Gå til innhold

Mageproblemer/blindtarmbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tidligere i uken har jeg hatt diare og generelt vondt i (hele magen.) Nå det siste døgnet føler jeg at smerten har flyttet seg til under navelen, også videre ned til høyre side. Har også periodevise strålinger fra venstreside. Jeg hadde feber i går (ikke i dag) og har vært litt kvalm og uvel. Jeg tenkte på blindtarmsbetennelse, men jeg tror ikke det er det fordi det er ikke sånn ekstremt vondt. Smerten er først av alt litt sånn at den kommer og går, og når den først er der er det store "stikk" eller svakere "murringer." Jeg har ikke noe særlig matlyst men har fått i meg litt. 

Det jeg lurer på er om blindtarmbetennelse kan ha så langtrukket, og "tamt" forløp? Eller om noen kommer på noe annet det kan være? Jeg har prøvd å ta noen av blindtarmbet. "testene", og jeg er litt slippøm, klarer ganske greit å gå oppreist (ikke i en periode med skarp smerte) og får ikke spesielt vondt av å hoste.

Noen som vet va det kan være?:haar: Skal selvfølgelig gå til legen om det blir verre

Anonymkode: ec016...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blindtarmbetennelse er du VELDIG slippøm. Du har ikke bare fått magesjau da?

Anonymkode: 90cf9...136

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du blindtarmbetennelse er du VELDIG slippøm. Du har ikke bare fått magesjau da?

Det kan være, men jeg har ikke hatt diare de siste dagene så forstår ikke helt den.

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man er ikke nødvendigvis VELDIG slippøm. Hvorfor spre misinformasjon? Den klassiske blindtarmbetennelsen er jo smertevandring, slippøm i et spesielt punkt eventuelt mer diffust, smerter ved gange og ikke lyst på mat, men det trenger langt fra alltid å være sånn. Symptomene kan godt være diffuse og mer diskret. 

Det er mye det kan være, og blindtarmbetennelse er en av tingene. Eggstokkproblemer er en annen. Omgangssyken med en tarmbetennelse og lett irritasjon av bukhinnen kan det også være. Felles for dem alle er at de ikke kan diagnostiseres på et forum ;)

Anonymkode: 18c83...ba0

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere i uken har jeg hatt diare og generelt vondt i (hele magen.) Nå det siste døgnet føler jeg at smerten har flyttet seg til under navelen, også videre ned til høyre side. Har også periodevise strålinger fra venstreside. Jeg hadde feber i går (ikke i dag) og har vært litt kvalm og uvel. Jeg tenkte på blindtarmsbetennelse, men jeg tror ikke det er det fordi det er ikke sånn ekstremt vondt. Smerten er først av alt litt sånn at den kommer og går, og når den først er der er det store "stikk" eller svakere "murringer." Jeg har ikke noe særlig matlyst men har fått i meg litt. 

Det jeg lurer på er om blindtarmbetennelse kan ha så langtrukket, og "tamt" forløp? Eller om noen kommer på noe annet det kan være? Jeg har prøvd å ta noen av blindtarmbet. "testene", og jeg er litt slippøm, klarer ganske greit å gå oppreist (ikke i en periode med skarp smerte) og får ikke spesielt vondt av å hoste.

Noen som vet va det kan være?:haar: Skal selvfølgelig gå til legen om det blir verre

Gå til lege. 

Anonymkode: e2c97...3ee

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...