Gå til innhold

Tvangstanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått gjennom to tette svangerskap. To barn på to år. Ca 2 mnd etter siste baby var født fortalte jeg sanboern min at jeg var bifil. Det tok han veldig pent. Og noen dager etter fikk jeg et slags panikk anfall om at jeg var lesbisk. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, det var helt altoppslukende og tok all tid og energi. Ble lagt inn på dps ca en uke etterpå. De konkluderte det med at jeg var deprimert fordi det var for mye for meg, og da var de tvangstankene kommet i følge av det. Har vært hjemme i to uker nå, og det går stortsett bra, men tankene kommer og går, og jeg får veldig angst, og blir urolig når tankene kommer. Blir liksom helt lammet. Men stortsett så klarer jeg å skille på at dette bare er tvangstanker. For jeg vet at tankene ikke stemmer! Men hvis de tar helt styringen blir jeg helt utenfor, og det er helt forferdelig.  Ser jeg ei jente jeg ser er lesbisk får jeg liksom litt noia, og det trigger tvangstankene. Jeg elsker min samboer, så jeg skjønner ikke hva dette kommer av? Har gått på cipralex i ca 1 mnd nå. Hvordan skal jeg håndtere dette?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ingen her kan fortelle deg hvorfor du opplever det du gjør. Heller ikke fortelle deg hvordan du blir kvitt de tankene du har. Jeg ville rådet deg til å ta kontakt med en psykolog som er en som er kvalifisert til å hjelpe deg med å sortere tankene dine. Lykke til. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...