Gå til innhold

Øyemigrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har migrene med aura. Akkurat hatt et anfall. Får sikksakk syn og problemer med å se og lese.Må bare legge meg å lukke øynene. Etter 20 -30 min kommer hodepinen. Tinninghodepine. Det jeg kom til å tenke på er at jeg har aldri gått til legen med det. Burde jeg det ? Er det noe som kan gjøres for å sjekke hvorfor man får det ? Jeg tar ibux og Paracet idet flimringen på øynene begynner. 

Anonymkode: 2187c...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen så du kan få resept på migrenemedisin :)

Skrevet

Du bør gå til legen ja. Jeg fikk den diagnosen i dag etter mitt andre anfall. Har fått migrene medisin som sprayes i nesen. Den virker fort. 

Anonymkode: ddeb2...e11

• Liker 1
Skrevet

Vet dere hvorfor man får det ? Hadde et par anfall for 6 år siden da jeg var gravid og et og annet i ungdomstiden. Men nå har jeg plutselig hatt det jevnlig det siste året. Veldig skummelt hvis det kommer når man ikke er hjemme 😕 

Anonymkode: 2187c...69e

Skrevet

Ja, kom deg til legen! Du kan få forebyggende medisiner for å minske antall anfall og du kan få anfallsmedisiner som hjelper under anfall! Mine anfallsmedisiner tar bort ALL smerte, jeg føler meg ganske rævva og ikke på topp likevel på dager med anfall, men all smerte er borte og det er det så verdt!

Anonymkode: 3c556...2ad

Skrevet

Jeg begynte å slite med migrene i begynnelsen av 2017... Sliter enda med ukentlige anfall. Fikk migrenemedisin som ikke hjalp... Har riktignok bare prøvd denne ene da. Mener den het noe sånt som bluefish(??) Betyr det at jeg ikke har migrene men bare sinnsykt vondt i hodet? :-/ noen andre med erfaringer med medisin som IKKE virker..? 

Anonymkode: 43382...c7a

Skrevet

Opplevde det noen ganger for noen år tilbake men oftest bare med synsforstyrrelse uten migrene. Viste seg at jeg trengte briller.

Anonymkode: e29b5...1d3

Skrevet

Det sies at man ikke vet helt årsaken til auramigrene. Men det kan være triggere som enkelte matvarer som eks ost, sukker og gluten samt stress. 

Men funker virkelig paracet og ibux? Er ganske kjent at dette ikke fungerer på migrene og det er derfor egen medisin man får på resept fra legen for dette. Kan være lurt å ta en tur til legen vis det plager deg mye. 

Anonymkode: 2ea31...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...