Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde planer om å melde meg på Grete Roede-kurs for en stund siden.

Den lokale arrangøren sa at jeg ikke burde melde meg på, fordi at jeg er 18år, 164cm høy og veier ca 50kg.

Jeg fikk med andre ord ikke lov til å melde meg på.

Har hun lov til å bestemme sånnt?

Syntes det var veldig merkelig. :roll:

Ja, kroppen min er slank, men jeg vil få bort litt av magen min og den begynnende dobbelthaka mi.

Man lærer da å legge om kostholdet på slike kurs, det må da være sunt for alle- uansett alder, høyde og vekt?

Hadde vært greit å snakke med "proffe" om hva man kan spise masse av, hva man bør spise lite av, hva jeg bør gjøre annerledes med mine kostholdsvaner osv..

Jeg tror også det er mer motiverende å kurses sammen med andre, enn å holde styr på kosthold, trening, GI, ja-mat og slikt alene.

Jeg forsøker å spise mest av det jeg tror er sunt, men har ikke sjangs til å kutte ut godteri, potetgull og sjokolade. Kunne sikkert fått tips angående dette på Grete Roede-kurset også.

Jeg klarer ikke å legge om kostholdet alene!

Har noen her gått på kurs?

Hvilke kurs vil dere anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Basert på de opplysningene du gir høres det ikke ut som om du trenger GR-kurs, da de baserer seg på å legge om kosthold i hensikt å slanke seg. Du har ingen kilo for mye, heller tvert i mot, basert på høyde/vekt opplysningene du gir. Normalen ligger på +- 5 kg, for enkelte så mye som -10 kg. Du er på -14 kilo. Med dette som grunnlag synes jeg ikke det er rart at de anbefalte deg å ikke delta på kurset.

Hvis du vil trene magemusklene så kan jeg anbefale pilates.

Å legge om kostholdet kan man klare selv, Du kan lese mer på internett, f.eks GR sine sider...

Noen tips:

Spis ofte

Grovt brød/knekkebrød

Fiberrikt

proteinrikt

Kjøtt

Frukt

Grønnsaker

Ris

Potet

Pasta

Mindre sukker

Mindre snop

GR kan ikke hjelpe deg om du ikke selv vil. Det er viljen din det kommer an på.

Bare pass på at du ikke slanker deg, du har ikke mange kiloene å ta av, og det som forsvinner vil være muskler, IKKE fett!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nå ble jeg glad, for det viser virkelig seriøsiteten deres. Som gjest sier, er GR et "slankekurs", og beklager men det behøver ikke du.

En som er 164 høy og veier 50 kg, er IKKE overvektig.

Men lære deg til å leve sunt kan du. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Nå ble jeg glad, for det viser virkelig seriøsiteten deres. Som gjest sier, er GR et "slankekurs", og beklager men det behøver ikke du.

En som er 164 høy og veier 50 kg, er IKKE overvektig.

Men lære deg til å leve sunt kan du. :wink:

Har en gang gått på kurs sammen med en som var "normalvektig" (hva nå enn det er :wink: ). Hun hadde på egenhånd gått ned 35 kilo, og gikk der av den ene grunn at hun måtte lære mer om kosthold.

Har også gått på kurs sammen med en som ble henvist til et annet sted. Hun var sterkt overvektig, men hadde tydligvis en spiseforstyrrelse.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg ville aldri anbefalt et GR kurs for en som ikke trenger å slanke seg og som er så ung. GR har et enormt fokus på kalorier og det synes jeg ikke passer seg for unge mennesker. Jeg var nok litt for ung da jeg gikk på GR (tror jeg var 20-21år).

Når det gjelder magen din kan du trene den bort. (pilates og mageøvelser fungerer fint)

Men husk at magefett og dobbelthake er ting som ofte blir borte med årene. Som 18-åring har du fremdeles valpefett. Dette vokser du av deg etterhvert. Når det gjelder kosthold synes jeg du fikk gode tips over her. Men husk å apise nok mat! Spiser du for lite kan du ødelegge forbrenningen din.

Gjest Anonymous
Skrevet

sier meg enig i alt det de andre har skrevet her.

Går selv på GR-internettkurs nå, og merker at jeg ikke ville gjort det hvis jeg var mindre(21 år,er 83 kg, og 167 høy).

Er glad for at de er strenge på det med at folk med lav vekt ikke får melde seg på..

Hadde du villet gå på et slikt kurs måtte du ha kuttet kraftig i sjokolader og annen snacks.

Og etter de opplysningene du har gitt, vil jeg si at du høres ut som en sunn og flott ung dame, men som heller kunne blitt litt rundere i kantene.. Du kan gå inn på sidene til Grete Roede og lese der. står mange tips til sunne middager, hva som er såkalt ja-mat og nei-mat, hvordan trene og slikt. har du spørsmål kan du sikkert sende en mail til dem og spørre om det du lurer på.

Håper du får svar på det du lurer på..

Skrevet

GR praktiserer slik nå at folk som har en BMI under 20 ikke får delta på kurs.

Din BMI regner du ut : vekt /høyde*høyde

Din BMI er på 18,5 og derfor i akkurat på grensen til å bli undervektig....

Event. mage og dobbelthake er det nok bare trening som vil få bort :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...