Gå til innhold

Olavas skriblerier


Olava

Anbefalte innlegg

Menssmerter og invitert på middag, dårlig kombo. Kjenner jeg bare har lyst til å legge meg i sofaen, glo på tv’en og vri meg i smerter når de er som verst. 

Tatt smertestillende og håper den hjelper før vi skal spise. Matlysten er som regel ikke tilstede når jeg har menssmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dårlig matlyst for tiden. Håper det kommer seg når skolen endelig starter. Kjenner det skal bli godt å begynne igjen faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mensen og bursdagsselskap, dårlig kombinasjon!🙄 Ved mensen er jeg alltid enten eller; enten har jeg lyst på alt av søtsaker, eller så orker jeg nesten ikke å spise noe i det hele tatt. Oftest mister jeg matlysten ved mensen. I dag kjennes det faktisk ut som jeg har mer cravings. Kan ikke si det er veldig positivt, vil ikke spise altfor mye kake:PGleder meg mest til å se ungen åpne gavene sine, han er alltid så takknemlig for alt han får, og da er det stas å gi gaver :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det er deilig å ha startet på skolen igjen. Soverutiner var helt ute av kurs, men nå begynner jeg å få de på plass igjen, heldigvis! Har tre spennende emner det semesteret her. Men opplever at forelesningene gjerne er mer spennende enn fagbøkene:Pføler meg ofte som en gullfisk mens jeg leser, får liksom ikke helt inn det jeg leser, glemmer det igjen med en gang:vetikke: må kanskje finne en smart studieteknikk for å gjøre det litt lettere for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fryser:

-13 grader, det er virkelig kaldt nok for meg! Har vært strålende vær denne helgen, men syns nesten det er kaldere når sola er fremme enn når det er overskya:klo: Tok en liten tur i dag, men den ble mye kortere enn vi hadde tenkt pga. kulda. Må nok forberede oss bedre neste gang. 

Nå slapper jeg av hjemme før det blir middag hos mor. Blir godt med middagsservering etter en kald dag som dette:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen travle dager denne uka, men heldigvis har jeg også langhelg nå til helgen. Da skal jeg bruke tid til å hente meg inn igjen i pensum som jeg henger etter med, og ta meg tid til litt andre ting for min egen skyld. Det skal bli godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:forkjola:

Tja, heldigvis hoster jeg ikke. Men i dag er formen dårlig. Våknet med kvalme i dag, men har heldigvis ikke spydd. Var også helt utmattet, til tross for å ha sovet i 9 timer i natt. Så i dag har jeg rett og slett ikke gjort annet enn å ligge i sengen. Hodepine, kvalme, svimmelhet og utmattelse, da valgte jeg å holde meg i sengen! Er fortsatt sliten, men nå får jeg naturlig nok ikke sove lengre. Har fått i meg litt grønnsaker, en paracet og masse, masse vann. Får håpe det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så imponert over de gutta her! Også så fin musikk de bruker. Gir helt magisk effekt til hele opptredenen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde visst glemt å skru på vannet til vaskemaskinen da jeg satte den på i kveld. Så nå, midt på natten, må jeg vente på at den skal bli ferdig 🙄 Er egentlig kjempetrøtt, men får kanskje benytte anledningen til å lese litt :) 

Har begynt å lese «stolthet og fordom», og for meg som stort sett bare leser fantasy er det en helt ny opplevelse. Var veldig i tvil om jeg egentlig ville like den. Men jeg ble positivt overrasket - jeg koser meg med å lese den. Så langt har den vært veldig forutsigbar, romanser i bøker kan ofte være det syns jeg. Men det er litt forfriskende. Det gjør at jeg legger mer merke til andre ting i teksten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har blitt bitt av MGP-basillen i år gitt. Fått helt dilla. Syns det er mange veldig gode sanger med i år. Dessverre er jeg ikke så imponert over vårt eget bidrag. Syns det er SÅ synd at vi ikke heller stemte frem Rebecca, med hennes nydelige stemme og sangen "who we are". Rybak er veldig flink på scenen, han er energisk og sjarmerende, og synger kjempebra selv om han danser og spreller rundt på scenen. Men selve sangen hans er så kjedelig. Det er sånn sang som er fengende en bitte liten periode, også blir man bare kjempelei. Til og med handlingen i sangen er kjempekjedelig. 

Menmen, det ble som det ble. Jeg syns derimot at våre naboland, Danmark og Sverige, har kjempebra sanger. Sverige sin er veldig typisk listepop-sang, litt sånn Charlie Puth-følelse til den. Med Danmark sin måtte jeg høre den et par ganger før jeg digget den så mye som jeg gjør. Det er noe med refrenget som bare fenger meg skikkelig. Foreløpig er Danmark min favoritt av dem alle. 

Mine topp 10 akkurat nå er nok 

1. Danmark (Higher Ground - Rasmussen)
2. Sverige (Dance you off - Benjamin Ingrosso)
3. Bulgaria (Bones - Equinox)
4. Tsjekkia (Lie to me - Mikolas Josef)
5. Hellas (Oneiro mou - Yianna Terzi) 
6. Israel (Toy - Netta) 
7. Kypros (Fuego - Eleni Foureira) 
8. Malta (Taboo - Christabelle) 
9. Ungarn (Vislát Nyár - Aws) 
10. Belgia (A matter of time - Sennek) 

Ser godt at jeg er glad i pop, men er noen som skiller seg ut. Kanskje mest av alt Ungarn, skikkelig rockesang. Blir spennende å se semifinalene når de kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittende fast på flyplassen i to timer - fordi bussen går senere enn jeg trodde. Woho! 

Endte med å ta et par stykker pizza. Jeg som egentlig prøver å spise sunnere. Men her på flyplassen er det virkelig dårlig med gode, sunne alternativer! Alt er overpriset og egentlig ikke godt engang. Så denne gangen endte det i pizza. 

Gikk på vekten senest i dag. Har faktisk gått litt ned i vekt de siste månedene. Det var jeg veldig glad for å se! Har helt enkelt prøvd å være mer bevisst på hva jeg stapper i meg. Og jobber med å dempe søtsuget, samt å finne litt sunnere måter å tilfredsstille det på. Kan ta en kopp te med sukketter (?), og det er kanskje ikke det sunneste, men det fungerer veldig fint for meg, og det skjer ikke hver dag akkurat. Eller så har jeg alltid mørk sjokolade liggende i kjøleskapet, og da tar jeg en bit eller to pluss et glass melk, også har jeg ikke søtsuget mer. Da merker jeg også gjerne om det kun er søtsug eller om jeg egentlig er sulten. Om suget på noe å spise ikke gir seg så er jeg nok sulten, og da blir det enten et glass vann eller et lite måltid. 

Siden jeg jo har gått ned noen kilo så virker det hvertfall litt. Det har hjulpet. Det gir meg motivasjon til å fortsette. Jeg har også slått meg til ro med at en glipp, som pizza i dag, ikke betyr at jeg mislykkes. Det er rett og slett bare å fortsette å prøve å ta bevisste valg i mathverdagen. Det ser nå ut til at det fungerer så langt :) nå mangler bare at jeg beveger meg mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har sklidd ut med godteri og brus i det siste, og veide meg i dag og så at jeg har gått opp nesten to kilo igjen. Fikk påskeegg her om dagen, som en overraskelse. Den var selvsagt fylt med godteri. Jeg var takknemlig for omtanken, men jeg så bare en kaloribombe som ville vekke søtsuget mitt igjen. Og som jeg tenkte, med en gang jeg tok meg noen biter kjente jeg "suget". Spiste noen biter, ble lei og kvalm av at det egentlig bare smaker sukker, så går det noen minutter, også kjenner jeg dette suget etter mer, selv om jeg vet at jeg egentlig ikke syns det er så godt engang. Det er utrolig slitsomt. Har også kjent at brusen i kjøleskapet er mer fristende etter at jeg har stappet i meg dette sukkeret. Det er virkelig som de sier - sukker er avhengighetsskapende! Nå er heldigvis påskeegget mitt tomt, så da skal jeg gå tilbake til de sunnere valgene igjen. Noen syns kanskje jeg bare kunne kastet det, eller gitt det bort, men følte det hadde vært utakknemlig ovenfor dem jeg fikk det fra.. Har delt med broren min også da, som var på besøk her i helgen :) Men nå skal det bli godt å komme seg inn på rett spor igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

I dag har jeg klipt bort halve håret 😱 Var modell for en skoleelev som skal bli frisør, så hun fikk lov til å klippe meg skulderkort. Ble litt kortere enn jeg hadde tenkt, men den lille stussen hun klipte for langt opp vil nok vokse fort ut igjen. Utrolig uvant med så kort hår, tidligere i dag var det langt forbi puppene 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeland er et fint sted å være - også i våken tilstand iblant. 

I dag har jeg kikket på hus og leiligheter på finn, bare for å drømme. Om jeg noen gang kommer meg inn på boligmarkedet så skjer det ikke før om mange år enda. Med mindre jeg plutselig blir lottomillionær :lol: 

Denne gangen falt jeg pladask for dette huset. Det eneste jeg ville korrigert på tomta er nok å få mer gressplen rundt huset, syns det var litt vel mye grus. Også ville jeg savnet naturen og utsikten jeg er omgitt av her jeg bor nå. Men så er det mer sentralt på området rundt huset, og det gjør litt opp for utsikt og natur. 

Får satse på at hardt arbeid vil føre meg til boligdrømmen en vakker dag :) Eller så får jeg håpe på litt flaks i lotteri :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt skikkelig fredagsfølelse i dag. Men så har jeg også gjort ting som jeg vanligvis gjør på en fredag. 

I dag har jeg begynt å savne det lange håret mitt. Savner å kunne sette det i høy hestehale - eller en hestehale i det hele tatt. Eller i en dott. Håret mitt er for kort til å samle alt i ett, og for glatt til å etterfeste resten med spenner.. syns helt ærlig det er mer pes med kort hår. Spesielt når det er mye vind, for det blåser lettere til alle kanter nå enn før, pluss at jeg nå ikke kan samle det i en dott slik jeg gjerne gjorde før. Så da er det bare å glede seg til håret har vokst seg langt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...