Gå til innhold

Noe jeg burde ha husket på?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå planlagt bryllup i ca. 1 år, og vi gifter oss i juni. Jeg har alltid trodd at det var så mye å ordne, men ble fort litt overrasket. Så nå sitter jeg med en følelse av at det er ting jeg burde ordne nå, men som jeg har glemt. Trenger derfor litt hjelp.

Dette er bestilt/kjøpt, altså ok:

kirken

hotellet (til festen + overnatting) disse ordren jo også mat, drikke, og pynting av bord.

musikk til kirken

brudeutstyr

innbydelser

musikk til festen blir booket i dag

sanghefter er snart ok

bordkort

blomster

toastmaster

forlovere

frisør og sminke

fotograf

morgengave

Vi skal nok på en bryllupsreise også, men ikke før til høsten, så den tenker vi ikke på nå.

Men føler at noe er glemt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man skal ordne lokalene selv er det nok mer å tenke på en hvis man bruker et hotell. Bordpynt ++ er det jeg har brukt mes tid på. Resten er jo bare noen telefoner unna.

Sjekk den lista her så ser du fort om du har glemt noe:

http://www.dbas.no/planleggeren/sjekkliste.asp

Det er lettere en man tror å planlegge. Stresset kommer uka før når alle avtaler skal bekfreftes ;)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du har tenkt på alle de viktige tingene, jeg. Husk, det er fortsatt fem måneder igjen, og det er jo masse tid!

Ting utover de du nevner er jo bare småting som man kan ordne med hvis man har lyst.

Skrevet

* salmer

* kirkeprogram

* din tale (?)

* brudgommens utstyr

* takk for maten-tale/sang (?)

* hvem skal ønske velkommen?

Skrevet

Har du sjekket om hotellet har noe snacks på kvelden?

Skrevet

Vet ikke hva som ligger inn under brudeutstyr, men går ut i fra at du iallfall har kjolen i boks.

Noe annet jeg ville ha gjort, er å bestille frisørtime for den store dagen, for frisørene kan plutselig være opptatt! :wink:

Skrevet
Vet ikke hva som ligger inn under brudeutstyr, men går ut i fra at du iallfall har kjolen i boks.

Noe annet jeg ville ha gjort, er å bestille frisørtime for den store dagen, for frisørene kan plutselig være opptatt!   :wink:

mange frisører tar ikke i mot bestillinger før tre måneder før.

Skrevet

mange frisører tar ikke i mot bestillinger før tre måneder før.

Okei, dette visste jeg ikke. Men vet man hvilken frisør man ønsker å bruke, er det iallfall lurt å sjekke i tilfelle den frisøren du vil ha tar i mot bestillinger i god tid. :wink:

Skrevet

Okei, dette visste jeg ikke. Men vet man hvilken frisør man ønsker å bruke, er det iallfall lurt å sjekke i tilfelle den frisøren du vil ha tar i mot bestillinger i god tid. :wink:

:Nikke: jeg bestilte frisør i september og da hadde ikke de listene for februar fremme enda så da lagde de en liten gul lapp slik at det ordnet seg. :)

Skrevet

:Nikke: jeg bestilte frisør i september og da hadde ikke de listene for februar fremme enda så da lagde de en liten gul lapp slik at det ordnet seg. :)

De gjorde det på samme måten da jeg bestilte. :wink:

Skrevet

De gjorde det på samme måten da jeg bestilte. :wink:

samme her :wink:
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Ikke glem godteri til barna om det er noen barn som skal være med.

Annet kan jo være, familie bilde

Vet om mange par som har giftet seg og angret på at de ikke husket i det minste å ta et bildet hvor hele familien er med.

Ellers der det ut som du har det meste klart :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser ikke at det står noe om gifteringer på lista di. Det skal dere vel ha?

Skrevet

Tusen takk for svar. Veldig kjekk måte å få dobbeltsjekket dette. Frisør står på lista mi så det er ok.

Skal snart ha samtale med hotellet, og får da greie på hva de ordner av snacks osv.

Vi har ikke bestemt oss enda om vi skal ha gifteringer, vi har jo begge forlovelsesringer, så mulig vi bruker de samme.

Skrevet

Oj, så masse du har ordnet! Nå begynner jeg å bli nervøs for at jeg har ventet for lenge. Har fått det meste av de store tingene unna, men jeg ser på listen din at det er masse som gjenstår hos oss. <takk for en påminnelse om at det er på tide å sette i gang med alle de koselige detaljene... :-)

Skrevet

Brudebil + sjåfør kan komme godt med

Oversikt - hvem sitter hvor (stor)

Oversikt - hvem er hvem - kanskje i sangheftet?

Engangskameraer - for de som liker å ha det liggende

Bryllupskaken + andre kaker

Nattmat til hotellrommet deres + kanskje en champis?

-Der er det også kjekt å ha litt musikk og stearinlys

Hefte i kirken med alt innhold, ei til som har skrevet d

Talen din, hvis du må ha enda mer oppmerksomhet :sjarmor:

Er vel det jeg kommer på i farta..

Gjest Anonymous
Skrevet

:wink: Hva med annonse i avis - hvis dere skal ha, da.

Kanskje det står før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...