noen kilo. 

Anonymkode: 07bef...879

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk fpr svar. Da fortsetter jeg med den kosen selv om jeg skal gå ned noen kilo. 

Anonymkode: 07bef...879

Hvis Pepsi max gjør at du klarer å begrense godteri-inntaket, så er jo det barre bra for vektnedgangen. 

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legger en på seg av å drikke sukkerfri brus? Jeg drikker litt for mye pepsi max. Det står jo 0 kalorier, men... ? 

Anonymkode: 357c9...4bc

Jeg har ikke lest hele tråden og det trenger jeg ikke heller, Svaret er at det gjør man ikke. Du kommer til å lese i tråden her at mange påstår at du gjør det, med ulike teorier som vi alle har hørt før.

Jøran Hjelmsæth som er professor i medisin ved Universitetet i Oslo, og leder av Senter for sykelig overvekt ved Sykehuset i Vestfold er av de i Norge som har mest kunnskap om fedme. Her er en av hans uttalelser om lettbrus:

"Lettbrus er bedre enn vanlig brus.

At lettbrusen er bedre for vekten enn sukkerholdig brus, er han ikke i tvil om. Alle vet at for mye sukker i kostholdet er negativt for både vekten og helsa. 

– Jeg anbefaler helt klart lettbrus over vanlig «tung» brus. Særlig dersom du er glad i brus og drikker mye av det, så gjør du lurt i å gå for de sukkerfrie variantene. I vanlig brus er det ofte over 40 kilokalorier per desiliter brus. Drikker du mye brus så blir det raskt mange kalorier, forklarer Hjelmesæth. "

Jøran Hjelmsæth blir også støttet av Folkehelseinstituttet og flere andre eksperter i Norge. Du kan altså trygt drikke lettbrus, du går ikke opp i vekt av den grunn. 

Skrevet

Du legger ikke på deg. 

Men for meg trigget pepsi max sukkersuget mitt, som jeg da igjen la på meg av. 

Anonymkode: 6210e...4ea

Gjest Coolaid
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er helt på jordet. 

Ingen sukkerfri brus gjør at du legger på deg. MEN mange kan få økt appetitt av sukkerfri brus, som gjør at man spiser mer, altså får i seg flere kalorier. Men brusen er ikke det som gjør at du legger på deg.

Anonymkode: b510f...305

Det var litt tøysete å skrive. Og drikker jeg lettbrus får jeg en følels av å være full i magen. Man kan få økt appetitt av trening også. Man har stått skikkelig på, svettet og er sliten. Så ulver man etter mat og tenker at man kan jo godt spise med god samvittighet - så blir prosjonen litt stor. Lettbrusen er altså frikjent fra å hjelpe deg med å gå opp i vekt. Det er altså en selv som gjør at man legger på seg, det har ingenting med lettbrus eller trening å gjøre for den saks skyld :fnise:

Gjest Coolaid
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikkert. Mye forskningen viser at det både er farlig for metabolismen men også at det ikke er det. Men sunt er det ikke. Det er veldig mye syre i det og det vil kunne gi en del skader. Ikke minst på tenna. 

Spar de penga på brus og drikk heller vann. Brus er vanndrivende og man ender opp med å drikke mer enn man trenger av væske. Drikker du kun vann så vil kroppen regulere væskebalansen bedre. 

Jeg tror at lettbrus vil gi store skader og man vil se det etter hvert. 

Btw. Når det gjelder forskning som er gjort på dette med lettbrus, så har brusgigantene betalt mye penger for forskning for egen fordel ;) 

Anonymkode: fd24a...1e3

1 Kan du underbygge påstandene dine? Hvilke skader vil lettbrusen gi og når vil det intreffe?

2. Kan du vise til forskning som er betalt av brus industrien og vise til at den er bestilt av industrien selv? ( det er naturlig å tenke  at det er riktig) men det er du som kommer med påstanden.

Gjest Coolaid
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne påstanden må du forklare og vise kilder til.

Skrevet (endret)

Jeg tror den eventuelle vektøkningsfaren med Pepsi Max skyldes at syren gjør at man kan føle seg sulten, uten å egentlig være det. Noe syrenøytraliserende kan i så fall hjelpe.

Jeg gikk ned 15 kilo på fire måneder en gang for noen år siden, mens jeg drakk forholdsvis mye Pepsi Max.

Endret av T-Rex
Gjest Coolaid
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger ikke på deg. 

Men for meg trigget pepsi max sukkersuget mitt, som jeg da igjen la på meg av. 

Anonymkode: 6210e...4ea

Da handler det om dine personlige vaner og triggere -og ikke brusen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...