AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Det var høstcafé i barnehagen i dag mellom 13-16 og det sto på lappen at søsken og besteforeldre var også velkommen. Jeg sendte melding tidligere i uka og sa til svigermor at jeg skulle være der kl 15 om hun hadde lyst å være med. Fikk OK til svar og tenkte ikke mer over det. Nå har jeg hentet en knust femåring i barnehagen, hun stod gråtende i porten når jeg kom. Det visste seg at bestemor/svigermor hadde dukket opp på cafén men kom sammen med en venninne som også har barnebarn i barnehagen. De tre satte seg sammen og en ansatt trodde min datter skulle være med sin bestemor på cafén og sendte henne inn fra lekeplassen. Bare for at hun fikk beskjed om at "nei, du må vente til mamma kommer etterpå". Femåringen kledde på seg og gikk ut igjen, pliktoppfyllende som hun er, stakkars😔 Og svigermor hadde gått rett før jeg kom. Jeg er helt satt ut! Hva slags besteforeldre gjør slik, avviser sitt eget barnebarn? Anonymkode: 4a822...5c2 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg synes du overreagerer. Hun tenkte vel kanskje at du ikke ville hun skulle spise seg mett eller bli lei av å leke cafe før du kom. Anonymkode: 5537f...512 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Dålig gjort og avvise ei liten jente på den måten, blir helt paff!! Anonymkode: 29498...592 23
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var høstcafé i barnehagen i dag mellom 13-16 og det sto på lappen at søsken og besteforeldre var også velkommen. Jeg sendte melding tidligere i uka og sa til svigermor at jeg skulle være der kl 15 om hun hadde lyst å være med. Fikk OK til svar og tenkte ikke mer over det. Nå har jeg hentet en knust femåring i barnehagen, hun stod gråtende i porten når jeg kom. Det visste seg at bestemor/svigermor hadde dukket opp på cafén men kom sammen med en venninne som også har barnebarn i barnehagen. De tre satte seg sammen og en ansatt trodde min datter skulle være med sin bestemor på cafén og sendte henne inn fra lekeplassen. Bare for at hun fikk beskjed om at "nei, du må vente til mamma kommer etterpå". Femåringen kledde på seg og gikk ut igjen, pliktoppfyllende som hun er, stakkars😔 Og svigermor hadde gått rett før jeg kom. Jeg er helt satt ut! Hva slags besteforeldre gjør slik, avviser sitt eget barnebarn? Anonymkode: 4a822...5c2 Syns ikke du overreagerer og ville tatt en prat med svigermor om hvilke tanker hun hadde med å reise dit og gi en sånn tale til et barn som ventet på henne. Anonymkode: 20463...3b9 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Høres ut som en misforståelse? Eller er det noen detaljer du har utelatt? Anonymkode: a60bf...31c 11
Torfa Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Så vanvittig dårlig gjort av svigermor! Stakkars jenta di. Ville faktisk ringt til svigermor jeg... 4
Hactar Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du overreagerer. Hun tenkte vel kanskje at du ikke ville hun skulle spise seg mett eller bli lei av å leke cafe før du kom. Anonymkode: 5537f...512 Men svigermor hadde da ingenting i barnehagen å gjøre dersom hun ikke skulle være der i egenskap av bestemor? Klart barnet (og de ansatte) trodde hun kom for å være sammen med barnet, og barnet ble tilsvarende såret over å bli avvist. Kaffeslabberas med venninner tar man ikke på cafe i barnehagens regi, der er agendaen en helt annen. 46
chouette Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Du bør ikke utelukke en misforståelse her. Men det virker "ved første øyekast" veldig ufint, ingen tvil om det. 7
bettsa Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Ring svigermor og hør med henne. Stakkars jenta di.. får helt vondt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Huff. Jeg fikk så vondt av femåringen din. Stakkars liten. Hadde dette vært meg, hadde jeg klikka i vinkel og latt svigermor få høre hva jeg syntes uten filter. Sånn går det ikke an å oppføre seg. Anonymkode: e2c46...f5c 3
Forundret.. Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 8 minutter siden, Hactar skrev: Men svigermor hadde da ingenting i barnehagen å gjøre dersom hun ikke skulle være der i egenskap av bestemor? Klart barnet (og de ansatte) trodde hun kom for å være sammen med barnet, og barnet ble tilsvarende såret over å bli avvist. Kaffeslabberas med venninner tar man ikke på cafe i barnehagens regi, der er agendaen en helt annen. Enig! 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var høstcafé i barnehagen i dag mellom 13-16 og det sto på lappen at søsken og besteforeldre var også velkommen. Jeg sendte melding tidligere i uka og sa til svigermor at jeg skulle være der kl 15 om hun hadde lyst å være med. Fikk OK til svar og tenkte ikke mer over det. Nå har jeg hentet en knust femåring i barnehagen, hun stod gråtende i porten når jeg kom. Det visste seg at bestemor/svigermor hadde dukket opp på cafén men kom sammen med en venninne som også har barnebarn i barnehagen. De tre satte seg sammen og en ansatt trodde min datter skulle være med sin bestemor på cafén og sendte henne inn fra lekeplassen. Bare for at hun fikk beskjed om at "nei, du må vente til mamma kommer etterpå". Femåringen kledde på seg og gikk ut igjen, pliktoppfyllende som hun er, stakkars😔 Og svigermor hadde gått rett før jeg kom. Jeg er helt satt ut! Hva slags besteforeldre gjør slik, avviser sitt eget barnebarn? Anonymkode: 4a822...5c2 Dårlig gjort. Hadde aldri avvist et barn slik. Og hvis det med kaker osv var et problem kunne hun ventet med det til moren kom . Anonymkode: 66dab...18e 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 Hva sier mannen din om dette? Regner med han tar dette med henne, det er jo hans mor?! Anonymkode: 1b101...83a 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 Dette var veldig ufint! Dette bør mannen din ta opp med svigermor. (Jeg hadde kaldkvelt henne selv) Anonymkode: 683e0...4e7 6
Zienna Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 Stakkars jente. Så uendelig skuffet hun måtte være. Høres ut som at farmoren har vært mer opptatt av sin venninne enn av barnebarnet sitt. Snakk med barnefar. Dere må sørge for at barnet forskånes fra slike opplevelser videre. 3
Mollie Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 Merkelig oppførsel av svigermor! Du hadde jo invitert henne, og da er det jo naturlig at hun går på kafeen sammen med barnebarnet sitt og deg? At hun gikk dit med en venninne og ikke lot barnebarnet sitt komme inn og være sammen med dem var ufint. Har du snakket med henne? 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 Hvis hun kun hadde lyst til å være på kafé med venninnen, så burde hun ikke ha dratt i barnehagen. Skjønner heller ikke hva som er problemet når venninnen var sammen med sitt barnebarn. Kan barnet ha misforstått beskjeden? Mente hun egentlig at kakene måtte vente, ikke samværet med henne? Du eller mannen din må jo prate med svigermor. Hvis det ikke er noen misforståelse her, så er det veldig spesielt. Anonymkode: 7482a...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var høstcafé i barnehagen i dag mellom 13-16 og det sto på lappen at søsken og besteforeldre var også velkommen. Jeg sendte melding tidligere i uka og sa til svigermor at jeg skulle være der kl 15 om hun hadde lyst å være med. Fikk OK til svar og tenkte ikke mer over det. Nå har jeg hentet en knust femåring i barnehagen, hun stod gråtende i porten når jeg kom. Det visste seg at bestemor/svigermor hadde dukket opp på cafén men kom sammen med en venninne som også har barnebarn i barnehagen. De tre satte seg sammen og en ansatt trodde min datter skulle være med sin bestemor på cafén og sendte henne inn fra lekeplassen. Bare for at hun fikk beskjed om at "nei, du må vente til mamma kommer etterpå". Femåringen kledde på seg og gikk ut igjen, pliktoppfyllende som hun er, stakkars😔 Og svigermor hadde gått rett før jeg kom. Jeg er helt satt ut! Hva slags besteforeldre gjør slik, avviser sitt eget barnebarn? Anonymkode: 4a822...5c2 nå har jeg lest tråden 4 ganger. hva er egentlig problemet her ? det er jo ingen problemstilling i tråden din.....snakk om å lage storm i et vannglass....herregud Anonymkode: e9118...58b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 Ring svigermoren din, og hør hva som har skjedd. Her har jo du kun hørt hva barnet ditt har fortalt virker det som, siden du skriver at svigermoren din har dratt før du kom. Er vel kanskje bare en misforståelse tenker jeg. Anonymkode: 0b72e...faa
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 Ser ikke helt problemet her. En 5 åring syns vel i utgangspunktet at det er kjedelig å sitte på cafe med 2 gamle damer som snakker voksenprat. Typisk svigerdatter/svigermorproblem. Svigermor dukket da opp, hvor var dine foreldre? Anonymkode: 66ea1...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå