AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #1 Skrevet 26. oktober 2017 Hei... Jeg mistet p-pillen i vasken forrige uke og tok da neste pille på brettet. Det vil da si at jeg bare tok 20 piller istedet for 21. Fikk mensen en dag før jeg pleier, men ellers er alt som normalt. Hva bør jeg gjøre nå? Vanligvis skal jeg begynne på nytt brett på fredag, men skal jeg starte på det nye brettet i dag istedenfor? Huff Anonymkode: 71702...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #2 Skrevet 26. oktober 2017 Start på det nye brettet i dag. Null stress Anonymkode: 61847...633
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #3 Skrevet 26. oktober 2017 Hvis du ikke skal ta noen pause så er det bare å fortsette på det nye brettet. Anonymkode: 8c5ef...7a9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #4 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke skal ta noen pause så er det bare å fortsette på det nye brettet. Anonymkode: 8c5ef...7a9 Har tatt en uke pause, tenkte ikke over det før i dag og da har det gått 6 dager😳 Anonymkode: 71702...8b2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #5 Skrevet 26. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tatt en uke pause, tenkte ikke over det før i dag og da har det gått 6 dager😳 Anonymkode: 71702...8b2 Da bare fortsetter du på det nye brettet. Anonymkode: 8c5ef...7a9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #7 Skrevet 26. oktober 2017 Leste du ikke hva som sto i pakningsvedlegget før du tok neste pille? Det er ikke sikkert det var riktig ting å gjøre. Les i pakningsvedlegget nå, og se hva de skriver om å glemme å ta en pille. Anonymkode: a294e...b64 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #8 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke hva som sto i pakningsvedlegget før du tok neste pille? Det er ikke sikkert det var riktig ting å gjøre. Les i pakningsvedlegget nå, og se hva de skriver om å glemme å ta en pille. Anonymkode: a294e...b64 Leste pakningsvedlegget hele tre ganger, men var kanskje litt trøtt mens jeg leste.. Sjekket ung.no og der sto det på et av svarene at en bare skulle ta neste pille. Er jo samme innhold i dem alle sammen, går forresten på Loette. Anonymkode: 71702...8b2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #9 Skrevet 26. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du ikke hva som sto i pakningsvedlegget før du tok neste pille? Det er ikke sikkert det var riktig ting å gjøre. Les i pakningsvedlegget nå, og se hva de skriver om å glemme å ta en pille. Anonymkode: a294e...b64 Jeg glemte heller aldri å ta pillen, tok bare neste slik at jeg i slutten av bretter sluttet en dag tidligere enn planlagt. Har lest pakningsvedlegget nå, og det står ingenting der..;( Begynner å bli litt bekymra nå ja Anonymkode: 71702...8b2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #10 Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg glemte heller aldri å ta pillen, tok bare neste slik at jeg i slutten av bretter sluttet en dag tidligere enn planlagt. Har lest pakningsvedlegget nå, og det står ingenting der..;( Begynner å bli litt bekymra nå ja Anonymkode: 71702...8b2 Det er ikke det samme i alle pillene, nei. De har ulik virkemåte, og du må derfor lese pakningsvedlegget som gjelder for det merket du tar. Om du mister en pille, bør du ta tilsvarende pille fra et nytt brett. Altså om du mistet pille nr 7 i vasken, bør du ta den 7. pillen på et helt annet brett. Det kan du ha som "reservebrett" i tilfelle du mister enda en pille i vasken senere. Det er fort gjort (jeg har lært meg å holde pillebrettet langt unna vasken når jeg trykker ut pillen, nettopp fordi jeg har mistet i vasken så mange ganger....). Den neste pillen på brettet kan ha ulikt hormoninnhold enn den du skulle tatt, og derfor kan det ha en annen virkning. Om man ikke får tatt en pille, bør man for sikkerhets skyld bruke annen prevensjon i 7 dager etterpå, samt gå rett over på et nytt brett uten pause. Siden du ikke har gjort det, ville jeg brukt alternativ prevensjon nå frem til neste mens, og så begynt på et nytt brett igjen da. Anonymkode: a294e...b64 1
alli634 Skrevet 26. oktober 2017 #11 Skrevet 26. oktober 2017 Hentet fra felleskatalogen: Sammensetning av Loette 28 Virkestoffene i de rosa tablettene er levonorgestrel 100 mikrogram og etinyløstradiol 20 mikrogram. Altså er alle de rosa tablettene like, og det gjør ingenting at du bare fortsetter på brettet som vanlig Trenger ikke ta samme pille på neste brett med denne typen p-piller. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #12 Skrevet 26. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det samme i alle pillene, nei. De har ulik virkemåte, og du må derfor lese pakningsvedlegget som gjelder for det merket du tar. Om du mister en pille, bør du ta tilsvarende pille fra et nytt brett. Altså om du mistet pille nr 7 i vasken, bør du ta den 7. pillen på et helt annet brett. Det kan du ha som "reservebrett" i tilfelle du mister enda en pille i vasken senere. Det er fort gjort (jeg har lært meg å holde pillebrettet langt unna vasken når jeg trykker ut pillen, nettopp fordi jeg har mistet i vasken så mange ganger....). Den neste pillen på brettet kan ha ulikt hormoninnhold enn den du skulle tatt, og derfor kan det ha en annen virkning. Om man ikke får tatt en pille, bør man for sikkerhets skyld bruke annen prevensjon i 7 dager etterpå, samt gå rett over på et nytt brett uten pause. Siden du ikke har gjort det, ville jeg brukt alternativ prevensjon nå frem til neste mens, og så begynt på et nytt brett igjen da. Anonymkode: a294e...b64 Tusen takk for saklig svar. Burde lest mer nøye.. Var så sikker på at alle pillene hadde samme innhold, men der tok jeg rimelig feil. Dette handler ikke om graviditet, har ikke hatt sex siden jeg mistet pillen i vasken. Det er over to uker siden nå, og har ikke hatt sex siden. Er bare bekymret for at noe annet alvorlig skal skje:// Bør jeg bare starte på neste brett i dag kanskje? Anonymkode: 71702...8b2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #13 Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for saklig svar. Burde lest mer nøye.. Var så sikker på at alle pillene hadde samme innhold, men der tok jeg rimelig feil. Dette handler ikke om graviditet, har ikke hatt sex siden jeg mistet pillen i vasken. Det er over to uker siden nå, og har ikke hatt sex siden. Er bare bekymret for at noe annet alvorlig skal skje:// Bør jeg bare starte på neste brett i dag kanskje? Anonymkode: 71702...8b2 Som hun over skrev, så er innholdet likt i alle pillene i akkurat ditt merke. Sånn er det ikke i alle merker, derfor man alltid må lese på sitt eget merke. Det skjer ikke noe som helst galt så lenge du ikke har sex. Det kan klusse litt med syklusen, det er alt, og det er ikke farlig. Jeg ville begynt på nytt brett i dag ja. Om du ikke skal ha sex er det ikke så nøye. Anonymkode: a294e...b64
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2017 #14 Skrevet 26. oktober 2017 Jeg hadde alltid et ekstra brett som var dedikert til dette, da jeg gikk på p-piller. Gikk regelmessig noen piller i vasken.. Anonymkode: 68a75...b77
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 ts, her. Har nå tatt 7 piller, ikke hatt sex. Noen som vet når prevensjonen er sikker igjen? Anonymkode: 71702...8b2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 Det står nok i pakningsvedlegget det også. Litt googling viser at det skal holde å bruke kondom/avstå fra sex i 7 dager etter du har begynt påan igjen med pillene. Anonymkode: a294e...b64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå