Gå til innhold

navnevalg?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ikke noe valg; i min samboers slekt er det fast tradisjon for at guttene(odelssønner - tenk om det hadde blitt ei jente :o )heter oppatt etter bestefar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Mange sier "vi valgte ikke navnet fordi det var populært' date=' men fordi vi syntes det var fint". Det er jo litt pussig at SÅ mange samtidig syns at Emma og Mathias er de fineste navna i hele verden? Og for 25 år siden var navn som Hilde, Elin, Frode, Rune, Ronny de fineste i verden. Ikke så mange som velger de navna nå vil jeg tro?[/quote']

Dette har jo med mote å gjøre!! Mange blir påvirket av dette når det gjelder klær, interiør, mat og selvsagt da også navn. Sånn er det bare.

Ikke snakk om at jeg gikk med sommerfugl-nålen etter Bestemor noen år tilbake nei. Men i dag er jo denne så "hot" :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror ofte at de som velger Topp-10 navn til barna sine veldig ofte ikke er klar over hvor mye det navnet de har plukket ut faktisk er.

Selv var vi veldig opptatt av at jeg ikke ville ha noe Topp-10 navn og kikka på nanvestatistikken på ssb.no før vi bestemte oss.

Skrevet

Jeg tror nok vi kommer til å styre unna 10 på topp-lista når vi skal velge navn. Glad jeg har noen måneder å tenke på. Det med navn er ikke så lett. Forrige gang brukte vi laaang tid på å bestemme oss.

Skrevet

Vi kalte også opp yngstemann med et navn som har vært i slekta i generasjoner Det har vært på topp ti i en årrekke. Eldstemann ble ikke oppkalt, og navnet var ikke på topp ti da vi valgte det (trodde vi var originale), med det ble det pinadø året etter... Så sånn er det.

Skrevet

Unskyld meg, men Gerda er da et orntlig fint navn! (jeg ville i alle fall valgt det laaangt forann Gøril)

Jeg synes også at Gerda er ett fint navn..men da Gøril fikk navnet sitt så passet det seg ikke sånn at det ble Gerda...Gøril er en nyere form av navnet Geirhild som faktisk en av min oldemor het..derfor navnet Gøril.

Men faktisk så liker jeg navnet Gøril bedre enn Gerda :roll:

Koldbruna

Gjest Anonymous
Skrevet

Men faktisk så liker jeg navnet Gøril bedre enn Gerda  :roll:

Det skjønner jeg jo, siden du valgte Gøril som navn på ungen din.. ;)

Jeg bare reagerte på "jeg ville ikke kalle ungen Gerda :roll: ". På meg så det ut som en nedrakking på det å kalle et barn Gerda.. Jeg liker Gerda.. Min tante heter det og jeg har planer om å kalle en evt framtidig datter av meg det..

Selv er jeg langt fra overbegeistret for navnet Gøril, men jeg himler ikke med øynene og sier "jeg ville jo ikke kalt ungen noe sånt", likevel..

Det var det jeg reagerte på.. Skjønner at det kanskje ikke var sånn det var ment fra din side.. Men jeg ville likevel forklare hvorfor jeg "tok sånn på vei"..

Hei då! :)

Skrevet

Sønnen min sitt navn kommer ALDRI til å komme på en topp ti liste ihvertfall..hehe!

Kun en noen ytterst få som har det som eneste fornavn!

Morsomt med uvanlige navn, og jeg ville aldri valgt ett "vanlig" navn! Må stå litt til hverandre syns jeg!

Gjest lillelou
Skrevet

Ahhhh...lettelse....jeg har endelig funnet navn på våre fremtidige barn;

Jente;

Gaula (er ikke det ei ganske god lakseel,forresten?)

Grevenpop (hun burde kunne bli pop blant adelen...)

Grissilde

Jensenette

Gutt;

Bellest (gutten må absolutt inn på universitetet)

Bønne (liten og brun)

Korsmus (både litt kristeliøst og litt på kanten)

Lodden (en skikkelig kosegutt!)

Gaaslev

garantert de eneste med sitt navn i klassen,ihvertfall! 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...