Gå til innhold

Innkalt som vitne igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vitnet i tingretten tidligere i år, og neste år blir det ankesak. Kommer jeg til å bli innkalt igjen da?

Anonymkode: 88621...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må eu spørre advokaten som stevnet deg inn om.

Anonymkode: 95195...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli det, men gjø det som AB over foreslår. 

Anonymkode: 5137f...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig. Jeg vitnet i tingrettet og lagmannsretten, men ikke alle vitnene ble innkalt på nytt og noen var nye. 

Anonymkode: 510fa...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må eu spørre advokaten som stevnet deg inn om.

Anonymkode: 95195...08c

Hvordan finner jeg ut hvem det var? Fikk bare et brev i posten fra ett eller annet kontor.

Anonymkode: 88621...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner jeg ut hvem det var? Fikk bare et brev i posten fra ett eller annet kontor.

Anonymkode: 88621...928

Finn brevet. 

Prøv å google saken om den har vært i media.

Kontakt tingretten. 

Anonymkode: 5137f...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn brevet. 

Prøv å google saken om den har vært i media.

Kontakt tingretten. 

Anonymkode: 5137f...697

Brevet måtte jeg levere inn til skolen for å få gyldig fravær, og tror ikke jeg tok kopi. Men ja, kan kontakte tingretten og høre.

Anonymkode: 88621...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brevet måtte jeg levere inn til skolen for å få gyldig fravær, og tror ikke jeg tok kopi. Men ja, kan kontakte tingretten og høre.

Anonymkode: 88621...928

Du burde aldri levere inn originalen. Behold alltid den og ta kopi. 

Anonymkode: 5137f...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er stor for at du blir innkalt som vitne igjen, det avhenger av hvor viktig vitnemålet ditt er for den parten som kalte deg inn. Du bli innkalt på samme måte som sist.

Anonymkode: 2fffc...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, October 28, 2017 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner jeg ut hvem det var? Fikk bare et brev i posten fra ett eller annet kontor.

Anonymkode: 88621...928

Du fikk enten et brev fra politiets stevnekontor eller fra en av advokatene i saken. (Den du vitnet til fordel for.) 

Å holde orden i sine papirer er viktig og noe vi på kg ikke kan løse for deg. Du får ringe politiet dersom det er en straffesak. Sivilsaker steller ikke politiet med. Det er advokatenes jobb.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen er stor for at du blir innkalt som vitne igjen, det avhenger av hvor viktig vitnemålet ditt er for den parten som kalte deg inn. Du bli innkalt på samme måte som sist.

Anonymkode: 2fffc...77b

Det kommer helt an på hvor viktig ts sitt vitnemål er, hvordan ts fremstod i retten osv. Vi inkaller ikke vitner med dårlige vitnemål på nytt i Lagmannsretten. 

Anonymkode: 95195...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk enten et brev fra politiets stevnekontor eller fra en av advokatene i saken. (Den du vitnet til fordel for.) 

Å holde orden i sine papirer er viktig og noe vi på kg ikke kan løse for deg. Du får ringe politiet dersom det er en straffesak. Sivilsaker steller ikke politiet med. Det er advokatenes jobb.

Det kommer helt an på hvor viktig ts sitt vitnemål er, hvordan ts fremstod i retten osv. Vi inkaller ikke vitner med dårlige vitnemål på nytt i Lagmannsretten. 

Anonymkode: 95195...08c

Aha. Hva gjør man om man som vitne forteller at man så noe, noe som ene parten i saken nekter for? I tingretten fortalte jeg noe jeg så hun hadde gjort, og fikk vite senere at det hadde hun løyet under ed og nekta for. Men hva om det bare blir glemt, og de tror på løgnen hennes? Jeg blir helt uggen av å tenke på det, og vil gjerne kalles inn på nytt.

Anonymkode: 88621...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...