Gå til innhold

Hvordan varsle borteboende barn om dødsfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil bare sende deg en kjempeklem jeg TS <3 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ikke lest et eneste svar. Jobber som sykepleier, og vi avtaler alltid dette med pårørende på forhånd. Så da spør du barna om de vil vite noe om det skjer på natten, eller om de vil ha beskjed på dagtid. God klem til deg <3 

Endret av ninab82
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Det har faktisk ikke vært i tankene mine engang. Er liksom i et vakum, hvor jeg tydligvis ikke tenker helt klart for tiden. 

Anonymkode: 57e7b...3d6

Det forstår jeg godt ts om samboeren din er døende. 
Sender deg en stor lang hjerteklem :'(

Anonymkode: f37b1...56c

• Liker 1
Skrevet

Min bestemor, som jeg sto veldig nær, var svært syk ganske lenge før hun døde. Legen ga henne en uke da hun først ble syk, men det gikk noen uker før hun døde. Min mor ringte meg på morgenen den dagen hun døde, og sa at de regnet med at det var snakk om timer - tilstanden var blitt forverret over natten. Så da hun ringte på ettermiddagen igjen (jeg valgte å ikke reise til dem, det ville tatt noen timer og å komme for sent ville vært verre enn noe annet), visste jeg jo...

Snakk med dem, og hør hva de tenker. Også om de ønsker å bli oppringt om natten eller tidlig morgen.

Anonymkode: 90baf...a5f

Skrevet
På 20.10.2017 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Takk. Det har faktisk ikke vært i tankene mine engang. Er liksom i et vakum, hvor jeg tydligvis ikke tenker helt klart for tiden. 

Anonymkode: 57e7b...3d6

Huff, det er ikke lett å tenke klart i en slik påkjennende stund. Jeg visste om at min far var alvorlig syk og når 'den siste timen' endelig kom, så ba legene min mor om å varsle nærmeste familie viss vi ville være tilstede når han døde. Dvs, de visste på forhånd at det bare var snakk om noen timer igjen. Min mor bare ringte og det var helt greit. Jeg satt faktisk på offentlig transport på vei opp dit når jeg fikk budskapet. 

Bare vær klar og tydelig slik at de forstår at det er siste slutt. For det forstod ikke jeg med vagheten til min familie og jeg gikk dermed glipp av å få være tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...