Gå til innhold

Veldig usikker, Noen tips? (langt)

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt på siden kanskje, men her kommer det likevel. Jeg skjønner ikke hvorfor dere stresser med tanter og onkler og slekt ellers som dere likvel aldri har kontakt med. Jeg har overhode ingen dårlig samvittighet for at vi utelot de aller fleste av slekten. De 6 vi likevel inviterte, har vært nære hele livet så langt. Altså helt naturlig. Hvorfor skal dere plutselig begynne å tenke på disse, når dere aldri ellers gjør det?

Jeg hverken tror eller forventer at de som ikke ble invitert ble snurt og sure av den grunn. Så viktige er ikke vi i deres liv, siden vi knapt har kontakt og kun gjennom foreldre en og annen gang.

Vi hadde nærmeste familie og venner. Det ble ingen dødpunkter og praten og dansen gikk lystig hele dagen og kvelden. (Fulgte litt med siden vi har vært i såkalte totaltragiske brylup). Men når jeg leser innleggene her, så begynner jeg å lure på om vi virkelig hadde et flott bryllup? Kanskje folk kjedet seg uten at vi fanget det opp? Og jeg som hadde det så flott..........

Har stilt vårt bryllup på lik linje med et av våre vennepars bryllup - helt perfekt!! Men kanskje det er en illusjon? Kanskje alle såkalte tradisjonelle bryllup er kjedelige?

Jeg ble i alle fall bekymret av å lese innleggene her. Dere er så negative, er det ikke noen som har opplevd flotte og vakre bryllup som de ennå husker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vel Gjest, er jo enig med deg om det med tanter og onkler, men du kjenner ikke mine tanter. Har liten kontakt med et par av dem, av den enkle grunnen at jeg ikke liker dem noe særlig. Men de blir fornærmet for alle mulig dumme ting, og hvis de fikk høre at vi hadde invitert andre tanter og onkler men ikke dem... (Grøss!) Tåpelig kanskje, men man vil jo helst ha et nogenlunde godt forhold til slekta. Derfor blir det alle eller ingen.

Har vært i flere flotte bryllup jeg! Et bryllup er jo i grunnen alltid flott. Men som brudepar kjenner du gjerne alle der, det gjør du ikke som gjest. Det blir litt annerledes.Og lange middager og masse venting kan fort bli kjedelig. Men hvis du føler at alle koste seg hos dere så gjorde de sikkert det! :)

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene, så det kan godt henne mitt svar likner på flere her, men men...

Vi også har endel langveisfarende og ser at da er det ekstra vanskelig med lange pauser. Det vi gjør er som flere her, å gjøre unna fotograferingen før vielsen. Vielsen er egentlig ganske sen (kl 16), så vi reiser rett til lokalet der vi skal ha festen. Der blir det champagne og litt kos før vi spiser tre retters middag.

Vi har ikke invitert "gamle tanter", men prioriterer heller å invitere flere venner. Vi har heller ikke tenkt til å blande noe særlig når det gjelder aldersgrupper ved bordet. Tror det er bedre om folk får sitte med noen de kan ha noe til felles med. Vi skal heller ikke splitte par, uansett om de er gifte, samboere eller kjærester.

Vi har droppet alle upersonlige sanger (velkommen/takk-for-maten). Noen deler av familen ville ble veldig skuffet om de ikke fikk lage sang...

Det blir ikke mange taler.

Vi setter ingen dresscode og kommer til å legge hele greia veldig løssluppent opp. Ingen stive formuleringer i invitasjonen. Vi har leid inn profesjonell toastmaster og har lagt vekt på det uformelle. Har lyst til å starte festen med å overraske gjestene på en eller annen måte sånn at vi løser opp stemningen. Vi har gitt klar beskjed til toastmasteren om at vi ikke er interessert i sløve intetsigende vitser. Men hvordan man får det til vil jo avhenge av gjestene. Vi har mange unge gjester og de fleste er ganske løsslupne, så jeg (eh... vi) har stor tro på at toastmasteren, gjestene og vi skal klare å få en fin stemning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...