Gå til innhold

Dere som trener ganske mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på 4-6 dager i uka med moderat/høy intensitet med økter som varer mer enn 1 time hver gang. 

Er dere lykkelig? 

Jeg er hellig overbevist om at flere av de som trener ganske mye er i snitt mer lykkelig enn de som er inaktive eller trener lite. For meg er ikke det å være lykkelig at man hele tiden går rundt i en lykkerus, for det er det ingen mennesker med et normalt følelsesregister som gjør. For meg handler det om at man generelt er blid, fornøyd og har det bra. Har jeg et problem som virker veldig stort går jeg på trening og da virker problemer plutselig så mye mer ubetydelig etterpå for eksempel. Er derfor nysgjerrig på om andre føler det samme. 

Anonymkode: 8ad57...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vet ikke om jeg er så lykkelig akkurat, men treningen gir meg energi og overskudd til å takle en hektisk hverdag. Kan få noe som ligner en lykkerush under trening og det føles alltid deilig etterpå. Så alt i alt har jeg det bedre med meg selv når jeg trener mye.

Anonymkode: b4915...2e7

• Liker 3
Skrevet

Jeg er generelt mye mere fornøyd med livet mitt nå enn før jeg begynte å trene. Og det er jo bevist at trening skaper glede 😊 jeg har færre depresjonsperioder, jeg føler jeg takler motgang på en bedre måte og er rett og slett jevnere i humøret mitt selv om jeg selvsagt fortsatt sliter med mitt

Jeg får en form for lykkerus etter endt treningsøkt eller skogstur, og den varer gjerne noen timer

Skrevet

Jeg trener 5-6 ganger i uka. Fra rolig langkjøring, til styrkeintervaller. 

Jeg er tvers igjennom lykkelig. Føler ofte at livet er veldig godt, våkner om morgenen og gleder meg til dagen.

Jeg trur treningen bare er en del av det. Jeg er i et veldig lykkelig ekteskap. Jeg har en jobb som gir meg mye. Og en stor vennekrets. Økonomien er god, og vi har alltid en ferie eller opplevelse i nær fremtid. Vi har på mange måter hatt våre utfordringer. Men jeg har alltid overskudd og energi til å se det positive i alt, og møte en hver utfordring med rak rygg. Mulig det er god fysisk form som gir meg den energien. 

Anonymkode: 1d1af...fc9

Skrevet

Jeg trener 1 time hver dag. Det har ingen betydning på lykkefølelse eller depresjon for min del. Det fjerner litt stress, men det er det. 

Anonymkode: 83250...149

Gjest WayTooSerious
Skrevet (endret)

.

Endret av WayTooSerious
.
Skrevet

Jeg trener 6-7 dager i uken, da økter på 1+ timer. Både tung styrke og løping. 

Tja, jeg har det iallefall mye bedre når jeg får trent enn når jeg ikke får det. Trening gir mestringsfølelse, og utløser masse gode ting i kroppen. Det hjelper veldig mot milde depresjoner. 

Men det er ikke den tingen som avgjør om man er Lykkelig eller ei... Selv om jeg blir lykkeligerE, så har jeg fremdeles vært dypt ulykkelig også, med samme mengde trening. Forhold som ikke funger, jobb som er dritt, viggo venneløs, you name it, det er plenty av ting som kan ødelegge lykken selv for de mest aktive av oss. 

Anonymkode: 54e5f...4fc

Skrevet

Jeg tror også det er litt sånn at de som er fornøyd med livet og har mye energi gjerne bruker den på å trene og får mye glede av det. Jeg tror ikke det er så enkelt som at det bare er å trene så blir man lykkelig

Anonymkode: 40672...d7f

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også det er litt sånn at de som er fornøyd med livet og har mye energi gjerne bruker den på å trene og får mye glede av det. Jeg tror ikke det er så enkelt som at det bare er å trene så blir man lykkelig

Anonymkode: 40672...d7f

Man har ikke automatisk mye energi. Energi får man som regel gjennom nettopp trening. 

Jeg må virkelig jobbe hardt med meg selv hver dag for å få på meg skoa og komme meg ut. Det er TUNGT bare å komme igang med trening hjemme i min egen stue. Energien er virkelig på bånn og motivasjonen er fraværende. 

Men så føler jeg meg ti ganger bedre når det er over og jeg føler meg mye mer lykkelig da. Og uten trening så hadde jeg neppe vært like fornøyd med livet mitt. Ufør, kronisk sykdom, en økonomi som fører til et konstant tankekjør på å få hverdagen til å gå rundt osv osv osv

Endret av Wenda
Skrevet

I perioder kan jeg trene 4-5 ganger i uka, men er ikke utpreget lykkelig av den grunn. Det er mer som et hinder for å gjøre en selv for deppa, for det blir ennå verre uten trening. 

Anonymkode: 323d8...e12

• Liker 1
Skrevet

De perioder jeg trener mye er jeg ikke lykkeligere nei. Stress med å matche tid med barn, jobb, skole, hjem, mann som skal trene  og så videre. Dessuten generellt mer sliten faktisk. Større søvnbehov som går ut over det sosiale.

Beste er middels trening, der man får "trent av seg", men også ikke tidsstress.

Gjest Ingenting2
Skrevet

Det gir meg mye, uten at jeg skal si at jeg blir lykkelig av det. Jeg føler meg bra. 

Skrevet

Jeg føler meg ikke mer lykkelig, men jeg føler større velvære. Jeg slapper mer av og føler meg bedre "utrustet" til å takle hverdagen. For meg har trening alt å si for sykdom og trivsel, men "lykke" er for meg en mer kompleks følelse som ikke nødvendigvis avhenger av om jeg er i fysisk aktivitet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er lykkeligere og takler ting bedre nå enn da jeg ikke trente. Jeg går gjennom en ganske vanskelig periode i livet mitt nå, og trening hjelper utrolig på å holde angstnivået nede og er på en måte min motivasjon i hverdagen. Men trening alene gjør meg nok ikke lykkelig

Jeg prøver å gå/løpe i fjellet 1-2 ganger i uka, pluss styrke 4-5 ganger i uka. 

Endret av drue
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trener 4 ganger i uken med moderat til høy intensitet og 3 ganger i uken rolig trening som langturer og yoga. 

Treningen gjør meg ikke nødvendigvis lykkelig, men det er fundamentet i livet mitt som gjør at jeg har det bra. Jeg merket ikke hvor mye treningen egentlig ga meg før jeg gjennomgikk en stor operasjon og var sengeliggende i flere uker. Uten mulighet til å trene følte jeg at jeg visnet vekk både fysisk og psykisk. Livet føltes mye tyngre uten den daglige aktiviteten.

Jeg tror flere hadde trent regelmessig om vi fokuserte mer på velværet trening gir og mindre på forbrenning av kalorier og stram kropp.

Anonymkode: 58a27...174

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg var ikke lykkelig da jeg gjorde det. Jeg fikk tilbake panikk og sosial angst etter 6 år som helt angstfri, jeg tenkte mye på mat og trening, det stresset meg hvis jeg ikke rakk å trene osv. I tillegg fikk jeg skader og betennelser pga overbelastning.

Anonymkode: 0eb35...5e5

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg var ikke lykkelig da jeg gjorde det. Jeg fikk tilbake panikk og sosial angst etter 6 år som helt angstfri, jeg tenkte mye på mat og trening, det stresset meg hvis jeg ikke rakk å trene osv. I tillegg fikk jeg skader og betennelser pga overbelastning.

Da trente du ikke riktig

• Liker 2
Gjest -Willow
Skrevet

Jeg er på treningssenteret 4 ganger i uka og går minst en time tur resterende dager for å bevege meg. Jeg har ikke holdt på sånn i så mange måneder, men jeg merker stor forskjell på hvordan det er oppi hodet. Jeg har ikke vært deprimert, men jeg har vært veldig nedstemt og har fortsatt lett for å bli det, og da hjelper det i massevis å få trent. Om det i seg selv gjør meg lykkelig vet jeg ikke, men det legger et godt fundament. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da trente du ikke riktig

Det vet vel ikke du så mye om:)

Skrevet
På Monday, October 23, 2017 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Jeg trener 1 time hver dag. Det har ingen betydning på lykkefølelse eller depresjon for min del. Det fjerner litt stress, men det er det. 

Anonymkode: 83250...149

Ikke glem alle helsegevinster ved trening. Fjerner ikke bare stress. Trening reduserer risikoen for en hel rekke sykdommer. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...