Gå til innhold

Hvordan bli frekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei! 

Jeg er en person som er snill/vennlig mot alle. Det har jeg vært hele livet. Men de siste årene har jeg lagt merke til at mange ser på meg som dum kun fordi jeg er grei. 

Jeg lar andre tråkke på meg, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal reagere. Men det får tydeligvis ikke ann å komme seg noen plass i dagens samfunn uten at du er frempå, snobbete og småfrekk. Hvertfall det jeg har opplevd. 

Så noen råd til hvordan jeg kan bli en slik person? Har prøvd i noen dager no, men klarer det bare ikke ...

Anonymkode: 908a8...edf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo egentlig ikke så mye å lære seg å være frekk, som det faktisk er å sette grenser for seg selv, å si i fra når noen har tråkket over disse, det er ikke å være frekk. 

Først av alt, lønner det seg å sette noen klare grenser for seg selv, å vite hvor disse går. Sett deg inn o diverse scenarioer av det du har opplevd/kan komme til å oppleve, å finn ut hvor grensen din går i dette. Er det ok hvis noen sier sånn eller så? Er det ok hvis noen gjør det eller det? Hvis ikke, vit hvor din grense går, å øv på å si nei, eller si i fra når noen trer over. Du må bare øve, øve, øve. 

Øv deg også på hva du kan si i de forskjellige situasjonene. Hvis noen sier til deg at den nye genseren din er stygg, lønner det seg ikke å svare med; forbanna idiot! Du kommer lengre med å svare; hvorfor sier du det på den måten/ja vel? Det var ikke spesielt hyggelig å høre/dette såret meg e.l. Da har du ikke kommet med et motangrep, men faktisk forklart at 'nå tråkket du over en grense, og såret meg'

Igjen, å si i fra hvor dine grenser går, er IKKE å være frekk :)

Anonymkode: 405b4...4d2

Skrevet

Det er vanskelig å lære seg å være frekk og arrogant hvis det er i mot personligheten din. Påtatt frekk kommer ikke til å ha så stor gjennomslagskraft tror jeg? Du vil antagelig bare komme til å føle deg utilpass på et punkt og ikke helt klare ro det i land. Hva med å heller bare øve på å gå i konfrontasjoner på en saklig måte? Det kan være mye knusende det, selv overfor de som er spinnvill munnhoggere helt uten grenser. 

Anonymkode: 4a458...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...