Gå til innhold

DnB Visa bilde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nordea har også, hvis noen lurte på hvem flere som har. 

Anonymkode: 6608c...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bankkort er gyldig som legitimasjon i Norge - det oppfyller alle kravene som stilles i en-eller-annen-forskrift (vannmerke, underskrift, bilde, utløpsdato, utstedt av myndighet med gode nok kontrollmekanismer, kontrollnummer...). I utlandet er det for nordmenn kun pass som egentlig er gyldig legitimasjon.

Anonymkode: 6b803...5ab

Ja, det var også det jeg mente med mitt innlegg. Bankene selv ønsker ikke at dette skal være id-bevis, og det er også bakgrunnen for at de fleste banker avvikler denne muligheten. Men de aller fleste steder som krever legitimasjon godtar bankkort med bilde, for de som har det, og det var også det jeg mente med mitt innlegg.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Yvonne said:

Ja, det var også det jeg mente med mitt innlegg. Bankene selv ønsker ikke at dette skal være id-bevis, og det er også bakgrunnen for at de fleste banker avvikler denne muligheten. Men de aller fleste steder som krever legitimasjon godtar bankkort med bilde, for de som har det, og det var også det jeg mente med mitt innlegg.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Da formulerte du deg ganske dårlig, men okei. "selv om det strengt tatt er pass som regnes som eneste gyldige legitimasjon".

Anonymkode: 6b803...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da formulerte du deg ganske dårlig, men okei. "selv om det strengt tatt er pass som regnes som eneste gyldige legitimasjon".

Anonymkode: 6b803...5ab

Ja, jeg formulerte meg ikke klart nok, men det virker som de fleste forsto hva jeg mente. Mer er det vel ikke å si om den saken. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke vært vanlig siden 2014. Så nei, det er ikke tull.

Anonymkode: 908c1...d8c

Jeg har kundeforhold til tre mindre, stedsbunde småbanker. Alle har visakort med bilde, det samme har Danske Bank. Og alle bankene er opprettet kundeforhold i etter 2014. Så her spres det feilinformasjon. Det er og fullt mulig å lese på bankenes prislister hva visakort med og uten bilde koster. Med bilde er dyrere enn uten hos de fleste. Jeg har dog førerkort og hadde ikke trengt bildevisakort men synes det er greit å ha. Særlig i utlandet. 

Anonymkode: 84e07...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i en av de største bankene i Norge, og vi har som mål å gå bort i fra bankkort med bilde på sikt.

Anonymkode: 2672b...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...