AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #1 Skrevet 23. oktober 2017 Hei. Jeg er i midten av 30 årene og har vært i psykiatrien siden jeg var ungdom. I 20 års alderen fikk jeg diagnosen bipolar lidelse og går i dag på medisiner for det. Jeg har ikke mani men har slitt med tunge depresjoner. De siste årene har jeg vært stabil og uten depressive perioder. Men jeg sliter fremdeles med en del trekk hos meg selv som har fått meg til å mistenke at jeg kan ha en ADHD diagnose uoppmerksom type. Jeg kan ikke gå på kino fordi jeg kan ikke sitte i ro så lenge og jeg klarer heller ikke å følge med på noe over flere timer. Jeg sliter med å følge med på samtaler og uten at jeg mener det eller gjør det bevisst kan jeg begynne å gå mens min mann snakker til meg og prøver å føre en samtale. Jeg kan ikke fullføre en oppgave. Jeg kan legge sammen klær men får dem ikke inn i klesskapet. Jeg føler jeg bare vandrer rundt meg selv og denne indre uroen som alltid følger meg sliter meg ut. Og nå sliter den på ekteskapet og. Er det noen som har fått denne diagnosen i voksen alder? Er det noen som kjenner seg i gjen i det jeg beskriver? jeg setter stor pris på om noen kan hjelpe meg og svare. På forhånd takk. Anonymkode: e6ad0...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #3 Skrevet 23. oktober 2017 Gå til fastlege og be om henvisning for ADHD utredning. Anonymkode: 71df2...b67
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2017 #4 Skrevet 23. oktober 2017 Det du beskriver minner meg om slik mannen min er - og han har ADHD, uoppmerksom type. Han fikk diagnosen da han var 30. Han fikk henvisning til spesialist via fastlegen. Du må begynne der. Anonymkode: 39233...1f5 1
Gjest NotNaomi Skrevet 23. oktober 2017 #5 Skrevet 23. oktober 2017 Dette så mer ut som add Ts. Men jeg er ingen ekspert,men at du ikke konsentrerer seg osv. Men gå heller til lege eller psykolog og få en ordentlig utredning. Vi kan synse og mene og også kjenne oss igjen her. Det betyr ikke så mye. Jeg har også problemer med å følge med i samtaler. Glipper fort ut og blir iblant misforstått. Har aldri fått noen diagnose. Måtte min tur innom arbeidspsykolog og div da jeg ble halvt ufør. Møtte vel sånn ca fem psykologer. Konklusjonen var "god fantasi"(au?) og blir lett distrahert. Ingen diagnose. Så...vi er nok ikke kapable til å svare deg uansett særegenheter. Det du beskriver kan like gjerne handle om alt fra add til depresjon liksom. Håper ikke du oppfatter meg som usympatisk nå. Håper du ser poenget mitt :-)
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #6 Skrevet 24. oktober 2017 14 timer siden, NotNaomi skrev: Dette så mer ut som add Ts. Men jeg er ingen ekspert,men at du ikke konsentrerer seg osv. Men gå heller til lege eller psykolog og få en ordentlig utredning. Vi kan synse og mene og også kjenne oss igjen her. Det betyr ikke så mye. Jeg har også problemer med å følge med i samtaler. Glipper fort ut og blir iblant misforstått. Har aldri fått noen diagnose. Måtte min tur innom arbeidspsykolog og div da jeg ble halvt ufør. Møtte vel sånn ca fem psykologer. Konklusjonen var "god fantasi"(au?) og blir lett distrahert. Ingen diagnose. Så...vi er nok ikke kapable til å svare deg uansett særegenheter. Det du beskriver kan like gjerne handle om alt fra add til depresjon liksom. Håper ikke du oppfatter meg som usympatisk nå. Håper du ser poenget mitt :-) Det heter ikke ADD lenger, det heter nå ADHD Uoppmerksom type. Så det er akkurat dette TS spør om. Anonymkode: a4b2f...09b 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #7 Skrevet 24. oktober 2017 Takk for svar alle sammen. Setter stor pris på alle sammen. Føler meg bare litt lost. Er usikker på om jeg skal be fastlege om utredning, jeg har jo allerede blitt utredet og fått diagnose. når jeg ser på TV tygger jeg eller plukker så mye på neglene at jeg snart ikke har noen igjen. Det blir så slitsomt å se på TV fordi jeg må plukke på neglene. Anonymkode: e6ad0...a7c 1
Millimani Skrevet 24. oktober 2017 #8 Skrevet 24. oktober 2017 On 23.10.2017 at 9:53 PM, NotNaomi said: Dette så mer ut som add Ts. Men jeg er ingen ekspert,men at du ikke konsentrerer seg osv. Men gå heller til lege eller psykolog og få en ordentlig utredning. Vi kan synse og mene og også kjenne oss igjen her. Det betyr ikke så mye. Jeg har også problemer med å følge med i samtaler. Glipper fort ut og blir iblant misforstått. Har aldri fått noen diagnose. Måtte min tur innom arbeidspsykolog og div da jeg ble halvt ufør. Møtte vel sånn ca fem psykologer. Konklusjonen var "god fantasi"(au?) og blir lett distrahert. Ingen diagnose. Så...vi er nok ikke kapable til å svare deg uansett særegenheter. Det du beskriver kan like gjerne handle om alt fra add til depresjon liksom. Håper ikke du oppfatter meg som usympatisk nå. Håper du ser poenget mitt :-) Det heter ADHD nå da, lenge siden det ble kalt bare ADD. ADHD gjelder også som betegnelsen, selv om det ikke er hyperaktivitet inne i bildet. Det er mange som er som deg @NotNaomi, men noen er mye mer ekstreme enn andre. "Vi er nok ikke kapable til å svare"...nei da er vi vel ikke det i noen andre tråder heller? Det er ikke noe poeng i det du skriver, det innlegget kunne du spart deg for, du er usympatisk 52 minutes ago, AnonymBruker said: Takk for svar alle sammen. Setter stor pris på alle sammen. Føler meg bare litt lost. Er usikker på om jeg skal be fastlege om utredning, jeg har jo allerede blitt utredet og fått diagnose. når jeg ser på TV tygger jeg eller plukker så mye på neglene at jeg snart ikke har noen igjen. Det blir så slitsomt å se på TV fordi jeg må plukke på neglene. Anonymkode: e6ad0...a7c Utredet for ADHD? Jeg oppfatter det som du er utredet for bipolar lidelse, men ikke for ADHD. Det er bare å gå til fastlegen din, snakke litt om det og be om å få en henvisning til de som kan hjelpe deg. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #9 Skrevet 24. oktober 2017 Jeg tror ikke jeg er syk nok til å få utredning. Jeg tror det ville være lettere å avfeie mine symptomer/ trekk med min bipolare lidelse. Anonymkode: e6ad0...a7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå