AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Mannen min slo opp for 4 måneder siden. Vi har 2 barn. Helgen etter traff han ny dame som han lå med og ble sammen med. Han har siste måneden "bodd" hos henne de dagene han ikke har samvære med ungene. Nå mener han det snart er på tide å introdusere henne for ungene så de kan gjøre ting sammen med ungene våre og hennes. Og jeg mistenker at han også ønsker at de skal flytte sammen og ha samvære hos henne. Jeg har hørt at man skal vente 1 år med å introdusere ny partner, han mener det er helt uhørt. Jeg mener han kun tenker på egen lykke og driter i ungene som nettopp har fått oppløst familien slik de har hatt den i 10 og 8 år. Er det jeg som er helt på bærtur? Er anbefalingen på ett år bare noe teoretisk vas som ingen følger? Forholdet vårt har vært dødt i flere år, så problemet er ikke at jeg er sjalu, og jeg skjønner jo at han hadde hastverk med å gå videre, men jeg mener at han ikke har rett til å dra ungene inn i dette så tidlig. Dessuten er han et h&/&%( å bo sammen med, så jeg frykter at denne nye ungpiken ikke kommer til å holde ut for alltid når hvetebrødsdagene er over... Anonymkode: 96240...1cb 2
bortebra Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Det er nok kanskje litt tidlig, ja? Han risikerer jo at barna er naturlig mer negativt innstilt så tidlig etter et brudd. Men samtidig så vet jeg ikke om du har så mye du skulle sagt i saken, dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 Det er hans valg når han ønsker å introdusere barna og ikke noe du kan legge deg oppi. Du kan uttrykke det på en høflig måte at du synes det var tidlig, men du kan ikke bestemme over han. At du synes han ikke var noe særlig å bo med betyr ikke at det blir slik med den nye partneren. Av erfaring, noen går sammen, andre ikke. Anonymkode: 6c054...377
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg ville ikke introdusertny partner så tidlig.. men det er ene og alene hans(og hennes) valg. klart det er jo greit å konstantere tidlig at hun liker/liker ikke barna og det å kombinere barn og kjæreste gjør hverdagen enklere. MEN: faren for negative reaksjoner vil nok bli større da dama kanskje blir sett på som årsak til bruddet .. Anonymkode: 35a65...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg vet jeg ikke kan bestemme. Men han mener jeg er helt på bærtur. Så derfor lurte jeg på hva andre synes var en grei tid å vente. Om det virkelig bare er jeg som synes 4 mnd er tidlig. Og det er ikke bare forholdet som er 4mnd gammelt, men bruddet også! Anonymkode: 96240...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #6 Skrevet 26. oktober 2017 Tror du skal konsentrere deg om ditt og ikke legge deg så mye oppi hva han gjør så lenge han ikke skader barna på noen måter. Ved å legge deg oppi slike ting kan det skape unødvendige konflikter. Skjønner at bruddet er nylig og kan være sårt, men best å ikke blande seg. Far klarer nok å passe på seg og sitt uten innblanding fra mor. Dette er en avgjørelse far og den nye damen gjør å mener det er riktig ovenfor barna. Er ikke alltid så enkelt å vite hvor grensa går når man går fra hverandre med barn i bildet. Men du vil gjøre deg selv og barna en tjeneste ved å ikke lage unødvendige konflikter som dette. Du sa at forholdet har vært dødt i flere år, så når det ble slutt er vel egentlig helt irrelevant. Anonymkode: 6c054...377
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #7 Skrevet 26. oktober 2017 Altfor tidlig... er jo ikke sikkert dette forholdet kommer til å vare en gang, og hvordan takler barna at far får seg en ny dame etter så kort tid? Altså 4 månender er ingenting. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt nei med en gang. Anonymkode: dc19a...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #8 Skrevet 26. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altfor tidlig... er jo ikke sikkert dette forholdet kommer til å vare en gang, og hvordan takler barna at far får seg en ny dame etter så kort tid? Altså 4 månender er ingenting. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt nei med en gang. Anonymkode: dc19a...3ec Er jo ikke rart at mange skilte par med barn har så innmari høyt konfliktnivået når man skal blande seg inn i andres liv på denne måten. Ingen forhold har noen garanti for at det varer. Det må da være far som bestemmer dette. Det har da vel ikke mor noe med å gjøre. Dra til familivernkontoret så vil de si det samme. Far har vel ikke spurt om det er greit? Han har tatt et valg. Støtt det i stede for å trasse slik. Anonymkode: 6c054...377
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg har ikke trasset noe som helst. Jeg har sagt min mening. Og jeg er redd for at dette er skadelig for barna, og at han ikke tar det i betraktning. Hvis alle andre mener at dette er helt normalt og greit, så vet jeg jo at jeg tar feil, og at jeg kan senke skuldrene pga at de fleste andre skilsmissebarn blir introdusert for nye partnere tidlig uten at det påvirker dem negativt. Jeg har ikke vært i denne situasjonen før, så derfor spør jeg hva dere synes er normalt. Jeg har bedt han om å vente til vi har vært på familievernkontoret om 2 uker, og det godtok han. Jeg trenger å høre fra noen utenforstående at dette ikke er skadelig for barna. Anonymkode: 96240...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Skrevet 26. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke trasset noe som helst. Jeg har sagt min mening. Og jeg er redd for at dette er skadelig for barna, og at han ikke tar det i betraktning. Hvis alle andre mener at dette er helt normalt og greit, så vet jeg jo at jeg tar feil, og at jeg kan senke skuldrene pga at de fleste andre skilsmissebarn blir introdusert for nye partnere tidlig uten at det påvirker dem negativt. Jeg har ikke vært i denne situasjonen før, så derfor spør jeg hva dere synes er normalt. Jeg har bedt han om å vente til vi har vært på familievernkontoret om 2 uker, og det godtok han. Jeg trenger å høre fra noen utenforstående at dette ikke er skadelig for barna. Anonymkode: 96240...1cb Jeg introduserte barnet mitt tidlig, samme gjorde samboeren min med sitt barn. Moren gjorde det samme. Ingen skade skjedd. Er nok mer skadelig å lage unødvendige konflikter ut av hva far gjør eller ikke gjør. Anonymkode: 6c054...377
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #11 Skrevet 26. oktober 2017 Synes man må se hver situasjon ann... Det er jo veldig individuelt hvordan barnen takler bruddet mellom mor og far. Så her må hver foreldre vurdere hva de synes er best for demmes barn. Anonymkode: 9f958...476
Apple- Skrevet 26. oktober 2017 #12 Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Jeg syns dette var veldig tidlig! Skjønner ikke de som sier at du ikke har noe med det, det handler ikke om ham, det handler om barna! Og du har jo definitivt noe å si over barna. Jeg hadde reagert veldig hvis jeg (hypotetisk) var i en sånn situasjon. Jeg hadde definitivt sagt noe, men hadde tenkt veldig igjennom hva jeg skulle si og hvordan jeg skulle si det. Jeg hadde prøvd å få det veldig klart fram at du ikke vil legge deg borti hva han gjør, men at du er bekymret for at det er for tidlig for barna. De har jo nettopp (og fire måneder er 'nettopp'!) fått hele sin verden snudd på hodet, jeg syns de må få lov til å venne seg til det først. Jeg hadde også forventet at faren snakket med barna om at han har fått seg kjæreste, mange ganger og over en lengre periode, før de blir introdusert for henne. Lykke til! Endret 26. oktober 2017 av Apple- 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #13 Skrevet 26. oktober 2017 Det er for tidlig, men du har nok ikke noe du skulle ha sagt når det gjelder dette. Selv om det gjelder barna har han faktisk lov å gjøre som han vil så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt, det er jo nettopp det som er både fordelen og ulempen med å skille seg, at man ikke kan blande seg inn i hverandres liv. Du kan godt nevne, litt diplomatisk, at det er for tidlig, men til syvende og sist er det han som bestemmer. Anonymkode: df5d9...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #14 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg vet jeg ikke kan bestemme. Og jeg har sagt at jeg er glad på hans vegne. Jeg driter i hva han gjør med sitt liv, men ikke når det påvirker våre barn. Når jeg hører at det er anbefalt at man venter et år, så vil jeg gjerne undersøke litt rundt dette. For barnas skyld, ikke min. Og jeg vet av erfaring at han pleier å sette sine egne behov foran barnas (fordi han visste at jeg tok meg av de, riktignok. Mulig at han mirakuløst har forandret seg, og det er jo bra. Men jeg ønsker ihvertfall å undersøke hva som er normalt. Jeg vil jo ikke mase mer om det om det viser seg at det kun er jeg som synes det er tidlig. Og, jeg VET at jeg ikke kan bestemme over eksens valg. Anonymkode: 96240...1cb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #15 Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet jeg ikke kan bestemme. Og jeg har sagt at jeg er glad på hans vegne. Jeg driter i hva han gjør med sitt liv, men ikke når det påvirker våre barn. Når jeg hører at det er anbefalt at man venter et år, så vil jeg gjerne undersøke litt rundt dette. For barnas skyld, ikke min. Og jeg vet av erfaring at han pleier å sette sine egne behov foran barnas (fordi han visste at jeg tok meg av de, riktignok. Mulig at han mirakuløst har forandret seg, og det er jo bra. Men jeg ønsker ihvertfall å undersøke hva som er normalt. Jeg vil jo ikke mase mer om det om det viser seg at det kun er jeg som synes det er tidlig. Og, jeg VET at jeg ikke kan bestemme over eksens valg. Anonymkode: 96240...1cb Det er veldig bra at du vet det, det bare virker ikke slik. Dessverre mange som ikke skjønner det og prøver å styre barnefaren. Jeg skjønner godt at du er skeptisk, men er så lite du skulle sagt i dette tilfellet. Ja fedre og mødre gjør dessverre mange feil når det kommer til barna og kanskje flertall av fedre gjør mye "feil" i damers øyne fordi de tenker annerledes. Og det tror jeg sitter langt inne for mange damer å godta forskjellene, spesielt rett etter et brudd med alle følelsene som er innblandet. Sier ikke at det er tilfelle hos deg. Men hva om du hadde møtt en ny en? Hvordan hadde du følt det vis bf skulle blande seg inn når du og den nye kjæresten bestemte å introdusere barna? Hva blir det neste han blander seg inni? Det klarer vel du som voksen og mamma til barna å styre selv? Mange par blir forlova eller flytter sammen etter 1 år med dating. Så et år er nok litt ekstremt vis man er sikker på forholdet. Anonymkode: 6c054...377
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #16 Skrevet 26. oktober 2017 Kan det tenkes at forholdet er eldre enn bruddet? Anonymkode: 35a65...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig bra at du vet det, det bare virker ikke slik. Dessverre mange som ikke skjønner det og prøver å styre barnefaren. Jeg skjønner godt at du er skeptisk, men er så lite du skulle sagt i dette tilfellet. Ja fedre og mødre gjør dessverre mange feil når det kommer til barna og kanskje flertall av fedre gjør mye "feil" i damers øyne fordi de tenker annerledes. Og det tror jeg sitter langt inne for mange damer å godta forskjellene, spesielt rett etter et brudd med alle følelsene som er innblandet. Sier ikke at det er tilfelle hos deg. Men hva om du hadde møtt en ny en? Hvordan hadde du følt det vis bf skulle blande seg inn når du og den nye kjæresten bestemte å introdusere barna? Hva blir det neste han blander seg inni? Det klarer vel du som voksen og mamma til barna å styre selv? Mange par blir forlova eller flytter sammen etter 1 år med dating. Så et år er nok litt ekstremt vis man er sikker på forholdet. Anonymkode: 6c054...377 Jeg har ikke tenkt å styre han. Og det er forskjell på å si min mening, og å forlange at han gjør slik jeg sier. Jeg vet ikke hva tidlig introduksjon gjør med barna, derfor spurte jeg om hva andre mente om det (gjerne noen med erfaringer selv) slik at jeg kunne bli litt klokere. Og du nevner at den forlatte gjerne sitter igjen med mange følelser etter et brudd. Da vil jeg gjerne legge til at barna som ikke så dette komme overhodet, har ikke de mange følelser etter et brudd? En ny kjæreste? Hva skjer nå? Hvor skal jeg bo? Har de plass til meg? Hva hvis mamma også får kjæreste nå? Mange spørsmål de kan ha, og ikke nødvendigvis alt de faktisk spør om. Men uansett godt dette kom opp nå før timen vår på familievernkontoret, slik at det kan være noe å ta opp der (barna skal også være med og ha samtale med de). 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det tenkes at forholdet er eldre enn bruddet? Anonymkode: 35a65...4dd Jeg har tenkt tanken. Jeg vet at bekjentskapet er 1mnd eldre enn bruddet. Men for barna er ikke det relevant. Det er fortsatt samme dato de fikk vite om bruddet. Og at et forhold er eldre, kan jo bety at det er mer seriøst. Men om det var et hemmelig forhold bak ektefellens rygg, så kan vi jo diskutere hvor seriøst man er... Jeg ville ikke gått inn i et forhold med unger og alt (egne og hans) med en som ikke har moral til å avslutte et forhold før han starter et nytt. Da ville jeg vært redd for at det samme skulle skje senere når forholdet ikke var så nytt og spennende lengre. Anonymkode: 96240...1cb
Måbarefåsiat... Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Du sa at forholdet har vært dødt i flere år, så når det ble slutt er vel egentlig helt irrelevant. Anonymkode: 6c054...377 Det er jo ikke irrelevant for barna! De har vel ikke vært involvert i om forholdet mellom mor og far har vært dødt eller ei - forhåpentligvis. 4 mndr siden familien splittet opp, er det de forholder seg til. Og det er ikke lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 Denne tråden er utrolig komisk. Er det en kvinne som skriver at hun har vært med en mann i 3 mnd, og ønsker å introdusere han for barna. Så hyler så mange opp om at det er for tidlig. Selv om det er flere år siden mor og far gikk fra hverandre. Men er det en mann, da skal han få gjøre hva han vil, og være helt idiot. Og her er barna 8 og 10 år gamle. Det er ikke en 2 åring som uansett ikke skjønner noe av det. Min datter var 8 år da vi gikk fra hverandre, og hun var helt knust, og hadde jeg eller far kommet med ny kjæreste så tidlig, så hadde det bare gjort alt mye verre for henne. Vi hadde i samværsavtalen vår fra familievern kontoret at ingen av oss skulle introdusere ny kjæreste før det var gått 1 år etter bruddet. Og dette er noe familievernkontoret alltid anbefaler. Her tok og barnefar etter 1,5 år, så fikk han seg kjæreste, de flyttet sammen etter 1 mnd og giftet seg etter 4 mnd. Og det holdt på å ødelegge forholdet til barna fullstendig. Hun hadde og barn fra før av og, og likte ikke hans barn, det var bare hennes barn som telte. Så i 5 år, så hadde barna hans minimal kontakt med han. Så forlot hun han, for en annen og flyttet rett inn til han andre. Og det er noe med at de som skal flytte sammen og gifte seg med en gang, og spesielt da de har barn. Så er det ofte noe galt, det er ikke oppegående fornuftige mennesker, som setter barna sine først. For kjenner mange som har gjort det, og det har ikke funket for noen av de. Jeg har selv vært alene i 10 år, og hatt 2 forhold på denne tiden, ett på 2 år og ett på 1,5 år. Men jeg bodde ikke med noen av de. De fikk jo møte barna. Men vi tok det rolig. Anonymkode: f5b29...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 Bra det ikke BARE er meg som er helt fjern :D Jeg er ikke ute etter å bestemme noe som helst for faren. Men jeg er ute etter at han skal komme ned på jorden og tenke seg godt om før han gjør noe overilt. Han har bevist gang på gang på gang, at han setter sine egne behov først uten å tenke konsekvenser for barne, fordi han vet jeg var der og kompenserte. Nå er jeg redd at han ikke tenker klart pga kjærlighetsrusen. Jeg er overbevist at dette går seg til, og at han etterhvert venner seg til å måtte sette barnas behov før sine egne og tenke konsekvenser og ikke bare kortsiktig lykke. Men bruddet er ferskt! Det tar litt tid å venne seg til å bli forelder og skjønne at man ikke kan komme dinglende hjem og begynne å lage middag og følge opp lekser med ungene kl 20 fordi han måtte trene etter fritidsaktivitet han hadde kl 17 (han hadde barnevakt). Jeg vet dette går seg til. Men akkurat nå, så frykter jeg at han ikke tenker over konsekvenser. Anonymkode: 96240...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå