Gå til innhold

Verdens beste pannekaker


Pludre

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har funnet den ultimate pannekakeoppskriften, den er bare kjempegod :wink:

Dette er pannekaker uten sukker, men kan jo selvfølgelig lages med også.

Det står at det skal bli 15-20 pannekaker av denne oppskriften, men det stemmer ikke helt.

Jeg stekte dem veldig tynne og da ble det 13 pannekaker.

Skal lage slike idag, og da dobler jeg oppskriften og fryser ned resten av røren. Enkelt å ta opp neste gang man skal ha pannekaker, for idag hadde jeg melk som måtte brukes.

Skal ha stekt bacon til......uuuhhhm..... :sikle:

PLUDRES KJEMPEGODE PANNEKAKER

(holder til 15-20 pannekaker)

4 egg

3 dl siktet hvetemel

1/2 ts salt

5 dl melk

Bland mel og salt. Tilsett ca. halvparten av melken. Rør godt til en tykk og klumpfri røre. Tilsett resten av melken.

Visp inn eggene. Egg gir god smak på pannekakene. Det virker dessuten som bindemiddel i røren. Jo flere egg vi bruker, jo tynnere kan vi lage pannekakene.

La røren svelle i ca. 15 minutter. Rør den etterpå godt opp fra bunnen.

Ha litt smør i en varm stekepanne. Hell i så mye røre at den så vidt dekker bunnen av pannen. Drei pannen rundt så røren blir jevnt fordelt over bunnen. Det er greit å helle røren fra en mugge.

Snu pannekaken når den har stivnet på oversiden og fått fin og gyllen farge på undersiden. La den steke omtrent like lenge på den andre siden.

Brett pannekaken i fire med den siden ut som ble stekt først, den er penest.

Pannekakerøren kan også stekes som én tykk pannekake i en ildfast form i stekeovnen. Blåbærpannekaker og fleskepannekaker blir gjerne laget på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene ELSKER pannekaker.

Problemet er at de mener pannekakene blir for tjukke (iforhold til de "ferdigpannekakene" kafèer selger).

Jeg har forsøkt med mindre røre, men da dekker det ikke hele stekepanna.

Finnes det en beskrivelse av hvor tynn røra skal være ?

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad i pannekaker. enten med sitronsaft og sukker på eller med baconbiter i :sikle: tror jeg må lage pannekaker snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker med sitronsaft???

Bacon har jeg hørt før, men aldri prøvd ut... Kanskje på tide... Slenger man biter i røra, eller steker man dem litt først og tømmer røra over? Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker med sitronsaft???

Det er kjempegodt, det er det vi alltid har på pannekaker. Dryss litt sukker på, og så noen dråper sitronsaft. Rull sammen og nyt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pannekaker med sitronsaft???

Ja, smaker kjempegodt! ha på sukker og et par sitrondråper og prøv :wink:

Bacon har jeg hørt før' date=' men aldri prøvd ut... Kanskje på tide... Slenger man biter i røra, eller steker man dem litt først og tømmer røra over? Eller??[/quote']

Pleier å steke bacon i biter først, så ha litt i panna før jeg tømmer røren over baconbitene. blir sikkert ikke de store forskjellene å gjøre det på den andre måten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å steke pannekaker som vanlig og så steke en pakke bacon etterpå og ha ved sidenav.

og et lite dryss sukker oppå pannakaka med litt bacon inni. Mmmm,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Denne røra er perfekt, den er ikke for tynn, og ikke for tjukk. Det som er viktig er å ikke har for mye i panna. Jeg har en stekepanne som er 26 cm i diameter, og da bruker jeg en nesten full plastøse, og det gjelder å være kjapp med å få røra utover panna.

Disse pannekakene blir da tynne, lekre og helt perfekte :wink:

Men; det er viktig å følge oppskrifta NØYE !!

Nam nam......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Kanskje på tide med pannekaker igjen hos oss og... Prøvde med bacon sist, og det var jo ganske godt! Får prøve med sitronsaft neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Pannekakene var tynne og gode :) sånn jeg liker dem.

Prøvde med litt sitronsaft på, noe som gjorde pannekakene spesielle og gode :gjeiper:

Kan anbefale denne oppskriften.

Jeg lagde halv oppskrift for 1 person :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene ELSKER pannekaker.

Problemet er at de mener pannekakene blir for tjukke (iforhold til de "ferdigpannekakene" kafèer selger).

Jeg har forsøkt med mindre røre, men da dekker det ikke hele stekepanna.

Finnes det en beskrivelse av hvor tynn røra skal være ?

Far til 2

Tålmodidighet :)

Røra kan være så tynn som kaffe med fløte i, men viktig å ha i ekstra egg.

Nå fikk jeg lyst på bløtkake fylt med bær og jeg er ikke gravid. :rødme: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest navnelapp

Her må du berre prøve deg fram. Spe med litt mjølk etter første pannekake viss du syns du ikkje får den tynn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...