Gå til innhold

Leie rom i kollektiv usett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal flytte til en annen by for å jobbe, og kommer til å bo i kollektiv for å spare penger. Har funnet et par mulige kollektiv, men jeg kom til å lure på om det kan gå greit at jeg ikke reiser til denne andre byen for å se på kollektivene først? Vil sikkert koste meg omtrent 2500 å reise for å se. Det ligger greie bilder ute. Bildene er ikke supre, og kunne gjerne ha vært litt mer omfattende (f.eks flere vinkler av samme rom), men det ser helt ok ut. Studentstandard, om det gir mening. Er det noen av dere her som har leid et rom i f.eks et kollektiv usett? Hvordan gikk det?

Anonymkode: cb6c9...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det :) Det gikk veldig bra. Var veldg fornøyd med rommet mitt

Anonymkode: 4c442...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte til en annen by for å jobbe, og kommer til å bo i kollektiv for å spare penger. Har funnet et par mulige kollektiv, men jeg kom til å lure på om det kan gå greit at jeg ikke reiser til denne andre byen for å se på kollektivene først? Vil sikkert koste meg omtrent 2500 å reise for å se. Det ligger greie bilder ute. Bildene er ikke supre, og kunne gjerne ha vært litt mer omfattende (f.eks flere vinkler av samme rom), men det ser helt ok ut. Studentstandard, om det gir mening. Er det noen av dere her som har leid et rom i f.eks et kollektiv usett? Hvordan gikk det?

Anonymkode: cb6c9...e2c

Å inngå en leiekontrakt med bindingstid langt frem i tid, både praktisk og økonomisk, uten å se hva du inngår avtale på, er lite klokt og noe ingen anbefaler. 

Å leie noe usett er jo også metoden andre har gått på for så å oppleve at de blir svindlet, havner i hus fulle av problemer osv. Hva det koster deg å reise å se, i forhold til hva det kan komme til å koste deg å ikke dra å se for du avveie selv. 

Anonymkode: 245e3...0be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det da jeg først begynte å studere. Gikk helt fint. Men sørg for å ha 3 mnd oppsigelsestid. Er det helt forferdelig så greier man å holde ut i 3 mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ev spør om å få ha visning på skype eller lignende? Jeg kjenner mange som har gjort det. 

Anonymkode: a7972...b24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få noen du kjenner og stoler på til å se på leiligheten for deg. Det er ikke alt som vises på bilder, som f.eks. fukt og mugg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det to ganger. Den ene gangen gikk det fryktelig dårlig, men da hadde jeg en oppsigelsestid på bare én måned. Den andre gangen var på en studentsamskipnad, så det gikk jo selvsagt greit. Jeg ville aldri ha leid usett hos privat utleier uten kort oppsigelsestid. 

Anonymkode: 000dc...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært samskipnad så kunne jeg nok gjort det. Hos en privat utleier. Nope. 

Anonymkode: ff5dc...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet for å dra på visning, så bør du absolutt gjøre det. Du kan ha visning over skype el. men ting som dårlig lukt, fuktskader, trekk, lyder osv. er vanskelig å få med seg uten å faktisk møte opp. Om det er langt å reise kan du jo prøve å få flere på samme dag.

Anonymkode: 84f49...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de du skal dele bolig med promper mye? Eller har mye gruppesex og slenger mensentrusene fra seg på baderomsgulvet? Risikoprosjekt..

Anonymkode: b8363...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om de du skal dele bolig med promper mye? Eller har mye gruppesex og slenger mensentrusene fra seg på baderomsgulvet? Risikoprosjekt..

Anonymkode: b8363...7f2

Det finner man vel ikke ut på visning heller... 

Anonymkode: a7972...b24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge oppsigelsestiden er kort, og man er villig til å se det som et pitstop er det greit nok. Men kjenner du ingen som kan reise på visning for deg? Hvis du er veldig ønsket i jobben kan også din nye arbeidsgiver være behjelpelig. 

Anonymkode: 9baf9...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finner man vel ikke ut på visning heller... 

Anonymkode: a7972...b24

Det kan man. Lukter det promp i boligen skjønner man tegningen. Man kan også ha med seg en liten UV-lampe du kan lyse rundt med i boligen. Så vil sædflekkene avsløres av lyset. Mensentrusene er det litt verre med. Men du kan sjekke under møblene og putene etter skrot. Er det skrot der er også risken stor at de slenger trusene rundt. 

Anonymkode: b8363...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...