Gå til innhold

Introdusere ny partner - når?

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal konsentrere deg om ditt og ikke legge deg så mye oppi hva han gjør så lenge han ikke skader barna på noen måter. Ved å legge deg oppi slike ting kan det skape unødvendige konflikter. Skjønner at bruddet er nylig og kan være sårt, men best å ikke blande seg. Far klarer nok å passe på seg og sitt uten innblanding fra mor. Dette er en avgjørelse far og den nye damen gjør å mener det er riktig ovenfor barna. 

Er ikke alltid så enkelt å vite hvor grensa går når man går fra hverandre med barn i bildet. Men du vil gjøre deg selv og barna en tjeneste ved å ikke lage unødvendige konflikter som dette. 

Du sa at forholdet har vært dødt i flere år, så når det ble slutt er vel egentlig helt irrelevant

Anonymkode: 6c054...377

At forholdet til TS og eksmann har vært dødt, har jo ingenting å si i forhold til bruddet nei, det er jo i bruddet i forhold til barna TS mener..... Det er tidlig for BARNA å få en "stemor" kun 4 mnd etter bruddet - uavhengig av TS selv..

Anonymkode: 4757c...951

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt utrolig at så mange har klart å få barn med menn som ikke klarer å tenke selv 🤔

Mange barn takler at mor eller far introduserer ny kjæreste etter 6 måneder, 4 måneder eller 3 måneder. Det finnes ingen fasit svar som et år. Kommer ann på mange faktorer.

Men uansett, det eneste man som mor eller far på den andre siden kan gjøre som faktisk hjelper er å snakke med barnet om situasjonen. Er du,TS, klar over spørsmål barna sitter med/kan sitte med så prøv å besvar dem så godt du kan. De trenger ikke å spørre om det. 

Jeg hadde aldri på noen måte bedt bf om å vente. Det har jeg ikke noe med å gjøre, selv om det handler om barna, ja, men det må jeg bare ha tro på at far, som står i den situasjonen, vet hva han gjør. Respekt for ulikhetene. Og er nok derfor vi har et utrolig godt samarbeid gjennom mange år.

Mange endrer seg etter et brudd. Mange blir misforstått i et forhold. Mange ser ulikt på hva som er riktig i denne situasjonen. Tro meg det vil komme mange slike situasjoner hvor man er totalt uenige i hva den andre gjør. Og det er mye verre med et høyt konfliktnivå mellom foreldre pga uenigheter enn at det man ofte er uenige om blir "gjennomført"

Men så lenge det ikke er omsorgssvikt inn i bildet må man bare godta at man er forskjellig og gjør ting ulikt. 

Det virker som om bf her tar faktisk hensyn til dine ønsker og bekymringer å  venter til fvk møte. Ikke alle som hadde gjort det. Så kanskje han også ønsker å gjøre dette riktig og høre hva fvk sier først?

Skrevet

Nei herregud.  Selvfølgelig skal du ha noe å si hvis dette skal påvirke barna.  Han bruker nok pikken å bestemme ting akkurat nå.  Jeg vet ikke hva du kan gjøre da, men ville ha søkt for 100% omsorg da han tydeligvis har ikke evner å sette barna først. 

Anonymkode: 6a726...706

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei herregud.  Selvfølgelig skal du ha noe å si hvis dette skal påvirke barna.  Han bruker nok pikken å bestemme ting akkurat nå.  Jeg vet ikke hva du kan gjøre da, men ville ha søkt for 100% omsorg da han tydeligvis har ikke evner å sette barna først. 

He he, man får jo ikke 100% omsorg for barn fordi far ønsker å introdusere barnet for den nye familien hans. Da tror jeg man fort kan miste hovedomsorgen pga høyt konfliktnivå, ikke legger til rette for samvær osv. Det hadde man nok ikke kommet langt med, med mindre det er snakk om rus, vold, misbruk etc.

Husk, han har gått med på å vente å høre hva fvk har å si. Og sikker på at ts og bf, i samarbeid med fvk, kommer frem til en god løsning der .

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sa at forholdet har vært dødt i flere år, så når det ble slutt er vel egentlig helt irrelevant. 

Det er jo absolutt ikke irrelevant! Foreldrene har muligens bearbeidet bruddet for lengst, men for barna skjedde dette for 4 måneder siden. Det er jo de man skal ta hensyn til her. 

Anonymkode: 85ded...d11

Skrevet

Jeg er helt enig med TS i at det er temmelig tragisk av en voksen mann å ikke vente mer enn 4 mnd etter brudd med barnas mor før han involverer en ny dame i livet deres. Dessverre er det ikke helt uvanlig heller. Skal vi generalisere litt så er det ofte de mindre oppegående foreldrene som styrer på sånn. De foreldrene som er kloke og modne tar seg god tid, lar barna få bearbeide sorgen etter bruddet, venne seg til en ny tilværelse, og så kommer ny partner eventuelt etterhvert når alt har roet seg. Man følger rådene på FVK og turer ikke på som en hodeløs tenåring, man er voksen og har ansvar for barn som kommer foran alt.

Det er lett for voksne å tro at barna tar alt så bra, ingen skade skjedd, fordi barna ikke gir uttrykk for noe annet. Men barn er ekstremt lojale mot sine foreldre, klarer ikke alltid formidle følelsene inni seg, og det er nettopp derfor foreldre må ta kloke valg på vegne av dem. Man kan jo lure på intelligensen til enkelte foreldre når de ikke skjønner såpass.

Samtidig så er det nok ikke noe TS får gjort noe med. Å blande seg inn vil bare gjøre samarbeidet verre. Hun får heller tenke at hun selv skal ha sitt på det tørre, være klok og hensynsfull overfor barna sine, og så får far heller drite seg ut i sitt liv om han vil det. På sikt så kommer barna til å skjønne hvem av foreldrene som alltid satte dem først og hvem som ikke gjorde det. De blir tross alt større etterhvert. 

Anonymkode: 44437...e6e

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Haha, ja det skulle tatt seg ut. Jeg tenker at far kommer til å modnes i farsrollen. Men det skjer ikke på en dag. Barna trenger faren sin, så 100% er ikke aktuelt.

Anonymkode: 96240...1cb

Skrevet

Nå er jeg verken skilt eller har barn, så kan ikke si at jeg har noe spesiell kunnskap om hvor lenge man burde vente med å presentere nye partnere osv, men jeg er selv skilsmissebarn og har opplevd at begge mine foreldre involverte seg raskt med andre etter bruddet. I dette tilfellet så var det mor som tok ut skilsmisse, og vips - så hadde jeg en ny stefar under 6 måneder senere. Pappa tok skilsmissen tungt, og hadde nye damer på besøk hver helg, uavhengig av samvær eller ikke. Han giftet seg 3-4 år senere, etter å ha kjent damen i 6-9 måneder. 

Når de skiltes var jeg mellom 6 og 7 år, og jeg kan ikke si at jeg husker at jeg opplevde noen særlige problemer med skilsmissen. Rart og litt ubehagelig var det, men synes mine foreldre var flinke med å forklare hvorfor slikt som dette skjedde, og hvordan ting blir å foregå i fremtiden. Pappa flyttet raskt inn i nabolaget, så for min del var det gåavstand til begge. 

Kan også si nå som voksen, at forholdet til begge foreldrene mine er sterkt og godt selv om de involverte opptil flere partnere kort tid etter skilsmissen. Begge to har vært gift i snart 20+ år nå med sine nye da :) 

Men dette skjedde på 90 - tallet da :P Spørs om det var sosialt akseptert på den tiden og ikke nå. 

Anonymkode: 1090c...3c3

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres litt tidlig ut.. hvordan har barna taklet bruddet etter disse 4 månedene? De er jo de viktigste her. 

Da jeg kom inn i bildet var barnemoren gift igjen. (Mor forlot far da datter var litt over 1år) vi tok likevel store hensyn til overgangen og etter god tid ble jeg introdusert som kun en venn av pappa og barnet og jeg fikk anledning til å knytte vennskapsbånd før vi introduserte oss som kjærester. Lenge før vi flyttet sammen. Dette fungerte bra hos oss. Vi brukte under et år, litt over et halvt. 

Håper han tar til fornuft her og tar hensyn til barna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...