AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg liker ikke hunder, og irriterer meg over hundeeiere som absolutt skal ta med dyret sitt overalt. Senest i går var det ei kjerring som absolutt måtte dra hunden sin med på postkontoret. Ikke førerhund. Ellers er det en i nabolaget som stadig vekk skal ta med hunden (ikke førerhund) inn på Post-i-butikk, altså ikke inne i matbutikken men der man henter post. Når jeg har sagt noe så har han bare svart at det er lov. Men finnes det noe lovverk eller forskrifter eller noe om at dette ikke er lov? Skulle gjerne ha kontakta de som jobber der og slått i bordet med dette. Anonymkode: 81d7b...878
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Nei, det er det ikke. De som eier det kan forby det, men må ikke. Anonymkode: 83cf9...868 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det ikke. De som eier det kan forby det, men må ikke. Anonymkode: 83cf9...868 Ikke engang matbutikk, selv om det ikke er inne i selve butikken? Anonymkode: 81d7b...878
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 Hunder skal holde seg ute fordi du ikke liker dem? Akkurat hvordan plager det deg at de er der? Anonymkode: b0a86...094 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Skrevet 26. oktober 2017 Det er lov å ha med kjæledyr inn på steder som omsetter og serverer mat, så lenge det ikke er til fare for mattryggheten. Det er eier/driver av butikken som må vurdere om det skal tillates eller ikke, og om dem kan ivareta mattryggheten i god nok grad dersom dem tillater dyr i butikken. Om dem tillater det, bør det inngå som ett punkt i HACCP-planen dem har. Det går alltids an å sende en bekymringsmelding til Mattilsynet dersom du er usikker på om butikken ivaretar mattryggheten ved å tillate hund. Anonymkode: 798b4...5f5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #6 Skrevet 26. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunder skal holde seg ute fordi du ikke liker dem? Akkurat hvordan plager det deg at de er der? Anonymkode: b0a86...094 Hadde noen laget en tråd om det motsatte (à la "jeg får ikke lov til å ta med hunden min inn på Post-i-butikk"), så skal jeg love deg at kommentarene her hadde vært mer i retning av "hunder har ikke noe inne på en butikk å gjøre". Anonymkode: 81d7b...878 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #7 Skrevet 26. oktober 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å ha med kjæledyr inn på steder som omsetter og serverer mat, så lenge det ikke er til fare for mattryggheten. Det er eier/driver av butikken som må vurdere om det skal tillates eller ikke, og om dem kan ivareta mattryggheten i god nok grad dersom dem tillater dyr i butikken. Om dem tillater det, bør det inngå som ett punkt i HACCP-planen dem har. Det går alltids an å sende en bekymringsmelding til Mattilsynet dersom du er usikker på om butikken ivaretar mattryggheten ved å tillate hund. Anonymkode: 798b4...5f5 Takk for svar! Kan man finne denne HACCP-planen deres noe sted? Anonymkode: 81d7b...878
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #8 Skrevet 26. oktober 2017 Kan det vurderes som å være til fare for mattryggheten når man ikke tar dyret med inn der det er matvarer? Dere vet vel alle hvordan en Post-i-butikk ser ut... Anonymkode: 81d7b...878
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Skrevet 26. oktober 2017 Ingen som kan svare?... Dytt... Anonymkode: 81d7b...878
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Skrevet 26. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Kan man finne denne HACCP-planen deres noe sted? Anonymkode: 81d7b...878 Den er en del av butikken sine interne papirer, og skal være tilgjengelig ved tilsyn fra offentlige myndigheter. Anonymkode: 798b4...5f5
Gjest -Willow Skrevet 26. oktober 2017 #11 Skrevet 26. oktober 2017 Håper det ordner seg for deg, ts. Dette høres ut som et fryktelig stort problem, altså.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #12 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, -Willow skrev: Håper det ordner seg for deg, ts. Dette høres ut som et fryktelig stort problem, altså. Ja, huff, så forferdelig det må være å sitte på KG og lese slike tråder som dette. Huff og huff, du har visst et stort problem. Anonymkode: 81d7b...878 2
Gjest -Willow Skrevet 26. oktober 2017 #13 Skrevet 26. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, huff, så forferdelig det må være å sitte på KG og lese slike tråder som dette. Huff og huff, du har visst et stort problem. Anonymkode: 81d7b...878 Nå må du ikke surne helt til.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #14 Skrevet 26. oktober 2017 16 minutter siden, -Willow skrev: Nå må du ikke surne helt til. Tja. Lukter ganske surt fra din kant også Anonymkode: 81d7b...878 2
Gjest -Willow Skrevet 26. oktober 2017 #15 Skrevet 26. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tja. Lukter ganske surt fra din kant også Anonymkode: 81d7b...878 Da syns jeg du skal lese startinnlegget ditt en gang til
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #16 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, -Willow skrev: Da syns jeg du skal lese startinnlegget ditt en gang til Eller kanskje du skal tenke over hva du gjør i denne tråden, annet enn å spre galle? Eller er det kanskje forbeholdt kun andre enn deg selv? Anonymkode: 81d7b...878 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #17 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg har hatt med meg hunden når jeg skal hente pakker. Butikken ligger et stykke unna så da er det veldig greit å gå tur med hunden samtidig. Vi er bare inne i 2 min og aldri inne i selve butikken. Det virker som man er mye mer tolerant mot dyr i andre land. Anonymkode: be693...4e5 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #18 Skrevet 26. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt med meg hunden når jeg skal hente pakker. Butikken ligger et stykke unna så da er det veldig greit å gå tur med hunden samtidig. Vi er bare inne i 2 min og aldri inne i selve butikken. Det virker som man er mye mer tolerant mot dyr i andre land. Anonymkode: be693...4e5 Men da bor ikke du i Norge, eller? Anonymkode: 81d7b...878
Gjest -Willow Skrevet 26. oktober 2017 #19 Skrevet 26. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller kanskje du skal tenke over hva du gjør i denne tråden, annet enn å spre galle? Eller er det kanskje forbeholdt kun andre enn deg selv? Anonymkode: 81d7b...878 Det jeg gjør i denne tråden er å påpeke ovenfor deg at dette er et ikke-problem. Du liker ikke hunder og de irriterer deg. Javel, så skal du lage styr og rabalder bare for det? Kanskje ser du at det ikke er hun du omtaler som kjerring som nødvendigvis er det.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #20 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, -Willow skrev: Det jeg gjør i denne tråden er å påpeke ovenfor deg at dette er et ikke-problem. Du liker ikke hunder og de irriterer deg. Javel, så skal du lage styr og rabalder bare for det? Kanskje ser du at det ikke er hun du omtaler som kjerring som nødvendigvis er det. Du kan ikke definere hva som er et problem for meg. Sorry, men da får du finne noe annet å forsøke å kontrollere. Anonymkode: 81d7b...878 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå