AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Hei. Jeg har slitt mye med magen de siste par månedene. Magesyrerefluks, vondt rundt omkring i magen/tarmene, forstoppelse, kvalme osv. Har blitt henvist til gastroskopi.. Men de siste ukene har jeg også begynt å skrive ned hva jeg spiser for å se om det har noe sammenheng med det, og har oppdaget at jeg spiser alt for lite, mellom 600-1000 kcal om dagen. Det er altså ikke med vilje, men jeg har nok spist så lite som dette eller mindre i 3-4 mnd uten å ha tenkt over det (jeg er deprimert, har bare ikke orket mat), og nå som jeg er så dårlig i magen er det helt håpløst å få spist mer,siden det blir verre av å spise. Kan det være noe av årsaken til mageplagene? Er det vanlig å få magesyreproblemer, smerter, kvalme osv hvis man spiser for lite? Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 508fd...f98
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Ta den gastroskopien og ta saken opp igjen når gastoskopien har konkludert. Hva kom først? Depresjonen eller mageplagene? Det vet du neppe. Anonymkode: 98a96...504
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Depresjonen kom først.. Har vært deprimert i mange år. Ts 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta den gastroskopien og ta saken opp igjen når gastoskopien har konkludert. Hva kom først? Depresjonen eller mageplagene? Det vet du neppe. Anonymkode: 98a96...504 Anonymkode: 508fd...f98
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Ta gastroskopien og be fastlegen ta blodprøver av deg også i forhold til mangelsykdommer. Både depresjon og at du spiser for lite kan gi plagene du beskriver, men det kan også være depresjonen er en konsekvens av sykdom i tarmen eller for lite næring. Hvis det viser seg at du er frisk i kroppen etter utredning, må du tvinge deg til å spise bedre. Lite mat vil absolutt ikke hjelpe depresjonen eller mageplagene. Anonymkode: a5ff2...d16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå