Gå til innhold

D-vitamin mangel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :-)

Har en gutt på 9 år som har d-vitamin på 59. I fjor høst var den på 62, og vi "fylte" på med d-vitamin hele vinteren. Hadde en pause i sommer. Nå i høst er den altså på 59. Han er veldig kvalm. Det som slår meg er at det var han også når den sist var lav. Er det andre som har vært plaget med kvalme pga d-vitamin mangel?  I tillegg føler han seg slapp og sliten, har i høst vært engstelig og irritabel. Barnelegen vil gjerne ha d-vitamin på over 100, så da kjører vi på med tilskudd ;-) Men spørsmålet mitt er altså om kvalme kan være et vanlig symptom på D-vitamin mangel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Kun kvalme er ikke et symptom som kommer alene av D-vitaminmangel vanligvis. Kvalme er ofte en tilleggsplage som kommer av feks smerter, utmattelse, angst osv. Siden du skriver at din sønn er mye sliten og slapp er det veldig sannsynlig at kvalmen kommer av det og da er det og veldig forståelig at han blir irtitabel. Om en stund er han forhåpentligvis piggere. Og at han får god oppfølgning. Noen av oss må ta tilskudd selv på sommeren for å opprettholde nivået.

Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips.
/lillesky (mod)

Skrevet

Jeg blir kvalm og får dårligere syn mot slutten av arbeidsdagen av d-vit og jernmangel. Føler meg veldig uvel, kort sagt. Forsvinner når jeg har tatt tilskudd noen mnd.

Anonymkode: cd3e1...0dc

Skrevet

Ta en telefon til legen og spør. Der kjenner de barnets historie. Men jeg lurer da litt på om han har andre mangelsykdommer? 

Anonymkode: 4c766...b76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...