Gå til innhold

Hvem skal måke snø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tidligere bodd i en kjellerleilighet hvor både min og utleier sin inngang var ved siden av hverandre. Han måkte da snø i hele oppkjørselen, så sant ikke jeg skulle ut med bilen min før det var måkt. Da måkte jeg selvfølgelig og jeg måkte også om de var borte etc. 

I august flyttet jeg inn i en ny kjeller leilighet. Denne gangen er inngangen til utleier oppe, og vi må gå ned på siden av huset (lengst vekk fra bilene) og inn der. 

Skal han eller vi måke? Vi har ikke skrevet noe spesielt i kontrakten ang. plenklipping og måking, men han klipper plenen om sommeren. 
 

Anonymkode: adf7d...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt utgangspunkt i å selv være ansvarlig for å måke veien til egen dør, og tatt eventuelle bidrag i måkinga som ren bonus.

Anonymkode: 93943...68c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leieboere og måker ikke snø fra parkeringsplass og inn for dem, burde stått i kontrakten, men det tenkte vi ikke på.

Parkeringsplass ble i fjor vinter brøytet sporadisk da brøyteavtalen vi hadde ikke fungerte tilstrekkelig og vi ikke gadd å ta det for hånd. I år har vi forhåpentligvis ordnet avtale med et mer seriøst firma slik at det blir brøytet daglig. Allikavel må leieboer ta fra parkeringsplass og inn for hånd. Om de ønsker å vasse i snø eller ikke må være opp til dem.

Vi har 2 vinduer nær bakken som må måkes med ujevne mellomrom for å unngå skader på boligen, samt for å holde rømningsvei åpen. Dette har vi tatt da det vil bli vårt problem dersom det ikke gjøres. Neste leieboer vil få i kontrakten at det er deres ansvar å holde rømningsvei åpen, så får vi håpe vi da slipper å ta det.

Anonymkode: 463b7...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut fra at du må måke selv. Ellers kan du jo snakke med huseier og bli enig om noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, viss det er snø, og ingen måker, og den nedtråkne snøen blir is når det begynner å regne så står vel huseier ansvarlig for evt skader andre påfører seg da det var huseiers ansvar å sørge for at veien er trygg å gå på.....? Jeg vet ikke, bare lurer litt, jeg også.

Måking er en super trim da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...