AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg leste avisen og oppdaterte meg om Rena, Hamar, Østerdalen, (generelt om østlandet) samt flere andre byer og må si at Hamar er vel en by som jeg ble regelrett sjokkert over. De starter bare nye puber hele tiden og det er de eneste den byen gjør, i mens andre må slave rundt for disse pubene med å bygge, drive med kontorarbeid, opppussing, maling for å få disse stedene (eh, pubene) oppe og gå så sitter en haug av folk på ræva for at nye drikkeglade hedmarkinger skal få enda et sted å gå til. Jey. Men eierene gjør ingenting selv annet enn å klistre enda en ny merkelapp på enda en traust pub. I forhold til andre byer som skyter av jordbruk, hjemmelaget eplemost, ja viktige og betydningsfulle ting så blir det bare skrevet om alkohol og nye puber i denne Hamar-byen. Artikkel etter artikkel handler om vin, sprit, fester, puber, menn og kvinner som får "spesielle viner" og lignende. Er det alt den byen har å by på? Et tonn med alkohol? Ikke rart polakkene kjører i grøfta der når de åpenbart er en by med så mye ukultur. Vil de ikke ha et sted som kan by på litt mer enn alkohol og puber? Avisene deres oppdateres annenhver dag med en ny pub, og en ny type øl. Jippi. Det er tragi-komisk og skulle nesten ikke vært lov. Man skulle tro at ting ikke går rundt som et samfunn der uten at folk må "rydde" opp for disse folka. Jeg ser da stakkars folk som står der, kjempe slitne etter å ha satt opp ting for folk (mennesker som jobber som rørleggere, snekkere, osv) i mens noen står og spiller på slurva nede på et eller annet kontor i mens de skryter av spriten de skal helle i seg senere. Noe så slemt gjort! Det er nesten ikke til å tro! Bytt navn på denne byen til Rølpe-byen eller noe sånn, så har man et mer treffende navn. Er deres by sånn, eller er den litt over gjennomsnittet spesiell? Min hjemby er ikke sånn, ikke i det hele tatt. I avisen der står det om gode skoler, lokale nyheter som blir ivaretatt av andre, idrett, et felleskap, osv. Ikke bare om puber. Hjelpes! Anonymkode: 57733...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå