Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å slette facebookkontoen min. Har tenkt på det i flere måneder, men har ikke gjort det enda. Føler sterkere og sterkere på at sosiale media har negativ innvirkning på livet mitt. Mest fordi jeg er lei av alt det meningsløse - har jeg virkelig behov for å se daglige updates om livet til en haug med folk? I tillegg til masse totalt uinteressante ting? Nei. Men - hvorfor er dette en big deal, å slette fb? Har vært på fb i 10 år nå, som sikkert de fleste andre, og hele tilværelsen snurrer jo til en stor grad rundt sosiale media, og da hovedsaklig fb. Og alt har blitt så inkorporert i facebook. Arrangementer osv, som jeg gjerne vil få med med. Og - jeg innrømmer mer enn gjerne; jeg vil også gjerne vise andre hvordan livet mitt er, jeg er ikke annerledes enn andre på det området. Men det føles mer og mer overfladisk - hva er vitsen liksom? I tillegg også all den tida jeg bruker på facebook som jeg EGENTLIG har lyst til å bruke på noe annet; noe som gir meg mye mer. Men facebook er så enkelt, og man blir sittende der og scrolle. Hver dag. Og så mye tid så går med til dette uten at man egentlig registrerer det.

Har du slettet facebookkontoen din, eller vurderer det?

Hvordan ble livet etter facebook? (Ja, vet det er het sjukt spørsmål når man ser ting i perspektiv, men dog...)

Anonymkode: 83344...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook har vel blitt en slags kontaktliste etterhvert, og et sted der de fleste har en tilstedeværelse. Et slags ur-sosialmedia. Og som du sier;mye grupper for å følge opp deltakelse i skole, fritidsaktiviteter osv.

For meg blir det å slette egen konto veldig dramatisk, og det ikke poenget. Er det ikke lettere bare å la være å bruke facebook, annet enn til eventuelt nødvendige grupper?

Kjedelig å etterhvert oppdage at man har mistet kontaktinfo til gamle bekjente og perifere venner som man kanskje gjernef fortsatt ønsker en relasjon med...

Anonymkode: efa2d...ca1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at det ikke går ann å slette facebooken din. Du kan slette alt du har lagt ut og deaktivere kontoen din, men du får ikke slettet den permanent. Med mindre jeg tar feil og da gjerne tar impt tips til hvordan slette for godt. 

Anonymkode: 78ce2...24b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebook har vel blitt en slags kontaktliste etterhvert, og et sted der de fleste har en tilstedeværelse. Et slags ur-sosialmedia. Og som du sier;mye grupper for å følge opp deltakelse i skole, fritidsaktiviteter osv.

For meg blir det å slette egen konto veldig dramatisk, og det ikke poenget. Er det ikke lettere bare å la være å bruke facebook, annet enn til eventuelt nødvendige grupper?

Kjedelig å etterhvert oppdage at man har mistet kontaktinfo til gamle bekjente og perifere venner som man kanskje gjernef fortsatt ønsker en relasjon med...

Anonymkode: efa2d...ca1

Saken er den at jeg er veldig nysgjerrig, så jeg vet at jeg ikke klarer å holde meg unna, om jeg fortsatt har facebook. Blir litt slik har jeg sjokolade i skapet, spiser jeg den....

TS

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg kan trøste deg med at det ikke går ann å slette facebooken din. Du kan slette alt du har lagt ut og deaktivere kontoen din, men du får ikke slettet den permanent. Med mindre jeg tar feil og da gjerne tar impt tips til hvordan slette for godt. 

Jo det kan du. Jeg har forsøkt å ha facebook 2 ganger og slettet den permanent begge ganger. Jeg husker ikke hvor jeg var innpå men googler du det så skal du finne det. Det er to muligheter: deaktivering og sletting. 

Selv slettet jeg av samme årsaker som deg ts, og har ikke angret i ettertid. 

Anonymkode: 512dc...826

Skrevet

Jo, kontoen slettes permanent. Den blir deaktivert de første 14 dagene, deretter slettes den permanent.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har vært på Fb en stund er det rart du ikke vet så mye. Jeg slettet min i 2015 en gang og det var egentlig det beste. https://m.facebook.com/help/224562897555674?helpref=faq_content 

Sitat

If you don't think you'll use Facebook again, you can request to have your account permanently deleted. However, after an account has been deleted it won't be possible to reactivate your account or retrieve anything you've shared on your profile.

Before you do this, you may want to download a copy of your information from Facebook:

Click the downward arrow at the top right of any Facebook page

Select "Settings"

Click on the link at the bottom of the main menu that says “Download a copy of your Facebook data”.

Then you need to go to https://www.facebook.com/help/delete_account, click on "Delete my account", then follow the steps to confirm.

It may take up to 90 days for Facebook to delete all of the things you've posted, like your photos, status updates or other data stored in backup systems. While Facebook is deleting this information, it is inaccessible to other people using the social network.

Some of the things you do on Facebook aren’t stored in your account. For example, a friend may still have messages from you in their inbox. That information will remain even after you delete your account, so you will need to contact the recipients of you want it removed.

Anonymkode: e1950...b42

• 3 år senere...
Skrevet

Slettet facebook på fredag. Familie og nærmeste venner har jeg kontakt med uavhengig av fjesboka. Kjenner ingen savn :) 

Kan anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...