Gå til innhold

Trang til å spy, bulimi eller normal?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil nevne først som sist. Dette har ingenting med vekt og gjøre. Ja, jeg er overvektig, men dette problemet hadde jeg som tynn også. Det er ikke snakk om vekt eller slanking. 

Jeg har lenge hatt en trang til å kaste opp etter mat. Jeg kan spise en hel medium pizza, uten å få denne trangen. Det er ikke snakk om mengde eller hva jeg spiser. Men jeg får ofte en enorm trang til å kaste opp. Få ut maten, tømme meg. Magen føles full ut, og det er som om at kroppen presser det ut. Jeg jobber imot denne trangen og stopper det. Ofte så kan jeg nesten spy i munnen ved å bøye meg eller reise meg opp. Det kommer automatisk. Det er som om at magen trekker seg sammen og presser det ut. Jeg har alltid følt at jeg har kroppen til en person med bulimi. Både psyken og kroppen. Men jeg ser ut som en overspiser. Altså overvektig. Det er ikke tanker om vekt som er problemet. Det er denne uforklarlige trangen. Trangen kan oppstå midt i et måltid. Må da stoppe fordi det føles ut som at jeg skal spy. Som sagt, ikke snakk om mengder. Kan skje etter en halv brødskive til frokost. Eller etter en hel dag med små spising. Frokost, lunsj, en sjokolade og middag. så sier det stopp. 

Har nå stått over toalettet i en halvtime. Jobbet imot trangen. Er så sliten og lei! Jeg hater å spy. Siste gang var for 12 år siden. Husker at det var eksakt 12 år siden, fordi jeg ble matforgiftet rett før jeg dro på kino. Måtte gå ut iløpet av filmen fordi jeg ble akutt kvalm. Kastet opp flere ganger den kvelden. Det å kaste opp er det verste jeg vet. Jeg er også 99% sikker på at om jeg ikke hatet å spy. Da hadde jeg garantert hatt bulimi. Bare latt kroppen ta over og kaste opp når den vil. Uten å jobbe imot som jeg gjør i dag. 

Hva skjer?! Er det andre som opplever dette? Eller bør jeg ta en tur til legen? 

Anonymkode: e23d8...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Refluks eller spiserørsbrokk? Får du smerter i mellomgulvet eller brystet? 

Skrevet
Akkurat nå, Elebeger skrev:

Refluks eller spiserørsbrokk? Får du smerter i mellomgulvet eller brystet? 

googlet det nå. hører ikke ut som at det stemmer. Kan ikke huske å ha noen smerter. Får jo vondt i mage og bryst når jeg jobber imot, men det er etter en god stund med brekninger. 

ts

Skrevet

Ta deg en tur til legen

Anonymkode: 64ad4...e4a

Skrevet

Ta deg en tur til legen. Da får du nok henvisning til gastroskopi, de må sjekke hva som skjer i spiserør/magesekk.

Anonymkode: 5ec4b...066

Skrevet

Ts her. Må nok til legen gitt. Hadde håpet på mange "Helt normalt, jeg har det også slik" kommentarer. 

Skrevet

Nei, dette er selvsagt ikke normalt. Bra at du skjønner du må til lege. Jeg tenkte også automatisk spiserørsbrokk, men det finner de ut av de legene. Men hva mener du med at du har psyken og kropp til en bulimiker? :klo: Er du klar over hva bulimi er?

Uansett, lykke til hos lege.

Anonymkode: 56058...327

Skrevet

Dette skal du ta med legen din. Denne tråden kommer til å bli stengt

Anonymkode: b5e47...6fe

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er selvsagt ikke normalt. Bra at du skjønner du må til lege. Jeg tenkte også automatisk spiserørsbrokk, men det finner de ut av de legene. Men hva mener du med at du har psyken og kropp til en bulimiker? :klo: Er du klar over hva bulimi er?

Uansett, lykke til hos lege.

Anonymkode: 56058...327

Jeg mener at det er som om at kroppen vil kaste opp. Og hodet har jo en del i det også. Men det er ikke pga slanking. Det er bare en trang, fysisk og psykisk. Kroppen reagerer som om at jeg har spist alt for mye. Når jeg egentlig ikke har det. Det sitter ikke bare i hodet. Det er som om at magen får sammentrekninger og presser ting opp. 

ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal du ta med legen din. Denne tråden kommer til å bli stengt

Anonymkode: b5e47...6fe

hvorfor det? Det handler ikke om kropp i en "er jeg tynn nok? hvordan gå ned i vekt?" forstand. Det er snakk om en fysisk/psykisk plage på lik linje som magesår. 

Kall meg dum. Men det å gå til legen med noe så difust høres ikke riktig. Jeg har også alltid trodd at det er normalt å ha det slik. Nå vet jeg bedre og skal bestille time til legen i morgen. 

ts

Skrevet

Kjære trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Dark Angelina, mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...