AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Hei, leier en leilighet som jeg betaler husleie innen den 1 hver mnd, har gjort det i noen år. Forrige mnd startet jeg i ny jobb hvor lønn også utbetales innen den 1 hver mnd, og jeg fikk en liten melding sist mnd fra husverten om at husleien kom inn for sent, og at pengene måtte komme inn til rett til (pengene kom inn den 2, det var også helg så det var jo ikke så veldig ille synes jeg). Tror dere det er mulig for meg å spørre husverten om vi kan endre datoen for betaling av husleie? Det er veldig vanskelig å spare husleien en hel mnd i forveien, og jeg har ikke så veldig god lønn heller. Noen tips? Anonymkode: 79a45...164
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Hvis du får lønn på samme dato, den 1 i mnd, som også husleien forfaller så ser ikke jeg problemet med å få betale den på denne dato... Anonymkode: 8566d...7d4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Tror du må minne huseier på at avtalt innbetalingsdato betyr at betalingen skal ligge til forfall den 1. hver måned. Om banken utsetter pga helg, eller om dere har forskjellig bank så den ikke kommer inn før den 2. er ikke ditt problem. Da burde han satt tidligere dato. Anonymkode: 396a2...60e 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Skal betalingen gå ut fra din konto samme dag, så må du også passe på at den blir lagt til betaling så tidlig som mulig. Forskjellig fra bank til bank, men hvis en regning blir lagt i bank for sent på ettermiddag så går den kanskje ikke ut før neste dag. Ville lagt husleien inn som fast trekk den 1 i måneden. Betaling går da automatisk ut så snart lønnen er kommet inn på konto. Faller lønningsdagen på en helg så er det vanlig mener jeg at pengene kommer inn på konto fredag, så da kan jo også husleien betales fredagen. Anonymkode: 8566d...7d4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 Fakturaer som forfaller i nettbanken på en helligdag/fridag eller lørdag/søndag blir ikke trukket før banken har kjøring natten før neste ordinære bankarbeidsdag. Anonymkode: 82ca0...919
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg får inn lønn på morgenen. Tidligere på ettermiddagen. Legg husleia til forfall på samme dag som lønna de kommer inn. Helt ærlig så synes jeg huseier er sær. Jeg har leid ut selv. En dag forsinket husleie var helt ok. Hadde du spurt neg om å få endret dato til den 2. så hadde det fortsatt vært helt greit. Var faktisk greit de to gangene leietaker spurte om å få betale 14 dager for sent. Greit fordi ved å spørre viste vedkommende at han var en ansvarlig leietaker samt at jeg har hatt tøffe måneder økonomisk selv så jeg skjønner at situasjoner kan oppstå. Anonymkode: eb8f9...7c1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Høres litt sær ut ja. Hvis du betalte husleien den 1 og den gikk også ut av din konto den 1, så har jo du betalt når du skal og han har ingenting å klage over! Anonymkode: 8566d...7d4 1
Zienna Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 Dette var veldig spesielt, Men du har tydeligvis truffet på en utleier som forventer punktlighet. Jeg hadde sendt en melding med spørsmål om det var greit at husleien ble betalt innen den 4. Begrunn kort med skifte av jobb.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Herregud, for en latterlig husvert. At folk gidder å leie privat. Anonymkode: 15a97...276
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2017 #10 Skrevet 28. oktober 2017 På 27.10.2017 den 15.55, AnonymBruker skrev: Tror du må minne huseier på at avtalt innbetalingsdato betyr at betalingen skal ligge til forfall den 1. hver måned. Om banken utsetter pga helg, eller om dere har forskjellig bank så den ikke kommer inn før den 2. er ikke ditt problem. Da burde han satt tidligere dato. Anonymkode: 396a2...60e Det kommer helt an på bestemmelsene i kontrakten. Hvis det står at husleien skal være utleier i hende innen den 1. hver måned, så er innbetalingen for sen dersom huseier får pengene den 2, helg eller ei. Men altså: de fleste huseiere flytter gjerne innbetalingsdatoen et par dager på forespørsel. Gjør han ikke det, så er han temmelig urimelig. Anonymkode: 64704...ffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå