Gå til innhold

Stuck i "bli kjent fasen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr i et par måneder nå, pga studier/jobb og avstand så vi har ikke sjangs til å se hverandre så ofte, totalt har vi møttes fire ganger. Det blir mye kommunikasjon via chatting/teksting og vi har ringt hverandre et par ganger. Jeg har aldri datet noen før så jeg vet ikke helt hva som er "vanlig", men jeg føler vi er stuck i "bli kjent fasen". Når vi møtes føles jeg det går greit og at vi blir bedre kjent (vi prater om alt mulig egentlig), men når vi chatter og ringer prater vi kun om hva vi har gjort den dagen, helga eller uka. Det jeg lurer på da er om vi burde ha kommet lengre etter et par måneder? og om det vi chatter om er "vanlige" temaer når man dater? Eller har man dypere samtaler over chat og telefon og?

Anonymkode: 62a61...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ganske naturlig å snakke om andre ting enn hva man gjør på etter hvert som man blir kjent, det flyter jo vanligvis videre i en samtale. Men skjønner jo at det ikke flyter like naturlig på chat/telefon enn det gjør ansikt til ansikt. Når jeg har følt at samtalen blir litt overfladisk med noen jeg har datet en stund, har jeg pleid å stille spørsmål som "fortell meg noe jeg ikke vet om deg". Det setter litt press da, så jeg pleier å begynne. Da kan jeg fortelle hva som helst egentlig, noe jeg har gjort/opplevd, noe om familie/slekt, "funfacts"... Bare noe man vanligvis ikke snakker om, så blir man automatisk bedre kjent. Vet ikke om det kan funke for deg, men jeg syns det funker :)

Anonymkode: 85e5a...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2017 at 9:25 PM, AnonymBruker said:

Det er jo ganske naturlig å snakke om andre ting enn hva man gjør på etter hvert som man blir kjent, det flyter jo vanligvis videre i en samtale. Men skjønner jo at det ikke flyter like naturlig på chat/telefon enn det gjør ansikt til ansikt. Når jeg har følt at samtalen blir litt overfladisk med noen jeg har datet en stund, har jeg pleid å stille spørsmål som "fortell meg noe jeg ikke vet om deg". Det setter litt press da, så jeg pleier å begynne. Da kan jeg fortelle hva som helst egentlig, noe jeg har gjort/opplevd, noe om familie/slekt, "funfacts"... Bare noe man vanligvis ikke snakker om, så blir man automatisk bedre kjent. Vet ikke om det kan funke for deg, men jeg syns det funker :)

Anonymkode: 85e5a...cf7

Tror jeg skal prøve noe sånt. Takk for tipset :)

-TS

Anonymkode: 62a61...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del pleier de hverdagslige spørsmålene som regel å gli over i større samtaler som gjør at man blir bedre kjent på et dypere nivå uten at man sitter å diskuterer livsfilosofi og den slags.

Anonymkode: eb364...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...