Gå til innhold

Veldig usikker, Noen tips? (langt)


Engel

Anbefalte innlegg

Uff, nå er jeg fryktelig usikker her, og håper dere kan hjelpe meg med meninger eller tips.

Skal prøve å fatte meg i korthet: Drømmebryllupet for både meg og min kjære har vært kirkebryllup med bryllupsmiddag og fest med familie og venner etterpå, altså den "vanlige bryllupspakka". Og dette spinker og sparer vi for å få råd til.

Så var vi i akkurat et sånt bryllup i helga, absolutt ikke første gangen, men første gangen etter at vi selv begynte å planlegge bryllup. Og dermed begynte vi kanskje å se ting fra en annen side? Vet ikke hva som skjedde, men jeg fikk plutselig et veldig negativt bilde av denne måten å feire bryllup på. jeg skal prøve å forklare:

Først staser man seg opp for å dra i vielsen. Vielsen er over på en halv time, man rekker såvidt å gratulere brudeparet før de drar til fotografen. Så blir det et par timer med venting. Er man heldig er flere av dine venner i bryllupet, så man har noen å slå ihjel tiden sammen med, men det blir lett ganske kjedelig. Så blir det omsider klart for middag. 3-4 timer med god mat, og mange, lange taler. Etter 4 timer er i hvert fall min kropp fryktelig gåen. Så blir det kanskje litt avslapping med kaffe, før brudevalsen. brudevalsen er koselig! og for de som er glade i å danse tar kvelden seg opp nå, hvis det er ok dansemusikk da. Ellers er det bare å hente seg noe å drikke i baren, som gjerne ikke har så mye forskjellig å by på, og prøve å finne noen man kan prate litt med før det er klart for kakespising. Så tvinger man ned et kakestykke selv om man fortsatt er overmett etter middagen, og så er det mer dans eller prating til brudeparet forlater festen og man kan gå selv. Er man riktig heldig får man vekslet noen få ord med brudeparet i løpet av kvelden også, der de farter rundt og prøver å få snakket med flest mulig.

Ok, jeg setter det litt på spissen nå, men jeg var faktisk fryktelig sliten etter bryllupet i helga. Sliten av all venting og av å måtte sitte rolig så lenge. :( Og min kjære var enig. Så nå spør vi oss selv, er det dette vi ønsker for oss selv og gjestene? Selvsagt kan man legge inn underholdning og aktiviteter, og man kan ta pauser under middagen så folk kan strekke på beina (men det fører bare til at middagen tar enda lengre tid). Talene i bryllupet vi var i var godt skrevet, og de fleste holdt seg innen tålelig tid, men når det er 6-7 taler så tar det sin tid, og så kommer sanger i tillegg. Og det må da også bli slitsomt for brudeparet? Blir lite tid til å nyte dagen.

Store deler av gjestene våre kommer lamgveisfra, derfor må man nesten ha middag og hele pakka for at det skal være noen vits for dem å komme. Og vi har flere tanter på begge sider som ville bli skuffet og nærmest fornærmet om de ikke får feire dagen sammen med oss. :( Men jeg har mistet lysten helt på sånt bryllup jeg. Bruke så mye penger på noe som bare er slitsomt både for gjester og brudepar. Jeg har tidligere spurt etter alternative bryllupsfeiringer her og fått mange tips, men ingen som liksom har passet for oss. Så jeg spør igjen jeg. Har dere noen tips? Eller meninger om det jeg har skrevet her? Har tenkt litt på å ta med nærmeste familie (foreldre, søsken, besteforeldre) og forlovere på middag etter vielsen, og så ha fest for venner om kvelden. og så kanskje ta uformelle familieselskaper for resten av familien. Men syns det blir litt dumt også. Noen erfaringer?? Jeg trenger virkelig sårt noen tips nå, har nesten mistet lysten på hele bryllupet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror litt strammere regi kan hjelpe på i hvertfall noen av problemene. Vi skal ha vielsen i festlokalet, og reiser ikke til fotografen. Dermed blir det ingen ventetid mellom vielse og middag, bare litt "mingling" og champagne. Vi tar i tillegg bryllupskaken rett etter middagen sammen med kaffe og avec (som en slags dessert egentlig). Vi har kun bryllupskake - ikke kakebord, da jeg er av samme oppfatning av deg at folk ikke orker noe særlig kaker rett etter middag. I tillegg har vi ikke sanger/sanghefte under middagen. Vi håper dette skal effektivisere middagen litt uten at det blir stress ! Etterpå blir det dans i en time - og så organisert nachspiel, løsere i snippen og med mer dans. Tradisjonelt blir det jo, men vi håper likevel det på denne måten skal også skal bli fest og ikke bare en laaangdryg middag... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm hva kan man si.

Vi gjorde dette nogenlunde likt. Men vi hadde grillfest fredagskvelden så da fikk gjestene hilse på hverandre og bli litt kjent + at vi som brudepar fikk litt tid med alle gjester til snakking. Veldig vellykket!!!

Vi hadde god tid utenfor kirka så alle fikk gratulert og tatt bilder av oss. Greit det ble venting i lokalet men de fleste hadde jo sett hverandre litt dagen før så alle koste seg.

Vi har fått mhe skryt for grillfesten dagen før- stemningen var dermed mye lettere på selve bryllupsfesten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ganske mange bryllup av den typen du beskriver og jeg må si at som gjest synes jeg rett og slett det ofte blir for mye av det gode. Hyggen og intimiteten forsvinner og det hele blir bare slitsomt og kjedelig. Satt litt på spissen så forstår jeg ikke helt hva vitsen er med å invitere "alt som kan krype og gå" av slekt og venner og betale masse penger for å bespise en masse mennesker man egentlig ikke har noe forhold til. At noen blir "sure" over å ikke bli invitert får så være.

Den fremtidige hr. Leo og jeg fikk spesielt avsmak etter at vi var i et kjempebryllup med over 200 gjester og selv har vi valgt borgerlig vielse med påfølgende (stor) lunsj for ca. 20 gjester. Gjestelisten er satt opp ut fra rent egoistiske hensyn: Hvilke mennesker har vi et så nært forhold til at vi ønsker at de skal være til stede på vår store dag? Dyrt blir det uansett, men da har vi i hvert fall brukt pengene på mennesker vi faktisk bryr oss om. Regner med at det blir hyggeligere for gjestene også siden de fleste da kjenner hverandre fra før. Vi har også bestemt oss for å ta bilder før vielsen, slik at gjestene slipper å vente på oss.

Samme fremgangsmåte kan jo benyttes selv om man velger kirkebryllup, men da er det kanskje mer riktig å velge å servere middag enn lunsj.

Det må vel være viktigere at brudeparet får en fin dag som de føler er deres egen enn at man føler at man må invitere "tante Olga fra Horten" som man ikke har sett siden julen '95!

Jeg anbefaler dere m.a.o. å gjøre akkurat det dere føler for uten å tenke så alt for mye på hva andre måtte mene. Det er tross alt dere som skal gifte dere.

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Hei!!

Ikke mist lysten helt, da! Dere finner sikkert noe som passer for dere.

Vi ville også gjöre det på vår måte, selv om det vel er basert på det tradisjonelle. Her er i alle fall det vi har gjordt "anderledes"

  • Vi har leid ett sted for hele helgen så folk kan omgås mer enn bare på selve festen. Dette er ikke så dyrt da det er enkel mangemannsrom. Dessuten har vi selvhusholdnig på alt annet enn bryllupsmiddagen (og evt frokost söndag)

Vi gifter oss på stedet.

Fotografen tar den store delen av bildene för vielsen, så det blir bare litt mingling etter at vi er ferdige - deretter rett til bords

Vi har prioritert å kunne invitere de vi vil og lagt "kuvertprisen" etter det og ikke invitert etter budgettet

Vi skal ikke ha noen sanger. Skal dessuten pröve å begrense både antall og omfang av taler (får se hvor bra kustus vi har på familien... :ler: )

Jeg ville egentlig ikke ha kaker i det hele tatt, men jeg gifter meg med en kakemons og inn i en kakefamilie, så der har jeg måttet gi etter...

Nå er vi veldig glade i å danse og jeg gifter meg med en gammeldanser. For at alle skal kunne delta litt vurderer vi å ha et lite dansekurs (reinlender/polka) på formiddagen for de som vil

Sett dere ned sammen og prioriter hva som er viktig for dere hva dere vil og ikke vil, så finner dere sikkert en form som passer dere. Husk, det viktigste er at dere gifter dere! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fotograferes før vielsen. Bla fordi det er dødsens kjedelig å vente på brudeparet mens de foreviges. Vielsen i seg selv skal være meget kort. Etter dette blir det mingling med sjampis og annet alkoholfritt drikke. Håper å kunne snakke med en del av gjestene da! Så blir det middag. Men vi skal kun ha fire taler. Så middagen blir forhåpentligvis ikke for lang. Samtidig som folk får sjansen til å sitte å prate med de andre rundt bordet. Så blir det kaffe avec med bryllupskake (serveres etter en liten stund). Vi skal kun ha denne ene kaken og eventuelt litt konfekt til de som foretrekker det. Skal da gå rundt med en gjestebok tenkte jeg og får dermed en sjanse til å prate litt mer med gjestene. Så blir det vals og dans. Baren åpnes og gjestene kan gå fritt som de vil. Har også bevisst ikke invitert så mange, nettopp av den grunn at jeg gjerne vil prate litt med mine gjester.

Var selv i et bryllup hvor der var 110 gjester. Hadde reist langt med fly spesielt for dette. Fikk bare snakket med brudeparet i knappe fem min! Selv om jeg forstår at de ikke hadde mye valg, så syns jeg det var litt trist. Bestemte meg der og da for å ha max 40 gjester. Det blir vanskelig nok å få snakket med alle disse!

Ja vi får et tradisjonelt bryllup. Men det blir fint likevell tror jeg.

Om du vil ha et alternativ så kan du jo reise utenlands bare dere eller med foreldre og forlovere f.eks. Så kan dere ha familie og / eller vennefest senere når dere kommer hjem. En venninne av meg gjorde dette. Og alle koste seg stort på denne festen som jo da ble en del kortere i og med at man "slapp" vielsen og all venting mens brudeparet ble fotografert. Tvert i mot var det ganske artig å kunne sitte å se i bryllupsalbumet deres og albumet fra bryllupsreisen! Da fikk selv gjester som ikke kjente hverandre noe å snakke om! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg egentlig kan si er at det viktigste er at man har et bryllup man selv har lyst på.

Har vært i bryllup som har vært noe langtekkelig ja, men samtidig er jo bryllup så vanvittig koselig å være i. Den stemningen som er, er helt spesiell og da kjeder jeg meg gjerne noen timer på kvelden for å oppleve den. Men hva med å heller korte ned kvelden da? I mine øyne synes jeg timene etter kakene går utrolig tregt, så kanskje festen ikke trenger å vare så lenge?

Ellers har man jo muligheten med å dra utenlands for å vie seg. Det er sikkert veldig personlig og hyggelig det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann

Bryllup med stooor fest og stor brudekjole osv er ikke for alle. Det er ikke å komme bort fra det. Vi hadde det tradisjonelle Kirkebryllupet, men vi ønsket ikke å ha noen stor fest med nærmere 100 gjester. Vi var 35 stykker. Kun nærmeste venner og familie.

Vi var hos fotografen etter vielsen, mens gjestene fartet ut til lokalene der vi skulle ha festen. Gjestene ventet ca. en time på at vi skulle komme og i den tiden var de i baren og toastmaster som var onkel til brudgommen styrte på og organiserte hvordan vi skulle mottas.

Folk kjedet seg ikke hos oss da alle kjente alle og det ble heller til at det ble et veldig sosialt lag.

Når det gjelder taler og sanger så ga jeg beskjed til alle at vi ønsket ikke at det skulle være lange taler og mange sanger ved bordet. Vi skulle nyte en god middag. Vi hadde litt leker og vi satt i baren på på terrassen og koste oss.

Når det gjelder utenlandsbryllup så kan det være en fantastisk ting. Vi vurderte det selv og man må selv kjenne etter om det er dette man ønsker. Som sagt så er ikke de store bryllupene for alle.

Lykke til med planlegging da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! Her hagler det jo inn med svar! Føler meg litt bedre allerede jeg! :D

Leo, du satte akkurat riktige ord på følelsene mine! Hyggen og intimiteten blir borte!

Takk for gode tips for å kutte ned på tiden. Tar det med i betraktingen. Har tenkt på det om å fotograferes før vielsen, men så vil jeg så gjerne at min kjære ikke skal se meg før jeg kommer opp kirkegulvet...

Men hva syns dere om å ha kirkelig vielse etterfulgt av middag for kun nærmeste familien, og så vennefest på kvelden m/bryllupskake og vals? Fullt oppstaset med hvit kjole og alt? Og så ta kakeselskap el. lignende for familien på hver side på hvert vårt hjemsted etterpå? Da får de jo litt, selv om de ikke får med seg kjole og vals og sånt annet enn på bilde. Det er litt vanskelig å invitere bare dem vi vil ha med av familien, for min kjære har et veldig nært forhold til alle sine tanter og onkler (og de er mange..), mens jeg ikke har samme nære forhold til mine, og da blir det så skjev fordeling syns jeg. Men begge er enig i at venner er viktigere enn tanter og onkler.

Å gifte oss i utlandet har vi tenkt på men slått fra oss. Men forslaget ovenfor blir jo noe litt lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt kjedelig med vennefest på kvelden er at det kan minne om tradisjonene med å invitere de "unge" til kaffe som jeg personlig synes er en uting. Når man først er invitert i bryllup vil man jo gjerne se vielsen og når man ikke er invitert til middag blir det mange og lange kjedelige timer. Spesielt gjelder dette selvfølgelig dersom man har lang vei. Snakker av erfaring og synes jeg har tilbrakt nok timer i finstasen på "dølle" kinaresturanter i "gokk"! Må si at jeg har følt meg sikkelig på "B-laget" da, og har bestemt meg/oss for å takke nei til slike invitasjoner heretter. (Særlig hvis vi må reise 60 - 70 mil for å komme dit).

Hva med å heller ha en skikkelig heidundrende vennefest noen uker etterpå?

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt en enklere form for bryllupsfest,da jeg er enig i det du skriver om de tradisjonelle festene.Mange av dem er selvfølgelig veldig koselige,men det passer ikke for oss.

Så vi har invitert kun våre foreldre og våre søsken med familier.Vi blir 36stk.Det er kanskje noen tanter som er en smule fornærmet fordi de ikke får komme,men dem om det.Vi har ikke så mye kontakt med dem til daglig,og da ser jeg heller ikke vitsen med å invitere dem til bryllupet. Heller en fest med de vi har mye kontakt med.

Vi skal vies i et lite kapell som rommer kun 14 mennesker.Dermed har vi invitert kun foreldre og forlovere m.partner til vielsen(og sønnen vår selvfølgelig).

Vielsen skjer klokka 13,og kl 14 skal vi til fotografen.De som da har vært tilstede under vielsen,kan gå hjem en tur,eller gjøre hva de vil.For gjestene er ikke invitert til selskapslokalet før til klokka 15:30.Nå skal det jo også sies at lokalet ligger nesten 1 times kjøring fra kapellet.

Gjestene får velkomstdrink og kan mingle litt mens de venter på oss.Vi regner med å ankomme festen klokka 16,og så setter vi oss til bords nesten med en gang.

Vi har valgt koldtbord,simpelthen fordi det er enkelt,folk får strekke på beina når de henter påfyll,og ikke minst er det alltid noe mat alle liker.

Vi har i utgangspunktet bedt om at det ikke blir noen sanger eller taler.Dog jeg har en mistanke om at mamma og bror min skriver en sang likevel.Men det er helt greit,en sang tar ikke så lang tid.

Det er en del små barn til stede,så vi regner ikke med å sitte til bords mer enn 2 timer - kanskje 2 1/2.

Deretter kan folk ta seg en tur utenfor(veldig fint å gå småturer der),sitte i salongen å prate,se på gavebordet eller hva de måtte ønske.Så blir det nok tatt en del bilder også da.

Vi skal ha 5-6 kaker i tillegg til bryllupskaken.Det kommer garantert til å være mye igjen etterpå,men men.Kakene fortæres fra klokken 20-20:30,og etterpå avsluttes festen.

Vi har pratet en del med familien om det,og de stiller seg veldig positive til sånn som vi ønsker å gjøre det.De fleste har med små unger,og ønsker ikke å holde på til langt utover kvelden.

Jeg har stor tro på det opplegget,og er sikker på at folk kommer til å ha det koselig.Ihvertfall skal vi gjøre vårt beste for å få det til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hva syns dere om å ha kirkelig vielse etterfulgt av middag for kun nærmeste familien, og så vennefest på kvelden m/bryllupskake og vals? Fullt oppstaset med hvit kjole og alt?

Vi gjorde det omtrent sånn og det var veldig vellykket. Vi giftet oss i Tinghuset med familien tilstede, mens vi var og tok bilder sendte vi hele gjengen hjem til oss til champagne og en kaffetår. Så spiste vi middag, vi var 15 stykker, bare nærmeste familie.

Vi har masse venner og kolleger som vi inviterte til uformelt samvær på stamstedet vårt etter middagen, så alle fikk være med på feiringen.

http://wulff.dynip.com/~barbro/bryllup/bryllup.html

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de bryllup vi har vært i har vært ganske kjedelige, og da vi begynte å planlegge hadde vi det i bakhodet. Men vi ønsker også å ha med oss de gode tradisjonene, så vi måtte finne på noe som tok hensyn til begge deler.

Vi inviterer kun slekt og venner som vi ønsker å ha der, og ikke slekt som vi ikke har kontakt med. Alle tilreisende blir invitert til middag, mens de fleste vennene våre her vi bor kommer til kaffen og festen.

Dagen før bryllupet arrangerer vi grillfest for alle gjestene. Både for at de skal få muligheten til å bli litt kjent, og for å gi oss mere tid sammen med dem. Etter vielsen sender vi gjestene våre på sightseing mens vi er hos fotografen. Bussen leies billig gjennom kjente, og svigerfar er guide :D

Under middagen blir det ikke mer enn fire taler. Ønsker noen flere å tale, blir det til kaffen og litt mer uformelt. Vi ønsker ikke noen lang middag, og vi vil ha kaffegjestene til å komme så tidlig som mulig.

Dagen etter inviterer vi til utflukt til et flott museum i nærheten der gjestene får omvisning før vi tar oss en matbit i kafeen. Alt dette for å få være mest mulig sammen med gjestene våre før de reiser igjen, selv om noen sikkert må reise før andre.

Vi skal iallfall gjøre det vi kan for at de skal trives og ha det bra mens de er våre gjester. Og ha vårt bryllup som et godt minne.

Vet ikke om du fikk noen tips eller ideer her, men sånn skal iallfall vi gjøre det :wink:

Håper iallfall dere finner ut hvordan dere vil ha det, sånn at dere begynner å glede dere igjen :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Tok en prat med min kjære om temaet i går, og en ting er sikkert: Det blir ingen tradisjonell bryllupsfest med både familie og venner, og de som blir droppet blir nok familien. Vi tar nok med oss kun den aller nærmeste familien på middag, så får vi heller se om vi kan holde en annen fest for resten, eller de får klare seg uten noen ting. De vi ønsker å feire med er akkurat den nærmeste familien, og ellers vennene våre. Denne løsningen gjør at vi kan invitere flere venner også. Dette hjelper faktisk litt på den økonomiske situasjonenvår også, det er middag og vin til maten som er den største utgiftsposten vår. Men helt sikre er vi ikke enda, så jeg vil gjerne ha flere tips, spesielt fra dere som har feiret litt "alternativt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Engel,

maa ogsaa si meg enig med deg!

Det vi gjoer er dette:

Fredag er det aapent hus paa pub i naerheten

Vielsen er 2 dagen etterpaa, og etterfoelges av 'reception' rett etterpaa. Det tar ca 5-10 min aa gaa ned dit. Vi kjoeres dit i bil, og tar bilder mens vi venter paa at alle skal komme. Det blir 70 stykker - familie og venner osv. Her blir det severt snitter og vin. Det blir ogsaa brudevals og kake.

Saa paa kvelden samler vi alle de naermeste (vi blir 33 stk), bare 'kjernefamilie" og venner. Dette blir da 2 timer etter reception ender. Det vi skal spise finnes det ogsaa en bar, og vi kommer nok til aa vaere der.

Soendag blir det brunch for alle foer de drar hjem til hvert sitt.

Vi er veldig fornoeyd med dette opplegget, og det gjoer at ingen maa vente. Vi faar med oss alle de viktigste, og har vaar lille vri paa det!

Lykke til med planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte oplegget til gjest over her også... Kanskje Vi kan feire bryllup 3 dager? Invitere familie til uformell fest (grilling?) på fredag, vielse, middag med nær familie og vennefest på lørdag, og så lunsj/restelag for alle på søndag? Litt stress kanskje... Men da får jo resten av familien være med litt også. Uff, vanskelig dette! Får nesten mest lyst til å bare gifte oss i smug...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen!

Da er alt klart med Byfogden, så da blir vi hr. & fru Leo 27. september. Opplegget er som følger:

Lang, avslappende frokost

Dusj & stell

Fotografering

Vielse (Kjører til Tinghuset sammen med forloverne)

Lunsj på restaurant (15 - 20 stk. avhengig av hvor mange som takker ja).

Regner med å være ferdig ca. 1700 - 1800

Siden en del kommer langveis fra treffes vi til en svært uhøytidelig sammenkomst på en tapasrestaurant ca. kl. 2100. (Gjestene bor på hotelle og/eller låner vår leilighet hvor det står litt godt å drikke i kjøleskapet + snacks). Dette restaurantbesøket er helt frivillig og ikke en del av det formelle arrangementet, så gjestene betaler for seg selv. (Vi hadde i utgangspunktet tenkt å spise en romantisk sen, middag bare vi to, men så tok det sosiale dyret i oss overhånd....).

En eller annen gang i løpet av natten trekker vi oss tilbake til et av byens bedre hoteller og blir der til vi har inntatt en stor frokost på sengen en eller annen gang ut på formiddagen.

Vi synes selvfølgelig denne måten å gjøre det på er perfekt, men oss om det!!!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med nærmeste familie til en intim vielse (og i all hemmelighet) i København/Stockhom/Lofoten med påfølgende middag. Send derfra ut en invitasjon til et heidundrandes vennebryllupsfest 2 uker senere. Da kan du til og med bruke kjolen din 2 ganger.

Hvis familien føler seg oversett tar dere en signingsferd med fulle fotoalbum mellom vielsen og vennefesten.

Dette bryllupet passer fint for de som ikke ønsker å ta livet av venner med endeløse historier :wink: om valg av kjole, serviettringer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Jeg har også deltatt i bryllup som har blitt veeeeeldig lange. Vi skal ha vielsen først kl. 16, med tanke på at ikke dagen skal bli så lang. Vi har også kuttet ut noen gamle tanter og heller invitert flere venner (Ca halvparten av de 70 gjestene er venner), noe som gjør at festen blir morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi diskutert litt, og tror at vi gjør det sånn:

Kirkelig vielse, etterfulgt av middag for nærmeste familien og om kvelden vennefest. Et par dager senere håper vi å dra på bryllupsreise. Når vi er hjemme igjen og har fått bildene fra bryllupet baker vi noen kaker og tar kaffeslabras for tanter og onkler der de kan se bilder og kanskje video.

Hvis vi gifter oss helt i smug går vi glipp av utdrikkingslag, og det vil vi jo ikke. :wink: Og vi er heller ikke interessert i å stase oss opp to ganger, altså ved en eventuell senere vennefest.

Tror vi vil bli godt fornøyd med dette opplegget, og prislappen blir mye mer etter vår smak også. :D Så får vi bare håpe det ikke blir protester fra familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...