Gå til innhold

Fleiping....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en herlig fyr i 1 mnd nå, og skjenner er at jeg virkelig har blitt glad i han. Viktig å nevne at han er veldig sjenert person, og spør om det er greit om han for eksempel skal holde rundt meg.  Men så har han begynt å gi kommentarer som er ment som fleip. Her om dagen kalte han meg for en " gammal kjerring...." eller drar frem mobilen og sier " kanskje det er en melding fra tinder...?", og skynder seg å si at han bare fleiper. 

Blir veldi forvirret jeg :( Altså helt greit at man fleiper inni mellom, men ett sted går grensa......eller??? Noen med erfaringer der ute, og om hvordan håntere situasjonen?

Anonymkode: f541e...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres egentlig ikke særlig bra ut. Jeg ville ha blitt ganske skeptisk, særlig etter tullekommentarer om Tinder og lignende. Det er typisk for menn som er usikre og som lar usikkerheten sin gå utover kvinnen de dater. 

Hva var bakgrunnen for kommentaren om at du var en "gammal kjerring"? 

Uansett tenker jeg det viktigste er hva du føler om dette. Når du har en dårlig følelse av kommentarene synes jeg du skal ta det seriøst og revurdere relasjonen. 

Anonymkode: 20c1d...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om barndommen og hvor tiden har gått....før han kommenterte( han er da eldre faktisk). Jeg har bare ledd bort det hele, og lot som ingen ting :/

Anonymkode: f541e...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh, det var jo ganske beskjeden fleiping. Hadde ikke tatt det alvorlig. 

Anonymkode: 35eb6...8c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at ett sted går grensa, men den går ikke i nærheten av Tinder!
"Gammal kjerring" er aldersavhengig. Er du over 30, er spøken ubehagelig nær sannheten og ikke så vellykket.

Anonymkode: 2b7bb...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under 25.... men poenget mitt var at jeg kun er redd at det skal forverre seg. På en måte er det helt greit at han føler at han kan fleipe med meg om "hva dom helst". .... men på en annet side er jeg redd det kan være starten på en usunn forhold :(

Anonymkode: f541e...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at ett sted går grensa, men den går ikke i nærheten av Tinder!
"Gammal kjerring" er aldersavhengig. Er du over 30, er spøken ubehagelig nær sannheten og ikke så vellykket.

Anonymkode: 2b7bb...e7a

Men hvilke menn er det som egentlig kommer med kommentarer om at daten nok har fått en melding fra Tinder? Selv om det er tull kommer det jo fra et eller annet sted. De fleste ville vel ikke engang ha tenkt på Tinder når daten får en melding. 

Anonymkode: 20c1d...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeeh, det var jo ganske beskjeden fleiping. Hadde ikke tatt det alvorlig. 

Anonymkode: 35eb6...8c0

Ehehe enig, hårsår much? Greit å male fanden på veggen men ærlig talt...

Anonymkode: 4d3c2...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Tinder har jeg tolket som at jeg ikke skal tro jeg er den eneste, eller spesiell. Dette har skjedd meg flere ganger, og i starten tok jeg det som at de ønsket bekreftelse på hvor seriøs jeg var - hver gang har det derimot vist seg at ting begynte å bli såpass tigh, og trygt at de fikk panikk og var begynt å se seg om etter noe nytt.

Anonymkode: 0955e...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med Tinder har jeg tolket som at jeg ikke skal tro jeg er den eneste, eller spesiell. Dette har skjedd meg flere ganger, og i starten tok jeg det som at de ønsket bekreftelse på hvor seriøs jeg var - hver gang har det derimot vist seg at ting begynte å bli såpass tigh, og trygt at de fikk panikk og var begynt å se seg om etter noe nytt.

Anonymkode: 0955e...44d

Huff, hva er løsningen da i så fall? :(

Anonymkode: f541e...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, hva er løsningen da i så fall? :(

Anonymkode: f541e...235

Nå spør jeg bare hva de vil jeg skal tenke, føle, når de sier sånt.  Hva poenget er, liksom. Det får i hvertfall fart i sakene, og enten er det starten på slutten, eller så velger de sine ord med litt større omhu om de er skikkelig interesserte. Det er jo en sårende kommentar, så da kan man like gjerne forske litt på hvor den kommer fra. Om det er fra usikkerhet, eller kjedsomhet.

Anonymkode: 0955e...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akuratt det med gammal kjerring en gang ville jeg ikke reagert på , men det med tinder er barnslige makt-stikk og jeg ville sagt neste gang han fleiper med noe du ikke liker at "ok? hva skulle være morsomt med det? " og avhengig av hva det er han fleiper med , f eks tinder følge opp med "hvorfor skulle det være tinder? er du på tinder eller? " og prøve å vende setningen mot han så han innser hvor teit det er å si 

Anonymkode: 6679d...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan være av typen som sier ting han egentlig mener, på en måte som får det til å høres ut som tull, for å se hvordan folk reagerer. Jeg har vært borti noen av den typen, hvis man blir sur for noe de sa så sier de at det var spøk, og hvis man ikke blir sur så fortsetter de enda mer på samme måte. De snur kappen etter vinden og "velger betydning" i egne utsagn avhengig av hvordan andre reagerer på utsagnene.
Hvis han er av denne typen så er han ikke til å stole på.

Jeg tror jeg ville respondert met et alvorlig ansikt, som sier fyren at slike utsagn er ikke ok uansett om det er fleip eller ikke. Om det er fleip så er det upassende humor for konteksten, og det burde han skjønne.

Anonymkode: aa47d...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Han kan være av typen som sier ting han egentlig mener, på en måte som får det til å høres ut som tull, for å se hvordan folk reagerer. Jeg har vært borti noen av den typen, hvis man blir sur for noe de sa så sier de at det var spøk, og hvis man ikke blir sur så fortsetter de enda mer på samme måte. De snur kappen etter vinden og "velger betydning" i egne utsagn avhengig av hvordan andre reagerer på utsagnene.
Hvis han er av denne typen så er han ikke til å stole på.

Jeg tror jeg ville respondert met et alvorlig ansikt, som sier fyren at slike utsagn er ikke ok uansett om det er fleip eller ikke. Om det er fleip så er det upassende humor for konteksten, og det burde han skjønne.

Anonymkode: aa47d...77b

Da hadde jeg svart tilbake at det er flere fisk i havet med en alvorlig tone og ha dumpet deg. For det finne mange kjekke jenter i Norge og verden.

Anonymkode: 040a8...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, "gammal kjerring" ville jeg bare flirt av. Særlig hvis han også hadde omtalt seg selv som "gammal gubbe" ;) . Det å trekke frem Tinder ville jeg vært mindre begeistret for i denne sammenhengen, men det kommer også an på hva sammenhengen er? Har dere avtalt at dere er "eksklusive"? Hvis ikke så kan det være hans noe klønete måte å hinte til at dere kanskje er på det stadiet nå og at dere begge bør deaktivere (eller slette eller hva vet jeg) Tinder. Hvis fyren er sjenert så sitter det kanskje langt inne å stille det spørsmålet rett fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker som at han kommer med dårlige spøker fordi han er usikker. Tror kanskje du bør gjøre klart for ham at det ikke er greit. En tinder-spøk når man har datet i en måned er ikke ok hvis man bryr seg om den andre. Spør ham gjerne hvordan han hadde følt det dersom du var på tinder nå..

Anonymkode: eaa04...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at du ikke skjønner at det er opplagt spøk med "gammel kjerring" når du er under 25. Og den Tinder-spøken, hva er det å reagere på? Det viser jo bare at han synes det er feil/rart å drive med Tinder-meldinger når han er med deg, mer enn det motsatte.

Anonymkode: 0cfdd...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel hva en spøk betyr?

"Gammel kjerring" er jo ironisk, og det samme gjelder Tinder-fleipen.

Fleiping er en måte å komme nærmere hverandre på, å erte hverandre og utvikle en personlig sjargong.

Noen ganger synes jeg synd på menn som må forholde seg til kvinner som gjør noe negativt ut av alt. Gutter fleiper seg imellom - de er vant til det.

Anonymkode: e6f85...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med menn som både har dårlige sosiale antenner og prøver å være morsomme. 

Endret av potetstappe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...