Blablaa Skrevet 24. oktober 2017 #1 Skrevet 24. oktober 2017 Hei, noen som har sluttet på p pillen for en periode? Bare for å teste det ut. Jeg har så lyst til å slutte for å se hvordan det påvirker kroppen min. Har gått på mercilon i 7 år. Har mest an man får bedre søvn(sliter veldig med å sove om nettene, gjort det så lenge jeg kan huske), du blir i bedre humør osv osv men hvordan fungerer det da vist man begynner på p pillene igjen etter noen mnd tid etter slutt? Jeg skal til lege på mandag og forhøre meg, men tenkte om noen har gjort dette her før?😊
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #2 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg har sluttet helt med hormonelle prevensjonsmiddelet. Humøret blitt ble mer stabilt, jeg var ikke så oppblåst i magen lengre, fikk mer energi og følge meg ikke så sliten i kroppen, ble mer glad. Merket stor forskjell og går aldri tilbake til hormonelle prevensjonsmiddelet. Kan ta tid for kroppen å stabilisere seg etterpå, noen bruker uker og noen kan ta opp til et år eller mer. Anonymkode: 45892...d25
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Skrevet 24. oktober 2017 Å slutte på p-piller for å teste øker blodproppsfare betydelig. Når du har hatt søvnproblemer så lenge du kan huske har du altså hatt dette før du begynte på p-pillen, og da betyr det at p-pillen ikke har noen innvirkning på din søvn, så du vil ikke sove bedre av å slutte på dem. Anonymkode: c0e48...f48
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #4 Skrevet 24. oktober 2017 Det er ikke anbefalt å slutte og starte på p-piller i hytt og gevær. Om du først slutter, bør du vente mange måneder før du begynner på'an igjen. Da kommer du nok til å gjennom en fase med oppstartsbivirkninger igjen (for meg var det kvalme, ømme pupper, blødninger i tide og utide, og en haug gravid-symptomer som ga meg helt hetta... ) Anonymkode: 7234e...f77
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #5 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg sluttet av flere årsaker, men det var vare èn av de tingene som endret seg da jeg sluttet. Jeg har fått mye mer sexlyst, og det er nok for meg. Derfor kommer jeg til å være uten pille så lenge jeg orker (for det er mye arbeid med kondom). Anonymkode: 4deff...314
Blablaa Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sluttet helt med hormonelle prevensjonsmiddelet. Humøret blitt ble mer stabilt, jeg var ikke så oppblåst i magen lengre, fikk mer energi og følge meg ikke så sliten i kroppen, ble mer glad. Merket stor forskjell og går aldri tilbake til hormonelle prevensjonsmiddelet. Kan ta tid for kroppen å stabilisere seg etterpå, noen bruker uker og noen kan ta opp til et år eller mer. Anonymkode: 45892...d25 Gjorde det? Jeg er så sliten og trøtt hele tiden. Føler meg aldri på topp uansett hva jeg gjør. Hva bruker du istedenfor? 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Å slutte på p-piller for å teste øker blodproppsfare betydelig. Når du har hatt søvnproblemer så lenge du kan huske har du altså hatt dette før du begynte på p-pillen, og da betyr det at p-pillen ikke har noen innvirkning på din søvn, så du vil ikke sove bedre av å slutte på dem. Anonymkode: c0e48...f48 Jeg begynte på de når jeg var 16 år, husker ikke så mye fra hvordan søvnen var da for å være helt ærlig. Derfor jeg vil teste det ut for å se om det kan ha noe med det å gjøre, da jeg føler meg aldri uthvilt og bruker gjerne 2-3 timer før jeg sovner. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke anbefalt å slutte og starte på p-piller i hytt og gevær. Om du først slutter, bør du vente mange måneder før du begynner på'an igjen. Da kommer du nok til å gjennom en fase med oppstartsbivirkninger igjen (for meg var det kvalme, ømme pupper, blødninger i tide og utide, og en haug gravid-symptomer som ga meg helt hetta... ) Anonymkode: 7234e...f77 Jeg har gått på pillen i ett strekk i 7 år. Har ikke sluttet i hytt og gevær, tenkte å prøve det for et halvt års - ett års tid for å se om jeg får mer stabilisert humør, søvn osv. Jeg vil helst ikke bruke p-piller lenger, så visst jeg slutter så skal jeg slutte for godt. Men jeg er så usikker. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet av flere årsaker, men det var vare èn av de tingene som endret seg da jeg sluttet. Jeg har fått mye mer sexlyst, og det er nok for meg. Derfor kommer jeg til å være uten pille så lenge jeg orker (for det er mye arbeid med kondom). Anonymkode: 4deff...314 Haha økt sexlyst er jo positivt i seg selv det.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 Sluttet på Cerazette for en måned siden og urenhetene er vekk, sexlysten er tilbake og humøret er mye bedre! Tenker å sjekke ut Gynefix neste, hormonfri spiral Anonymkode: 2a938...e34
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 4 minutter siden, Blablaa skrev: Gjorde det? Jeg er så sliten og trøtt hele tiden. Føler meg aldri på topp uansett hva jeg gjør. Hva bruker du istedenfor? Fikk også mye mer sexlyst. Akkurat nå bruker vi kondom og etterhvert skal vi prøve å få et barn til. Men etter det så vet jeg ikke helt sikkert enda, men vet det finnes mye bra alternative til hormonell prevensjonsmiddel. Anonymkode: 45892...d25
Blablaa Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sluttet på Cerazette for en måned siden og urenhetene er vekk, sexlysten er tilbake og humøret er mye bedre! Tenker å sjekke ut Gynefix neste, hormonfri spiral Anonymkode: 2a938...e34 Årh, det høres helt fantastisk ut! Jeg blir bare mer og mer fristet til å slutte 😩 Men spiral er vel helst for de som har født? Hørt det er veldig smertefullt! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk også mye mer sexlyst. Akkurat nå bruker vi kondom og etterhvert skal vi prøve å få et barn til. Men etter det så vet jeg ikke helt sikkert enda, men vet det finnes mye bra alternative til hormonell prevensjonsmiddel. Anonymkode: 45892...d25 Ok, får høre med legen på mandag! 😊
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #10 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg sluttet på Yasmin for ett år siden, ååå så deilig. Har sexlyst igjen. Slipper å være så grinete og humørsyk. Føler meg bare rett og slett bedre uten hormonprevensjon. Anonymkode: 82179...5fa
Blablaa Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #11 Skrevet 24. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet på Yasmin for ett år siden, ååå så deilig. Har sexlyst igjen. Slipper å være så grinete og humørsyk. Føler meg bare rett og slett bedre uten hormonprevensjon. Anonymkode: 82179...5fa Åå det høres så deilig ut!!! Blir mer og mer fristet til å slutte altså. Har ikke mye sexlyst, er veldig humørsyk, og er generelt utrolig følsom!! Men hva går du på utenom? Jeg har en samboer som jeg har været med i 5 år, så er ikke krise om det skulle skje noe, men vil helst drøye det litt lenger Hehe
Blablaa Skrevet 22. november 2017 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2017 Jeg har nå sluttet på p pillene, i nesten en mnd. Har allerede fått kommentarer på at je har gått ned i vekt, så det er jo gøy😊 ser det selv også. Føler meg også mye bedre generelt! Har ikke merket så mye på søvnen enda.. men det er nok fordi jeg har snudd døgnet Hehe..
Blablaa Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2017 Må bare oppdatere!! Virkelig ELSKER livet uten p-piller. Aldri aldri igjen sier jeg bare!!!! Positive bivirkninger større sexlyst! Veldig etterlengtet sliter ikke med at jeg blir tørr «der nede» når jeg skal ha sex, det svir heller ikke lenger. Føler meg mye lettere til sins har fått resultater etter trening! Det skjedde ikke når jeg gikk på pillen, kunne trene så ofte jeg ville, ikke sjans om det kom frem resultater, men nå får jeg kommentarer på at jeg ser mye slankere ut, Jippi! Føler meg finere gjør jeg også har vært noen negative sider ver det også da, men nå har jeg vært pillefri kun 1,5 mnd. Har enda ikke hatt mens. Brystvortene mine har vært helt sinnsykt vonde!! Skikkelig ømme, aldri opplevd det før. Fått litt kviser i ansiktet. Men ikke noe krise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå