Gå til innhold

Angående oppkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er fordelene og ulempene med å ha kjørelæreren med? Og hvor vanlig er det å ha kjørelæreren med?

Anonymkode: 16474...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fordelene og ulempene med å ha kjørelæreren med? Og hvor vanlig er det å ha kjørelæreren med?

Anonymkode: 16474...b86

Vel det kommer helt an på deg.

For de fleste spiller det ingen rolle, de består uansett.

Noen blir mindre nervøs når de har et kjent fjes i bilen, og det er jo en fordel.

Mens andre blir mer nervøs fordi det er to som observerer dem. 

Hvis du styrker er det en stor fordel, for da har trafikklæreren sett hva du har gjort galt og hørt hele vurderingen til sensor. Det er også nyttig for læreren å se hvordan du kjører på en oppkjøring.

De fleste elevene mine sitter jeg ikke på med, men det er ikke uvanlig og jeg nevner muligheten til de som jeg tror vil ha nytte av det. Jeg vil tro at en plass mellom en av fem og en av ti har meg med. Så det er helt vanlig. 

For min egen del er det vanligvis likegyldig om jeg er med eller ikke, hvis eleven stryker eller så vidt består (dette får ikke elevene vite men det merker jo jeg) så er det nyttig for å forbedre meg og for videre undervisning. Hvis jeg er helt sikker på eleven er det uinteressant egentlig, det blir tørr småprat og kjøring uten hendelser.

Om du har nytte av det eller ikke må du vurdere selv. Tror du at du vil finne trøst i å ha læreren din med eller vil han være distraherende? Vanligvis får ikke læreren snakke noe særlig, men det er noen sensorer som snakker med meg mens jeg har oppkjøringer (men vi kjenner hverandre litt da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller er ikke kjørelærer med. Spurte han som var kjørelæreren min om hva som var vanlig å der var det ingen som var med.

Anonymkode: 16494...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...