Gå til innhold

Bergensere, se her!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Bergen på langhelg snart, og nå lurer jeg på: Er det noen som har noen tips til noen spennende ting man kan gjøre i Bergen? Har vært der før, og har gjort mange av de "vanlige" tingene. Fløyen, KODE, Akvariet osv. Er på jakt etter originale insider-tips:)

Anonymkode: 55173...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med escaperoom på bryggen? Eller vilvite-senteret? Kan også anbefale lepramuseet, men det er ikke særlig hyggelig :) 

• Liker 1
Gjest Christina146
Skrevet

Gå bak vågen og innover gatene, der er det noen kule, litt gjemte barer.

Gå fjellveien fra byn - bellevue, avslutt turen med å spise der (har ikke gjort det selv, men det skal visst være noe eget, dog veldig dyrt?) 

Spis lammepølse fra 3-kroneren (ligger ved siden av mc donalds ved vågen/bryggen) 

Gå på apollon, en cd- butikk og bar. Er veldig kult der. 

Gå på kaffemisjonen/blom på dagtid og få skikkelig kaffe 

Oppdaterer hvis jeg kommer på mer 😊

Skrevet

Hvis været er bra er det fint å gå en tur i nyrestaurerte Nygårdsparken, drikke kaffe og spise bolle på Godt Brød på Nygårdshøyden med utsikt mot muséhagen, ta turen innom Vil Vite og gå over Småpudden.  Har du bil anbefales turer til Aboretet, Siljustøl, Gamlehaugen og Trollhaugen. Hvis du vil forsøke god mat anbefales Bien Centro (Kode 1, byparken) og Da Stefano Trattoria Italiana (enden av gågaten mot Nordnes).

Bellevue som en nevner over er gått konkurs. 

Anonymkode: 9ef66...f4b

Skrevet

Har du lest Nesbø? I såfall bør du ta deg en tur til totempælen på Nordnes. Den ble plutselig dritskummel etter Snømannen. Ta gjerne på gode sko og gå den nye sherpastien til Ulriken også. Men Bergen er også perfekt for å gå gatelangs, beveg deg rundt i smitt og smau bak bryggen og rundt Kong Oscarsgate. Plutselig dukker det opp en liten bar eller cafe som du ikke har sett før.

Skrevet

Ta turen innom den koselige skomakeren som reparerer og selger mye forskjellig i skinn. Sko, vesker osv. Skomakeren i marken heter den 🙂👍

Anonymkode: 91bcd...b6e

Skrevet
På 19.10.2017 den 5.02, AnonymBruker skrev:

Skal til Bergen på langhelg snart, og nå lurer jeg på: Er det noen som har noen tips til noen spennende ting man kan gjøre i Bergen? Har vært der før, og har gjort mange av de "vanlige" tingene. Fløyen, KODE, Akvariet osv. Er på jakt etter originale insider-tips:)

Bergen er ikke spennende, eneste tips er: ta med paraply.

Anonymkode: 93a5e...fff

• Liker 1
Skrevet

Neste gang: Se opp igjen filmene med Varg Veum og oppsøk stedene som ble filmet. Ta bilder av deg selv der. Blir litt vanskelig å fotografere seg selv utenfor legevakten da, siden den nå er flytta til Solheimsviken. Men det er en skulptur av Varg Veum i Strandgata som du kan henge armen litt kompisaktig rundt ;)

Anonymkode: beb12...815

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Bergen er ikke spennende, eneste tips er: ta med paraply.

Det er bare du som ikke vet hvor du skal gå.

• Liker 1
Skrevet
På 19.10.2017 den 13.02, AnonymBruker skrev:

gå på byn. lørdagene er veldig bra. prøv zachen eller ricks!

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare du som ikke vet hvor du skal gå.

:fart2:

Nei, Bg er tragisk. 

Skrevet
På Thursday, October 19, 2017 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Hva er du ute etter og for hvilken aldersgruppe? Hvor bor du, i sentrum eller utenfor bykjernen? 

Anonymkode: 26a4e...9f9

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du ute etter og for hvilken aldersgruppe? Hvor bor du, i sentrum eller utenfor bykjernen? 

Anonymkode: 26a4e...9f9

Ja, det er det, jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter:), men ser jo at det har kommet mange fine forslag. Vi kommer til å bo i sentrum, er åpne for å leie bil og har ikke barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...