Gå til innhold

billappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kjøretimer 5 ganger i løpet av en mnd, synes det er lite, men de har ikke mye ledig. to av de to timene jeg har hatt har vært dobbelt. resten enkelte. 
I løpet av november skal jeg ha 4 dobbeltimer. 

Hvor mange mnd tror dere jeg må ha på meg for å få alt dette ferdig til oppkjøringen? 
Hvor mange kjøretimer hadde dere iløpet av mnd? 

Trenger lappen ganske raskt!!! :(

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanskelig å svare på. Er det 10 timer som er obligatorisk nå? Noen klarer seg sikkert med det, men har også hørt om en som hadde nærmere 100 timer. Kjøreferdighetene varierer veldig. Det er vel i stor grad kjørelæreren som avgjør om han/hun mener du er klar for oppkjøring. Har du mulighet til å øvelseskjøre privat, så gjør det så mye som mulig. Øvelse gjør mester. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Påkrevd skrev:

Det er veldig vanskelig å svare på. Er det 10 timer som er obligatorisk nå? Noen klarer seg sikkert med det, men har også hørt om en som hadde nærmere 100 timer. Kjøreferdighetene varierer veldig. Det er vel i stor grad kjørelæreren som avgjør om han/hun mener du er klar for oppkjøring. Har du mulighet til å øvelseskjøre privat, så gjør det så mye som mulig. Øvelse gjør mester. Lykke til:)

10 timer tror jeg ja. Eller 13 timer.

Noen du kjenner som hadde 100 timer? 100timer på kjøreskolen da?

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun hadde nesten 100 timer på kjøreskole (noen og nitti). I tillegg var det 3 eller 4 forsøk på oppkjøring før lappen var i boks, så det må ha vært blant landets dyreste sertifikater på den tiden (ca 20 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Påkrevd skrev:

Ja, hun hadde nesten 100 timer på kjøreskole (noen og nitti). I tillegg var det 3 eller 4 forsøk på oppkjøring før lappen var i boks, så det må ha vært blant landets dyreste sertifikater på den tiden (ca 20 år siden)

Oi, men hun må ha sliti veldig med kjøring da? Noen grunn til det? 
Håper ikke jeg stryker så mange ganger..

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, men hun må ha sliti veldig med kjøring da? Noen grunn til det? 
Håper ikke jeg stryker så mange ganger..

Anonymkode: d1086...8b9

Ja, vi har alle forskjellige evner. Jeg suger f. eks i fotball, til tross for iherdige forsøk:) Men lappen gikk som en lek. Kjør så ofte du kan, så går det nok unna for deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Bambi1995 skrev:

Tror jeg hadde tilsammen 11 ellernoe?? Tok lappen på 2 mnd :)

Øvelsekjørte du ofte privat?

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Påkrevd skrev:

Ja, vi har alle forskjellige evner. Jeg suger f. eks i fotball, til tross for iherdige forsøk:) Men lappen gikk som en lek. Kjør så ofte du kan, så går det nok unna for deg og.

Håper det :)

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på dine evner som sjåfør. 

Jeg tok kun de obligatoriske og besto første oppkjøring 

Anonymkode: c6ac3...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 17 tilsammen, men det var inkl obligatorisk! Kun kjøretimer var 14 men 2 av de var samme dag som oppkjøring bare for å forberede meg og roe nervene:)

noen av de var doble, men orker ikke sjekke hvor mange

Endret av Bambi1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Øvelsekjørte du ofte privat?

Anonymkode: d1086...8b9

Ja, kjørte nesten hver dag med samboeren min. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kjøretimer 5 ganger i løpet av en mnd, synes det er lite, men de har ikke mye ledig. to av de to timene jeg har hatt har vært dobbelt. resten enkelte. 
I løpet av november skal jeg ha 4 dobbeltimer. 

Hvor mange mnd tror dere jeg må ha på meg for å få alt dette ferdig til oppkjøringen? 
Hvor mange kjøretimer hadde dere iløpet av mnd? 

Trenger lappen ganske raskt!!! :(

Anonymkode: d1086...8b9

Trinn 1, trafikalt grunnkurs består av 17 timer, derav 2 i bil (men eleven kjører ikke).

Trinn 2, har obligatorisk trinnvurdering, 1 time.

Trinn 3, består av sikkerhetskurs på bane 4 timer (2 i bil og 2 i klasserom), og en trinnvurdering. Totalt 5.

Trinn 4 består av 2 timer innledning (klasserom), 5 timer langkjøring, 4 timer planlegginstur og 2 timer oppsummering (klasserom).

17 + 1 + 5 + 13 == 36 obligatoriske timer. 

Jeg bruker å be elever regne med at det koster ca 30 000 for et førerkort, det blir jo ca 45 timer (inlledning og avslutning koster mindre). Kjører man 7 timer i uken tar det jo et halvår. 

4 timer siden, Bambi1995 skrev:

Tror jeg hadde tilsammen 11 ellernoe?? Tok lappen på 2 mnd :)

Det må være for mange år siden. Folk er elendig til å huske, eller teller dobbelttimer som enkelttimer eventuellt teller antall ganger de kjørte og ikke undervisningstimer.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kjøretimer 5 ganger i løpet av en mnd, synes det er lite, men de har ikke mye ledig. to av de to timene jeg har hatt har vært dobbelt. resten enkelte. 
I løpet av november skal jeg ha 4 dobbeltimer. 

Hvor mange mnd tror dere jeg må ha på meg for å få alt dette ferdig til oppkjøringen? 
Hvor mange kjøretimer hadde dere iløpet av mnd? 

Trenger lappen ganske raskt!!! :(

Anonymkode: d1086...8b9

Tror du trenger ca 45 timer med mindre du er dårlig elelr ikke jobber hjemme. Med det antallet timer tar det evigheter.

Et halvt år.

Elever kjører alt fra en gang til ti ganger per måned. Liker ikke å kjøre med noen mer enn tre ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, men hun må ha sliti veldig med kjøring da? Noen grunn til det? 
Håper ikke jeg stryker så mange ganger..

Anonymkode: d1086...8b9

Ikke nødvendigvis sliti veldig med kjøringen. Selv kom jeg opp i mer enn 50 timer, og jeg lå på trinn 3 (snart klar for oppkjøring) hverfall 35 av de timene. Grunnen var at selvom jeg kunne kjøre bil godt så var det enten et skilt (fartsskilt ikke noe alvorlig) jeg gikk glipp av, eller en fotgjenger på vei til veien (ikke ut i veien) som jeg ikke stoppet for. Fisle feil som jeg jo kunne godt men ikke registrerte til en hver tid når jeg skulle følge med på alt annet i trafikkbildet, og som kjøreskolen ikke anbefaler å ta oppkjøring med siden man da vil få stryk om man gjør noe sånt under oppkjøring, men som man fint kan kjøre bil med ellers. 

Anonymkode: 83847...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 22.47, abrasiveRefraction skrev:

Trinn 1, trafikalt grunnkurs består av 17 timer, derav 2 i bil (men eleven kjører ikke).

Trinn 2, har obligatorisk trinnvurdering, 1 time.

Trinn 3, består av sikkerhetskurs på bane 4 timer (2 i bil og 2 i klasserom), og en trinnvurdering. Totalt 5.

Trinn 4 består av 2 timer innledning (klasserom), 5 timer langkjøring, 4 timer planlegginstur og 2 timer oppsummering (klasserom).

17 + 1 + 5 + 13 == 36 obligatoriske timer. 

Jeg bruker å be elever regne med at det koster ca 30 000 for et førerkort, det blir jo ca 45 timer (inlledning og avslutning koster mindre). Kjører man 7 timer i uken tar det jo et halvår. 

Det må være for mange år siden. Folk er elendig til å huske, eller teller dobbelttimer som enkelttimer eventuellt teller antall ganger de kjørte og ikke undervisningstimer.

Tror du trenger ca 45 timer med mindre du er dårlig elelr ikke jobber hjemme. Med det antallet timer tar det evigheter.

Et halvt år.

Elever kjører alt fra en gang til ti ganger per måned. Liker ikke å kjøre med noen mer enn tre ganger i uken.

Mange år siden nei, det var i desember 2016. Jeg gikk inn å sjekka på hjemmesiden til kjøreskolen hvor mange jeg hadde ;) 

Endret av Bambi1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bambi1995 skrev:

Mange år siden nei, det var i desember 2016. Jeg gikk inn å sjekka på hjemmesiden til kjøreskolen hvor mange jeg hadde ;) 

Kan man sjekke hvor mange kjøretimer man har hatt? er det slik på alle kjøreskoler? 

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Bambi1995 skrev:

Mange år siden nei, det var i desember 2016. Jeg gikk inn å sjekka på hjemmesiden til kjøreskolen hvor mange jeg hadde ;) 

og du øvelsekjørte lite privat?

Anonymkode: d1086...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

og du øvelsekjørte lite privat?

Anonymkode: d1086...8b9

Nei, kjørte en del hjemme med samboeren. Hadde 5 doble kjøretimer og 2 enkle + 1 dobbel samme dag som oppkjøring bare for å "komme meg inn" i kjøringen og roe nervene før oppkjøringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man sjekke hvor mange kjøretimer man har hatt? er det slik på alle kjøreskoler? 

Anonymkode: d1086...8b9

Det vet jeg ikke. Jeg kjørte hos Wright og der kan jeg logge inn å se alt jeg har betalt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 26.10.2017 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kjøretimer 5 ganger i løpet av en mnd, synes det er lite, men de har ikke mye ledig. to av de to timene jeg har hatt har vært dobbelt. resten enkelte. 
I løpet av november skal jeg ha 4 dobbeltimer. 

Hvor mange mnd tror dere jeg må ha på meg for å få alt dette ferdig til oppkjøringen? 
Hvor mange kjøretimer hadde dere iløpet av mnd? 

Trenger lappen ganske raskt!!! :(

Anonymkode: d1086...8b9

Velg en annen kjøreskole som tilbyr deg oftere timer. Ikke finn deg i dette. Bruk pengene hos noen andre slik at du blir fornøyd kunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...