Gå til innhold

Instrumentale salmer ???


Augustbrud2003

Anbefalte innlegg

Gär det an ä bare bruke instrumentale salmer i kirken ??

Problemstillingen er som fölger:

Vi er ett norsk - nederlandsk par som skal gifte oss neste sommer..

Problemet er at familien og vennene til min forlovede skjönner jo overhodet ingen norsk. Og jeg synes det blir veldig veldig tynt i rekkene dersom bare halve forsamlingen skal synge 2 -3 salmer. (Vi blir ikke sä mange) Dette bekymrer meg nä allerede....... :roll:

Hva nä ???? Har noen andre erfaringer med dette ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke innlogget Lula

I fjor var jeg i et Spansk/Norsk bryllup her i Norge. Der var problemstillingen den samme. De valgte å løse det slik:

Hele vielsen inkl. tekstlesing og salmer var på engelsk. Da kunne nesten alle følge med. Selvsagt er det noen få som kanskje ikke henger helt med, men det er tross alt bedre at de FLESTE gjør det ;-)

Under middagen var alle taler unntat 1 på engelsk. Den ene talen som ble holdt på Norsk var oversatt til engelsk på forhånd og var utlagt på plassene til de som var spanske.

Dette fungerte helt utmerket, og det er et av de hyggeligste bryllup jeg har vært i. Ingen reagerte negativt på at brudeparet valgte å gjøre alt på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 17august

Amazig grace er en mye brukt salme som er relativt godt kjent i de fleste land (de fleste har ihvertfall sikkert sett/hørt den på film/TV en eller annen gang). Med tekst på engelsk i programmet og en så kjent tone, så burde de fleste kunne synge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi hadde også denne problemstillingen... Det løste vi med en instrumentalsalme (Synes "Hymne på en bryllupsdag" er så utrolig fin, og fikk organisten til å spille denne for oss!) + at vi sang "Morning has broken". Det var ikke noe problem å få dette til i kirken, så bare prat med presten og organisten om det så ordner det seg helt sikkert!

Lykke til videre med planleggingen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...