Rosmerta Skrevet 8. februar 2018 Forfatter #161 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) I følge appen min er jeg i graviditetsuke 6 (5+0) i dag. Så nesten halvveis av de første kritiske 12 ukene. Ikke noe blødning ennå, og kvalmen er der. Så får vi bare håpe at dette går veien. Jeg driver og finner ut hvordan best unngå å bli/være kvalm. Å ikke spise før jeg legger meg var en dårlig plan, jeg var mye våken i natt. Heldigvis er det helt overlevbart foreløpig. Og etter alle prøvelsene vi har vært gjennom sier jeg bare Bring it on! Endret 8. februar 2018 av Rosmerta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #162 Del Skrevet 14. februar 2018 Guriland, så sakte tiden går. Gravid i uke 6(5+6), og fortsatt ikke noen blødning, heldigvis. Dette er nervepirrende! Jeg tror nok jeg ender opp med å ta en tidlig UL i uke 11 ca, for å se at alt står bra til. Men vi får se, kanskje jeg ikke greier å vente? 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. februar 2018 #163 Del Skrevet 16. februar 2018 På 14.2.2018 den 17.25, Rosmerta skrev: Guriland, så sakte tiden går. Gravid i uke 6(5+6), og fortsatt ikke noen blødning, heldigvis. Dette er nervepirrende! Jeg tror nok jeg ender opp med å ta en tidlig UL i uke 11 ca, for å se at alt står bra til. Men vi får se, kanskje jeg ikke greier å vente? 😁 Kjenner til den følelsen. Masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #164 Del Skrevet 17. februar 2018 20 timer siden, Maleficenta skrev: Kjenner til den følelsen. Masse lykke til Tusen takk for det! ❤️ Mange bare leve som gravid og håpe at det går veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 18. februar 2018 #165 Del Skrevet 18. februar 2018 Så hyggelig å komme inn her og se at du er gravid. Håper sånn at dette skal gå veien for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #166 Del Skrevet 19. februar 2018 På 2/18/2018 den 12.34, Aryamili skrev: Så hyggelig å komme inn her og se at du er gravid. Håper sånn at dette skal gå veien for dere Så utrolig koselig sagt Det er takket være sånne som dere at det er verdt å henge her på Kvinneguiden, jeg har fått så mange hyggelige kommentarer og lykkeønskinger at jeg nesten blir rørt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #167 Del Skrevet 19. februar 2018 Gravid i uke 7 (6+4) i dag. Generelt er jeg ganske heldig og er i grei form, litt kvalm og ganske sliten. Men i dag kjente jeg meg skikkelig bra på morgenen. Litt senere var det som å høre kroppen si LURTE DEG!!! 😜 Ganske uggen resten av dagen, ja. Men jeg greide å være på jobb, så jeg har ikke noe å klage over egentlig. Nå begynner det å nærme seg tid for å dra til lege, der blir spennende og litt skummelt. Jeg har fortsatt ikke greid å legge fra meg tanken om at dette kan gå dårlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 21. februar 2018 Forfatter #168 Del Skrevet 21. februar 2018 Gravid i uke 7(6+6) i dag, i følge appen. Nå er jeg litt i nevrotisk-fasen, og begynne å være redd for at det ikke er liv inni der. Så i dag kjøpte jeg to g-tester med ukesindikator, så jeg kan sjekke at det er sånn ca i alle fall. Har bestilt time hos legen nå, der sa sekretæren at det er i uke 12-16 de har den første kontrollen. På helse-Norge står det at det er i uke 8-12 den første kontrollen skal være. Noen som vet? Litt forvirra... Men har legetime uansett i graviduke 10/11, så får vi se. Dette er litt nervepirrende spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #169 Del Skrevet 22. februar 2018 Gravid i uke 8 (7+0) i dag, det går fremover! I går tok jeg g-test, den viste heldigvis gravid i uke 3+ (det høyeste den viser at man er på vei), så da er det i alle fall greit *puh* Legetime blir spennende. Jeg tenker at for hver dag jeg ikke har blødning, så må det være et godt tegn. Så får man ta det som det kommer (selv om det er litt vanskelig av og til, hehe) Mannen ler av mine enorme pupper også, skal sies. Vokser ut av bh-ene mine snart :-P 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 22. februar 2018 #170 Del Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, Rosmerta skrev: Gravid i uke 8 (7+0) i dag, det går fremover! I går tok jeg g-test, den viste heldigvis gravid i uke 3+ (det høyeste den viser at man er på vei), så da er det i alle fall greit *puh* Legetime blir spennende. Jeg tenker at for hver dag jeg ikke har blødning, så må det være et godt tegn. Så får man ta det som det kommer (selv om det er litt vanskelig av og til, hehe) Mannen ler av mine enorme pupper også, skal sies. Vokser ut av bh-ene mine snart :-P Det er nervepirrende, men du er gravid! jeg testet som en gal i begynnelsen, hehe. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #171 Del Skrevet 22. februar 2018 2 timer siden, Gakkepus skrev: Det er nervepirrende, men du er gravid! jeg testet som en gal i begynnelsen, hehe. Lykke til! Godt å høre at det ikke bare er meg :-D Men jeg skal nok ikke teste noe mer nå, tror jeg. Er ikke sååå lenge til legetime heller, så :-) Håper formen din er litt bedre! Her jeg mest av alt skikkelig sliten (er litt kvalm av og på, men det er helt overkommelig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 22. februar 2018 #172 Del Skrevet 22. februar 2018 2 timer siden, Rosmerta skrev: Godt å høre at det ikke bare er meg :-D Men jeg skal nok ikke teste noe mer nå, tror jeg. Er ikke sååå lenge til legetime heller, så :-) Håper formen din er litt bedre! Her jeg mest av alt skikkelig sliten (er litt kvalm av og på, men det er helt overkommelig). Jeg testet en stund etter første positive, så jeg kjenner meg igjen:) det var en form for bekreftelse. Former er litt bedre. Forkjølelsen har gitt seg, og nå bare slapper jeg av hjemme. Er litt usikker på om jeg er så sliten som jeg var i begynnelsen. Jeg tror faktisk det verste har gitt seg. Kvalmen kommer og går litt, men vektøkning, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #173 Del Skrevet 22. februar 2018 48 minutter siden, Gakkepus skrev: Jeg testet en stund etter første positive, så jeg kjenner meg igjen:) det var en form for bekreftelse. Former er litt bedre. Forkjølelsen har gitt seg, og nå bare slapper jeg av hjemme. Er litt usikker på om jeg er så sliten som jeg var i begynnelsen. Jeg tror faktisk det verste har gitt seg. Kvalmen kommer og går litt, men vektøkning, da... Godt å høre at du er bedre 😊 Keg er veldig sliten, så spennende å se hvordan det her utvikler seg. Jeg er kronisk sulten, også. Merker at jeg blir fort kvalm hvis jeg venter for lenge med å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 26. februar 2018 Forfatter #174 Del Skrevet 26. februar 2018 Gravid i uke 8 (7+4) i dag. Jeg begynner å være veldig sliten, så tviler litt på om jeg greier å jobbe fulltid hele svangerskapet. Men vi får se hva det blir til. Det er mulig jeg snakker med sjefen etterhvert for å søke fritak fra arbeisgiverperioden av sykepengene, så de slipper å betale for sykefraværet. Jeg vet at det ikke vil være noe problem uansett med å sykemeldes litt, men da sparer de litt penger i alle fall. For hver dag som gå øker sjansene for at dette går veien. I dag leste jeg at det er oe sånt som 6% sjanse for SA/MA i uke 7, så det er jo lovende. Jeg har bare så lyst til å se hjerteslag på UL. Men jeg skal prøve å¨få henvisning til tidlig UL når jeg er hos legen om en to ukers tid. Tiden går saaakte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #175 Del Skrevet 1. mars 2018 Gravid i uke 9(8+0) i dag, det går fremover! Neste uke er første time hos legen, så får vi ta det derfra 😊 Dette er litt nervepirrende spennende egentlig. Jeg må bare håpe at det går veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 2. mars 2018 Forfatter #176 Del Skrevet 2. mars 2018 ... Og i går kjøpte jeg to nye sports-BHer. Alle de andre BH-ene mine er blitt for små, så det var av ren nødvendighet. Egentlig liker jeg ikke å kjøpe noe som kanskje ikke passer om under et år, men nå var jeg nødt, gitt 😜 Fant meg heldigvis to stk på salg, så da ble det heldigvis ikke så dyrt. Og sånn går nu dagan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 2. mars 2018 #177 Del Skrevet 2. mars 2018 Herlighet, hvordan har dette gått meg hus forbi? GRATULERER SÅ MYE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 5. mars 2018 Forfatter #178 Del Skrevet 5. mars 2018 På 2.3.2018 den 14.08, Pjusk skrev: Herlighet, hvordan har dette gått meg hus forbi? GRATULERER SÅ MYE Hehe, tusen takk! <3 Flytter nok snart over til graviddagbøkene, men har ikke turt det helt ennå, i tilfelle noe skulle skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 7. mars 2018 #179 Del Skrevet 7. mars 2018 *venter spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmerta Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #180 Del Skrevet 8. mars 2018 21 timer siden, Gakkepus skrev: *venter spent* Gravid i uke 9 nå, fortsatt ikke noe tegn til blødning (heldigvis!), legetime i morgen. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå