AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg er bekymret for oppførsel til min datter på 11. Hun har hatt en kjæreste et par mnd. Så slo han opp pga at han var forelsket i en annen jente i klassen. Hun andre svarte nei til å bli kjærester, og min jente spurte han om han ville være med henne igjen, siden hun andre sa nei. Han sa først nei, men så ok. Men min datter måtte love å ikke si det til noen gutter i klassen. Datteren min var dermed blid og fornøyd - og informerte flere jenter i klassen om at nå var de sammen igjen- siden hun andre ikke ville. Er dette i nærheten av normalt for en 11-åring??? Jeg stusser over mangel på stolthet... og at hun dummer seg ut. Har vært flere andre episoder jeg lurer på... Hun virker så spesiell. Anonymkode: 82db0...f31
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Eh, lurer på om mor er litt enkel eller har asperger?? Høres da ut som helt normal 11-åring-oppførsel. Anonymkode: e1bb8...aab 20
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, lurer på om mor er litt enkel eller har asperger?? Høres da ut som helt normal 11-åring-oppførsel. Anonymkode: e1bb8...aab Hun har i tillegg sendt ut meldinger til folk om at de skal kysse på skolen i morgen osv. Syns det er spesielt jeg. Såvidt jeg vet har jeg ikke asperger nei🤣 Anonymkode: 82db0...f31 2
Ti.09 Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Jeg ser ikke problemet her... Edit: Samtidig så kjenner ikke jeg barnet, så jeg vet ikke. Men nå er hun bare 11 år da. Mange barn syntes det er kjekt å ha en kjæreste, og liker gjerne å skryte om det til andre. Dersom hun for eksempel hadde vært eldre (16 år), så hadde jeg syntes det var litt spesielt ja. Endret 24. oktober 2017 av Skribent09 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 Og problemet er???? Høres ut som normal 11 år jente problem og tro meg det blir verre? Anonymkode: 8e4e3...0af 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 Det høres ut som du fødte denne 11-åringen i går. Jeg tror hun er en helt vanlig 11-åring, som dessverre har en lite forståelig mor som ler av henne og gjør narr. Anonymkode: 9a101...2da 12
MajorasMaske Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 Kanskje hun ikke har noe å være stolt over? 2
Millimani Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 35 minutes ago, AnonymBruker said: Hun har i tillegg sendt ut meldinger til folk om at de skal kysse på skolen i morgen osv. Syns det er spesielt jeg. Såvidt jeg vet har jeg ikke asperger nei🤣 Anonymkode: 82db0...f31 Du har ikke Asperger nei..., men tror du din datter har det for noe så lite? Hun er en helt normal 11-åring når hun holder på sånn, slettes ikke unormal! 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #9 Skrevet 25. oktober 2017 Dette var jo alt for lite å basere seg på. Min datter med asperger gjør ikke slike ting, så det er iallefall ikke et symtom på asperger. Anonymkode: 07cd7...76d 3
SesameStreet Skrevet 25. oktober 2017 #10 Skrevet 25. oktober 2017 Altså, jeg må si at jeg også tenker at dette er alt for lite å basere seg på. Du kommer med en kort forklaring av en situasjon som du mener er feil. Barn opplever, de erfarer og de utvikler seg. Noen ganger gjør de ting som vi foreldre mener er idiotiske, det betyr ikke at de har en diagnose eller at det er galt med dem av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #11 Skrevet 25. oktober 2017 dette er ganske normal oppførsel for en 11åring. Og det at du hopper på aspergers som første forslag beviser bare hvor lite du selv skjønner av diagnosen. For det virker jo her som om hun har et følelsesliv, og noen med aspergers har en større tendens av å sky kontakt enn å aktivt søke den. Men selvfølgelig så finnes det jo mange grader av aspergers, men jeg vil ikke si at det å "dumme seg ut" med kjæresterier på barneskolen er noe som rettmessig kan tolkes som et tegn på psykisk sykdom. Hvis det hadde vært det så kjenner jeg mange som skulle fått en utredning sliter hun ellers på skolen? er hun i mange konflikter? har hun problemer med fag? Anonymkode: 37e93...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #12 Skrevet 25. oktober 2017 Hørest ut som et vanlig barnslig barn. Anonymkode: 0868d...e98 2
sofie777 Skrevet 25. oktober 2017 #13 Skrevet 25. oktober 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #14 Skrevet 25. oktober 2017 Hvordan kobler du den oppførselen med asperger? Jeg ville heller tenkt lav IQ heller enn asperger, eventuelt normal oppførsel for en 11-åring Kan du forklare hvorfor du tenker asperger, ts? Om du ikke har en god grunn, så tenker jeg at denne tråden er en trolletråd. Anonymkode: fae8e...77a 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #15 Skrevet 25. oktober 2017 Da jeg var 11 for over 20 år siden, var slikt helt normalt ...? Anonymkode: c845f...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2017 #16 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg skjønner at TS reagerer på slik oppførsel, og det ville vært merkelig oppførsel om barnet til TS hadde vært en ungdom. Enkelte mennesker forstår ikke at ulik alder gir ulik grad av modenhet og dermed ulik oppførsel, og at det er forskjellige ting som er normalt for hver alder/modenhetstrinn. Slike komplekse ting kan være vanskelig for enkelte å skjønne. Men om du TS har Asperger eller bare er litt enkel må du nesten spørre noen profesjonelle. Om du har vansker med å klare hverdagen med barn og jobb, så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlegen for å få henvisning til DPS. Anonymkode: af983...c75
Bonusmammaen Skrevet 1. november 2017 #17 Skrevet 1. november 2017 Det stikker ikke så dypt heldigvis med kjærester som 11-åring. Vi byttet litt på husker jeg. Det er jo en slags øving til den videre kjærligheten, husk på det. Det er din oppgave å plante moral og etikk i datteren din uavhengig av hva hun har. 2
Uglems Skrevet 1. november 2017 #18 Skrevet 1. november 2017 Det jeg bekymrer meg over, er at du lar henne ha kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #19 Skrevet 1. november 2017 Hadde hun hatt asperger hadde hun nok ikke villet ha kjæreste. Anonymkode: e332d...965
AnonymBruker Skrevet 1. november 2017 #20 Skrevet 1. november 2017 Man skal ikke slenge rundt diagnoser i hytt og pine. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du setter sammen asperger og "litt enkel" mot hverandre. Litt enkel betyr vel å være litt tilbakestående. Asperger er ikke en utviklingshemming. Man bør være spesielt forsiktig med å slenge rundt diagnoser når man har så lite peiling. Anonymkode: 6368c...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå