Gå til innhold

Penger ikke trukket fra konto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk nytt Visa-kort i posten forrige uke og brukte dette for første gang på lørdag. Handlet for et par tusen kroner i diverse butikker. Beløpene er fortsatt ikke trukket fra konto. Hva kan være grunnen til dette?

Anonymkode: f32dc...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at du fikk nytt debetkort, med visa-del? Altså at kortet er knyttet rett mot konto?

Bankene kjører som regel ikke overføringer i helgen. Så om du har brukt debetkort, blir ikke pengene trukket før overføringene er gjort førstkommende arbeidsdag etter helgen, altså mandag, og da gjerne ikke før utpå dagen. 

Pengene trekkes ikke fra kontoen i det sekund du bruker dem når du betaler med kort. Det er som regel kjøring én gang om dagen, og som regel bare på dager hvor folk er på jobb og feil kan oppdages og håndteres rimelig raskt. 

Anonymkode: 6ab7e...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Synes det er rart at det ikke står som reservert i nettbanken engang. Aldri opplevd det før.

Anonymkode: f32dc...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått kredittkort i stedet da? Ikke debet-kort? Jeg har VISA kredittkort, og der får jeg regning en gang i måneden når jeg har brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du fikk nytt debetkort, med visa-del? Altså at kortet er knyttet rett mot konto?

Bankene kjører som regel ikke overføringer i helgen. Så om du har brukt debetkort, blir ikke pengene trukket før overføringene er gjort førstkommende arbeidsdag etter helgen, altså mandag, og da gjerne ikke før utpå dagen. 

Pengene trekkes ikke fra kontoen i det sekund du bruker dem når du betaler med kort. Det er som regel kjøring én gang om dagen, og som regel bare på dager hvor folk er på jobb og feil kan oppdages og håndteres rimelig raskt. 

Anonymkode: 6ab7e...0ba

Dette er jo bare halveis rett. Selv om selve overføringen og uttaket fra konto foretas i ettertid vil jo "disponibelt beløp" endre seg i takt med bruk. Har du 1000,- på konto lørdags morgen og kjøper frokost for 100,- vil betalingen stå som "varekjøp 100" og disponibelt beløp være 900. 

Dette vil jo dog vises på konto, så det høres rart ut. Å sende noen et VISA kredittkort når de tidligere har hatt et debit-kort høres risky ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Million skrev:

Du har ikke fått kredittkort i stedet da? Ikke debet-kort? Jeg har VISA kredittkort, og der får jeg regning en gang i måneden når jeg har brukt det.

Det er ikke kredittkort

Anonymkode: f32dc...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...