Gå til innhold

Ta opp om han har mista interessen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg som en fjortis enda jeg er dobbelt så gammel og vel så det.

Har truffet en mann da. Vi har vært på 7-8 dater. I begynnelsen viste han masse interesse, dvs han sendte mld hver dag. Etter hvert dabbet det av. Han sendte ikke lenger god morgen-mld eller hvordan har dagen din vært-mld. Noe som ikke hadde vært nødvendig i og for seg, men syns jo det er merkelig at han plutselig bare sluttet med det. 

De siste gangene er det jeg som har tatt initiativ til å treffes. Og han vil jo hver gang og kommer med forslag til dag og aktivitet. 

Vi treffer hverandre ca en gang i uka. Og da er det veldig bra. Får en god følelse etter hver gang og han viser at han liker meg. Men mellom hver date får jeg hetta. Og mellom hver date er det mindre kontakt.

Jeg skal hjem til han på torsdag kveld igjen. Da lurer jeg på om jeg skal spørre ham om han ikke lenger er så interessert. Iom at jeg føler interessen har dabbet av. Eller skal jeg det? Han har tidligere sagt at han liker å være med meg men at han fort låser seg. Han er vant til å bli behandlet dårlig fra tidligere "forhold" og holder igjen. Han har også sagt at han liker at jeg ikke har drevet og mast på han fordi han da lett får hetta. Så kanskje han får mer hetta hvis jeg tar opp noe sånn. Men jeg har en sånn dårlig magefølelse og det gjør fysisk vondt i magen mellom hver date for jeg ser for meg det verste. Og når han da viser så lite initiativ som han gjør blir jeg lei meg. 

Vet bare ikke hvordan jeg skal gå fram. Han er vel bare ikke "så interessert" - og selvtilliten min er jo rævva. Føler han er for god for meg. Og jeg kjenner min egen interesse daler når han plutselig ikke lenger gir lyd fra seg. Han har aldri ringt meg heller, sender kun mld. Og da sender han som sagt nesten aldri selv på eget initiativ. 

Kanskje litt rotete det her,men det jeg trenger råd om er altså om det er lurt å ta opp med han min egen usikkerhet? Spørre han om han har mista interessen? Eller la det stå til,gjøre det beste ut av det, og ta det som det kommer? Det er bare det at det gjør så vondt. Vil ikke bli såra. Igjen. :(

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det som det kommer! Hadde fått fnatt av å få meldinger hver morgen i ukesvis. Hint om å finne på noe igjen under daten, men la han ta neste initiativ.

Anonymkode: c8bc3...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig så har jo han forklart hvorfor han er sånn. Så du får dårlig magefølelse av noe han har prøvd å forklare deg, ikke av faktisk interesse.

Anonymkode: c8bc3...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje god ide å hinte om nytt treff og la ham ta neste initiativ. Takk for svar. Det er bare så merkelig at han tar så mye mindre kontakt enn før. Gjør vondt. Men det blir vel masete om jeg spør om hvorfor det er slik.. Men jeg blir gal av å ikke vite hva som skjer. Har nesten lyst å avlyse hele daten på torsdag, for føler han ikke egentlig har lyst å treffe meg. Ts.

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke en gang i uka trenger å bety mistet interesse, tvert i mot, kanskje det er fordi han er mer komfortabel med deg nå og ikke føler han er presset til å kultivere og ha kontakt med deg hele tiden fordi han føler seg mer trygg med deg. 

Men etter 7-8 dater så er det på tide uansett å spørre om hva han regner dere som, hva han ser i dere og hva han tenker. Om han ser for seg dere som kjærester, eller om han bare vil ta ting som det kommer (ergo er useriøs i lengden). Så jeg ville heller spurt han vennlig om det "hva tenker du om oss? ser du for deg oss som kjærester og har du plass til en kjæreste i livet ditt nå, eller vil du bare se det an og ta det som det kommer, eller hva føler du? :) " , i stedet for å stille han til veggs med "har du mista interessen?!"

En dame som vet hva hun er verdt og ikke redd for å prate om følelser er mye mer tiltrekkende enn en usikker dame :)

Anonymkode: ef6e8...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å filosofere litt rundt hvorfor de andre forholdene hans gikk til H....

Uansett hvor "stakkars han" han syns alt er: å treffe noen 1 gang i uka i starten av et forhold er lite. Det er vanskelig å bli kjent, få tillit og føle seg trygg og alt det der på den måten. Det er han som ødelegger hele greia med å være egoistisk og bare tenke på seg selv og ikke begge i dette bildet. 

Og fakta: hvis han bare trenger dame én gang i uka er han ikke ute etter kjæreste..

 

Anonymkode: 3e9a5...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide å filosofere litt rundt hvorfor de andre forholdene hans gikk til H....

Uansett hvor "stakkars han" han syns alt er: å treffe noen 1 gang i uka i starten av et forhold er lite. Det er vanskelig å bli kjent, få tillit og føle seg trygg og alt det der på den måten. Det er han som ødelegger hele greia med å være egoistisk og bare tenke på seg selv og ikke begge i dette bildet. 

Og fakta: hvis han bare trenger dame én gang i uka er han ikke ute etter kjæreste..

 

Anonymkode: 3e9a5...2a4

Nei det er jo det jeg er redd for. 

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler han tar avstand fra meg. Og det er vondt. Kjenner det langt inni magen. Æsj.

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler han tar avstand fra meg. Og det er vondt. Kjenner det langt inni magen. Æsj.

Anonymkode: 9da19...0b5

Du føler. Men du aner egentlig ikke. Et vanlig huleboerinnstinkt hos ham, er å trekke seg tilbake, fordi følerier er uvant og skummelt, og han trenger tid til å fordøye egne tanker.  Du bør prøve å holde ut, og vise deg som en følelsesmessig stabil person, som han kan venne seg til.  Prøver du å sette ham til veggs, så har du bare bevist at kvinner er irrasjonelle skapninger.  

Anonymkode: cd60a...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du føler. Men du aner egentlig ikke. Et vanlig huleboerinnstinkt hos ham, er å trekke seg tilbake, fordi følerier er uvant og skummelt, og han trenger tid til å fordøye egne tanker.  Du bør prøve å holde ut, og vise deg som en følelsesmessig stabil person, som han kan venne seg til.  Prøver du å sette ham til veggs, så har du bare bevist at kvinner er irrasjonelle skapninger.  

Anonymkode: cd60a...515

Så det beste er å ikke kontakte ham heller da? Ikke sende mld eller noen ting, bare vente og holde ut? Jeg har ikke hørt noe fra ham hele dagen i dag feks.. Vi har avtalt neste møte da,men har på følelsen av at han vil avlyse.. Har jo også vært innom tanken å komme han i forkjøpet og avlyse selv men det skal jeg ikke gjøre. 

Er så drittlei av å gå på samme smellen igjen og igjen og igjen. Endelig treffer jeg noen jeg liker, og så trekker de seg unna.

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner det er vanskelig å gi noen rom, når du ikke vet om du får være i rommet i det hele tatt. Og hvorfor skulle han avlyse?  Kanskje han går og gleder seg til neste møtet, men har gått litt tom for ting å skrive, og er kanskje redd for å virke masete. Og hvis du har truffet det motsatte av den pågående alfahannen, så vil han mer enn gjerne at du tar alt initiativ. Han slapper av når andre tar styringen. Jeg forstår usikkerheten din, men det er også din verste fiende. 

Anonymkode: cd60a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det beste er å ikke kontakte ham heller da? Ikke sende mld eller noen ting, bare vente og holde ut? Jeg har ikke hørt noe fra ham hele dagen i dag feks.. Vi har avtalt neste møte da,men har på følelsen av at han vil avlyse.. Har jo også vært innom tanken å komme han i forkjøpet og avlyse selv men det skal jeg ikke gjøre. 

Er så drittlei av å gå på samme smellen igjen og igjen og igjen. Endelig treffer jeg noen jeg liker, og så trekker de seg unna.

Anonymkode: 9da19...0b5

Det er dritvanskelig og et emosjonelt hardkjør å være i denne situasjonen, ikke minst om man er veldig usikker på seg selv i utgangspunktet. Jeg kunne skrevet mye av det du sier selv, er i en lignende situasjon. Men så er det jo vanskelig å vite hva som er reellt og hva som bare er hodet som spiller oss et puss og gjør at vi havner i en negativ tankespiral.

For min del tenker jeg ting som «Han er for bra for meg og han vet det selv, han er bare desperat og ikke egentlig interessert i MEG, han bruker meg som tidsfordriv» etc etc. Han viser jo interesse, men jeg klarer ikke tro på at han liker meg. Jeg holder tilbake veldig selv og er litt kald mot ham, som en forsvarsmekanisme. Hva om han bare liker jakten og dumper meg når jeg endelig tør å vise følelser?

Faen altså, som deg har jeg bare lyst til å avlyse neste møte så jeg slipper å være redd for å bli såret. Men samtidig, «hva hvis..» ligger jo i bakhodet. Sukk.

Anonymkode: a9e64...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du føler. Men du aner egentlig ikke. Et vanlig huleboerinnstinkt hos ham, er å trekke seg tilbake, fordi følerier er uvant og skummelt, og han trenger tid til å fordøye egne tanker.  Du bør prøve å holde ut, og vise deg som en følelsesmessig stabil person, som han kan venne seg til.  Prøver du å sette ham til veggs, så har du bare bevist at kvinner er irrasjonelle skapninger.  

Anonymkode: cd60a...515

Ja, for forhold dreier seg jo bare om at mannen skal ha det bra..hvis menn hadde hatt en fingernegl kunnskap om kvinner hadde de visst at kvinner er trygghetssøkende og at jo mer menn trekker seg unna, jo mer usikker gjør de kvinner og usikre mennesker er "irrasjonelle skapninger".

Anonymkode: 3e9a5...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dritvanskelig og et emosjonelt hardkjør å være i denne situasjonen, ikke minst om man er veldig usikker på seg selv i utgangspunktet. Jeg kunne skrevet mye av det du sier selv, er i en lignende situasjon. Men så er det jo vanskelig å vite hva som er reellt og hva som bare er hodet som spiller oss et puss og gjør at vi havner i en negativ tankespiral.

For min del tenker jeg ting som «Han er for bra for meg og han vet det selv, han er bare desperat og ikke egentlig interessert i MEG, han bruker meg som tidsfordriv» etc etc. Han viser jo interesse, men jeg klarer ikke tro på at han liker meg. Jeg holder tilbake veldig selv og er litt kald mot ham, som en forsvarsmekanisme. Hva om han bare liker jakten og dumper meg når jeg endelig tør å vise følelser?

Faen altså, som deg har jeg bare lyst til å avlyse neste møte så jeg slipper å være redd for å bli såret. Men samtidig, «hva hvis..» ligger jo i bakhodet. Sukk.

Anonymkode: a9e64...5e5

Det var som å lese om meg selv. Akkurat sånn har jeg det!! Han er altfor god for meg. Og jeg er bare et tidsfordriv. Jeg blir kald, jeg blir lei meg, og jeg fucker det opp av meg selv. Livredd for å bli såra.

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skjønner det er vanskelig å gi noen rom, når du ikke vet om du får være i rommet i det hele tatt. Og hvorfor skulle han avlyse?  Kanskje han går og gleder seg til neste møtet, men har gått litt tom for ting å skrive, og er kanskje redd for å virke masete. Og hvis du har truffet det motsatte av den pågående alfahannen, så vil han mer enn gjerne at du tar alt initiativ. Han slapper av når andre tar styringen. Jeg forstår usikkerheten din, men det er også din verste fiende. 

Anonymkode: cd60a...515

Han sa sist gang (da vi for første gang snakket såvidt om følelser, hvorpå jeg forøvrig nok viste usikkerhet) at han kunne få hetta hvis noen var masete og at han likte det ved meg. At jeg ikke hadde pushet. Og han sa også at det var deilig for det virket som om vi følte det samme når vi var sammen. Han sa han hadde gledet seg til sist møte.

Men denne gangen har han ikke sagt noe om at han gleder seg.

Jada, jeg overanalyserer nok, og jeg er så forferdelig usikker og har så dårlig selvtillit på det her... Så tusen takk for hyggelig svar, jeg håper du har rett!

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for forhold dreier seg jo bare om at mannen skal ha det bra..hvis menn hadde hatt en fingernegl kunnskap om kvinner hadde de visst at kvinner er trygghetssøkende og at jo mer menn trekker seg unna, jo mer usikker gjør de kvinner og usikre mennesker er "irrasjonelle skapninger".

Anonymkode: 3e9a5...2a4

Æhh, nei. Det betyr bare at begge har et ansvar for å sette seg inn i forskjeller for å unngå misforståelser. Nå er det hun som føler på problemer, mens han ikke vet at de eksisterer, hverken i hennes hode eller utafor.

Anonymkode: cd60a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æhh, nei. Det betyr bare at begge har et ansvar for å sette seg inn i forskjeller for å unngå misforståelser. Nå er det hun som føler på problemer, mens han ikke vet at de eksisterer, hverken i hennes hode eller utafor.

Anonymkode: cd60a...515

Kanskje. Men jeg sa også sist gang at jeg tenkte for mye og ble usikker på alt.. Uff skulle jo ALDRI sagt noe sånt! Men jeg fikk panikk. Jeg har sikkert ødelagt for meg selv for alltid. 

Anonymkode: 9da19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje. Men jeg sa også sist gang at jeg tenkte for mye og ble usikker på alt.. Uff skulle jo ALDRI sagt noe sånt! Men jeg fikk panikk. Jeg har sikkert ødelagt for meg selv for alltid. 

Anonymkode: 9da19...0b5

Det er jo ikke så veldig rart når alt er på hans premisser..det eneste du eventuelt har gjort er å føle på at DU ikke får det du trenger selv om han skulle være rasende fornøyd med å ha en "søndagskjæreste".

Anonymkode: 3e9a5...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æhh, nei. Det betyr bare at begge har et ansvar for å sette seg inn i forskjeller for å unngå misforståelser. Nå er det hun som føler på problemer, mens han ikke vet at de eksisterer, hverken i hennes hode eller utafor.

Anonymkode: cd60a...515

Han virker jo ikke særlig interessert i hennes behov? Passe kjipt for henne å få veldig lite bekreftelse og være livredd for å bli "needy" fordi han liker henne sååååå godt for å ikke kreve noe som helst..Ganske dårlig grunnlag for å lage et forhold. Cirka like konstruktivt som å prøve bygge et hus av tre fyrstikker.

Anonymkode: 3e9a5...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han virker ikke særlig interessert, men så er det aldri kommunisert noe om hennes behov heller. Har hun sagt rett ut at hun vil ha en koselig melding hver dag, eller har hun sagt at han helst bør kalle inn til neste møte? Noen av dere har truffet menn som er veldig på dating og kommunikasjon, men mange menn er uvant med å ha sånne tanker.  Det kan gå fint om du ber ham om å være mere "på",  fordi du liker ham, og gjerne vil komme videre med forholdet. Men prøv å ikke flagge at det er pga usikkerhet. 

Anonymkode: cd60a...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...