Gå til innhold

Slå sammen julekort og takkekort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk barn i slutten av september, og i den forbindelse fikk vi mange nydelige gaver. I vår vennekrets og slekt er det vanlig med takkekort for barselgaver. Snart er det jul, og da er det vanlig med julekort med bilde av babyen. I starten av januar skal vi ha dåp, så da blir det enda et takkekort. For mange blir det dermed 3 kort med bilde av babyen på under tre mnd. Det blir kanskje litt i overkant å ha fremme for noen. Er det innafor å slå sammen takkekort for barselgave og julekort?  Jeg tenker da at jeg kan skrive for hånd slik at kortene kan brukes bare til julekort for de vi evt ikke har fått barselgave av.

Anonymkode: 7b265...0e7

Skrevet

Tja. 

Det er jo åpenbart mye enklere å bestille ferdige kort med tekst til de 3 ulike temaene og så eventuelt sende dem samlet om nødvendig. Ferdige kort er så mye mindre til bry at jeg ikke engang ville vurdert noe annet. Å håndskrevne ting i 2017 er noe jeg virkelig ikke ønsker kaste bort tid på. 

Du kan jo fint sende flere av desse digitalt, Ts? Vi under 50 ønsker oss virkelig ikke ikke-digitale kort uansett. De over kan heller få et hver.

Anonymkode: 797d7...b35

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. 

Det er jo åpenbart mye enklere å bestille ferdige kort med tekst til de 3 ulike temaene og så eventuelt sende dem samlet om nødvendig. Ferdige kort er så mye mindre til bry at jeg ikke engang ville vurdert noe annet. Å håndskrevne ting i 2017 er noe jeg virkelig ikke ønsker kaste bort tid på. 

Du kan jo fint sende flere av desse digitalt, Ts? Vi under 50 ønsker oss virkelig ikke ikke-digitale kort uansett. De over kan heller få et hver.

Som jeg skrev er det vanlig, og forventet med fysiske takkekort både i vennekretsen vår og i familiene, så det går ikke med digitale kort. Å håndskrive "Takk for gaven vi fikk og god jul" eller "God jul og godt nytt år!" er ikke noe jeg ser på som stress, så det er ikke noe å ta med i beregningen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil gjerne ha "gammeldags" kort som ikke er digitalt! Savner det når jeg ikke får det etter for eksempel barselgave og bryllup osv. Slå gjerne sammen jul og barsel (med personlig hilsen), men eget til dåp :)

Skrevet

Jeg ville ha sendt takkekort og droppet julekort.  En MÅ ikke sende ut julekort. Men takkekort er et selvfølge. 

Anonymkode: a78bf...dd4

Skrevet

Hvis folk vil sende takkekort, så setter jeg pris på det. Takkekort for meg er noe som leveres i postkassen. Digitale kort er bare skrytebilde og gir meg som mottaker absolutt ingenting. Samme med julebrev på mail etc - tilfelle noen lurte. Ekstremt upersonlig og fullstendig bortkastet tid.

Ts, jeg syns du har en god ide med å slå sammen julekort og takkekort. Og at de er håndskrevne. Det er hyggelig at folk tar seg bryet med å bruke litt tid på dem som har brukt av sin tid med å tenke og kjøpe gave.

Dåpskort synes jeg du skal sende for seg selv. Jeg er vant med at man da har bilde av dåpsbarnet i kjolen og gjerne med foreldre.

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev er det vanlig, og forventet med fysiske takkekort både i vennekretsen vår og i familiene, så det går ikke med digitale kort. Å håndskrive "Takk for gaven vi fikk og god jul" eller "God jul og godt nytt år!" er ikke noe jeg ser på som stress, så det er ikke noe å ta med i beregningen.

Nei. Du skrev at det var vanlig med takkekort. Hold deg i det minste til fakta når du velger å være nebbete, Ts. Kort er kort. I 2017 er kort på det jevne digitale fordi folk er digitale. Herrefred, noen folk altså. Hva spør du etter når du blir bitchy ved første svar? :ler: 

Men om du absolutt skal sende fysiske kort så er jo ingen bortsett fra gamle tanter interessert i mere enn 1 bilde av ungen i året, så slå sammen, for all del. Eller ta bilde av hele gjengen til jul.

Skrevet (endret)

Som representant for oss under femti, vil jeg si at for meg overgår fysisk takkekort/julekort digitalt med god margin. Du kan gjerne slå dem sammen, men jeg liker å få noe jeg kan henge på kjøleskapet. 

For øvrig takk til deg over her for karakteristikken «gammel tante»😄

Endret av Hactar
  • Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk barn i slutten av september, og i den forbindelse fikk vi mange nydelige gaver. I vår vennekrets og slekt er det vanlig med takkekort for barselgaver. Snart er det jul, og da er det vanlig med julekort med bilde av babyen. I starten av januar skal vi ha dåp, så da blir det enda et takkekort. For mange blir det dermed 3 kort med bilde av babyen på under tre mnd. Det blir kanskje litt i overkant å ha fremme for noen. Er det innafor å slå sammen takkekort for barselgave og julekort?  Jeg tenker da at jeg kan skrive for hånd slik at kortene kan brukes bare til julekort for de vi evt ikke har fått barselgave av.

Jeg gjorde det et år, da skrev jeg bare: Hjertelig takk for gaven vi fikk til ...., vi vil samtidig ønske deg/dere en riktiggod jul og et godt nytt år. Synes det er helt greit å gjøre:-)

• Liker 2
Skrevet
32 minutes ago, AnonymBruker said:

. I 2017 er kort på det jevne digitale fordi folk er digitale. Herrefred, noen folk altså. Hva spør du etter når du blir bitchy ved første svar? :ler: 

At folk sender det digitalt, betyr ikke at det "på det jevne" settes veldig stor pris på. For meg er det verdiløst - faktisk.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du skrev at det var vanlig med takkekort. Hold deg i det minste til fakta når du velger å være nebbete, Ts. Kort er kort. I 2017 er kort på det jevne digitale fordi folk er digitale. Herrefred, noen folk altså. Hva spør du etter når du blir bitchy ved første svar? :ler: 

Men om du absolutt skal sende fysiske kort så er jo ingen bortsett fra gamle tanter interessert i mere enn 1 bilde av ungen i året, så slå sammen, for all del. Eller ta bilde av hele gjengen til jul.

Jeg forstår ikke at kort på det jevne er digitale. Jeg har fått mange takkekort de siste årene inkl i år, og har aldri fått noen av dem digitalt. Kanskje det er vanlig i noen kretser, men jeg tror at de fysiske kortene er mest vanlig fortsatt.

Jeg syns for øvrig ikke ts var nebbete heller, hun sa jo bare hva som var vanlig og forventet i hennes vennekrets.

Og til ts: jeg ville slått sammen kortene, ja.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg var "nebbete". Det var ikke min hensikt. Jeg prøvde bare å forklare hva jeg mente.

Til dere andre: takk for svar! Det ser ut til at alle mener det skal gå greit å slå sammen. Alternativt fjerner jeg julekortene. 

Skrevet

Helt innafor og veldig lurt. Særlig hvis du håndskriver både "takk for gaven" og "God jul", ingen vil stusse på det.

Skrevet

Jeg er 40+ og vil myyyyye eller ha et fysisk takkekort enn et digitalt. Tror aldri jeg har fått digitale, rakk og pris. Når jule nærmer seg, gleder jeg mer hver dag til å se i postkassen! Så gammeldags er jeg. Jeg hadde gjort som deg; slått sammen og skrevet takk for gaven og god jul inne i kortet.

Anonymkode: 40fba...940

Skrevet
På 19.10.2017 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Tja. 

Jo, vi under 50 ønsker oss gode gammeldagse julekort, mange gjør ihvertfall det.

Anonymkode: 664bf...024

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Skriv tusen takk for gaven på baksiden og så vanlig julekort på andre siden. Vi gjorde det 

Anonymkode: 07e47...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...