Gå til innhold

Har kommet i et kjempedilemma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 23 år som har en bestevenn på 24 år, men nå har han fått seg kjærest, ho er kun 16 år! Synes det er alt for ungt og vurderer å bryte vennskapet på grunn av det, men veldig vanskelig for meg å finne ut om jeg vil det eller om jeg skal late som ingen ting. 

Jeg vet at ei jente på 16 år er over den seksuelle lavalder, men 24 og 16 synes jeg er alt for mye, Jeg selv på 23 kunne aldri funnet på å bli sammen med ei så ung jente! 

Så hva synes dere jeg bør gjøre? Lå de få være kjærester uten å si noe. La de være kjærester men si jeg ikke synes noe om det. Eller bryte vennskapet våres? 

Jeg vet de har ofte sex da han omtrent skryter av det til meg! 

Anonymkode: 557b6...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun er over den seksuelle lavalder, men de er på helt ulike stadier i livet. Han har sikkert flyttet ut, jobb/studier, tidligere erfaringer med sex og forhold, lappen, kan drikke og feste lovlig, mens hun fortsatt går på videregående. Du kan godt si ifra, da jeg var 16 hadde jeg en venninne som var like gammel med kjæreste på 26, de fikk aldri tid til hverandre fordi de hadde helt ulike liv. Og ingenting til felles når hverdagene deres var så ulike, han forsto ikke hennes problemer og hun ikke hans. Blir bare trøbbel av det. 

Anonymkode: 0fa4c...4df

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er over den seksuelle lavalder, men de er på helt ulike stadier i livet. Han har sikkert flyttet ut, jobb/studier, tidligere erfaringer med sex og forhold, lappen, kan drikke og feste lovlig, mens hun fortsatt går på videregående. Du kan godt si ifra, da jeg var 16 hadde jeg en venninne som var like gammel med kjæreste på 26, de fikk aldri tid til hverandre fordi de hadde helt ulike liv. Og ingenting til felles når hverdagene deres var så ulike, han forsto ikke hennes problemer og hun ikke hans. Blir bare trøbbel av det. 

Anonymkode: 0fa4c...4df

Ja det er det jeg også tror, de møtes nesten kun for å ha sex, hvertfall ifølge han. Han jobber en del og bor for seg selv, han mener økonomien er viktigere enn å være ved hverandre hele tiden og sex er det viktigste i forholdet for han.... synes oppriktig synd på jenta

Gjest Coolaid
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en gutt på 23 år som har en bestevenn på 24 år, men nå har han fått seg kjærest, ho er kun 16 år! Synes det er alt for ungt og vurderer å bryte vennskapet på grunn av det, men veldig vanskelig for meg å finne ut om jeg vil det eller om jeg skal late som ingen ting. 

Jeg vet at ei jente på 16 år er over den seksuelle lavalder, men 24 og 16 synes jeg er alt for mye, Jeg selv på 23 kunne aldri funnet på å bli sammen med ei så ung jente! 

Så hva synes dere jeg bør gjøre? Lå de få være kjærester uten å si noe. La de være kjærester men si jeg ikke synes noe om det. Eller bryte vennskapet våres? 

Jeg vet de har ofte sex da han omtrent skryter av det til meg! 

Du kan jo spørre kompisen din om hva i det huleste han holder på med og om han syns det virkelig er greit det han gjør. At han skyrter av sex med en 16 åring betyr at han er mer interessert i seg selv enn henne. Det er en stor skjevfordeling i både maktbalanse og modningsnivå mellom en 16 og 24 åring. Kompisen din trenger en oppstramming og å bruke litt tid på å tenke over hva han faktisk holder på med. 

Skrevet

Du trenger ikke bryte vennskapet kanskje. Men du kan være helt klar på at du syns det er forkastelig ved å si at du ikke vil høre et ord om barneroveventyret hans hvis han nevner det og nekte å treffe dem sammen (det siste blir sikkert aldri nødvendig). Hvis han merker at kamerater tar avstand fra han pga av dette, kan det være det ordner seg av seg selv.

Anonymkode: 51d32...9df

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns helt klart du burde ta en alvorsprat med kameraten din. Det han driver med er barnerov! En 16 åring har knapt fått mensen  , mens en 24 åring er ferdig utvikla fysisk og mentalt som voksen. 

Anonymkode: 6d465...66a

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg ville nok reagert som deg. Samtidig: Det er nok bare en fase. Det er ikke gitt at han bruker henne mer enn hun bruker han. Vær ærlig om hva du mener overfor ham, men dersom det er en god venn trenger du ikke bryte vennskapet.

Gjest GiftMann38
Skrevet

Dette er da helt uproblematisk. Hun er 16 år og kapabel og villig til å ha sex- hva er problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...