Gå til innhold

Ekskludert fra årets julebord med venninnegjengen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.10.2017 den 6.27):

Jeg opplevde noe av det samme. Sa i fra til det jeg trodde var ei veldig god venninne, og svaret hennes var 'ja jeg vet du blir ekskludert, men det er ikke noe å få gjort med det.'

Den dagen tok jeg en kraftig opprydning i vennelista mi. Og det har jeg ikke angret på.

Anonymkode: 24004...7c8

Ekspander  

Flott.

Skrevet

Lurer på veldig hvor gamle dere er, men utfrysing har jo ingen aldersgrense.

• Liker 2
Skrevet
  palamina skrev (På 19.10.2017 den 6.09):

Interessant at du nevner "komplett uforståelig" og samtidig trekker frem nynorsk som et godt alternativ. Greit nok at det er et påtvunget skriftspråk i Norge, men det e faen mæ itj mer forståelig enn trøndersk eller hvilken som helst annen norsk dialekt. Ingen logikk i forumreglene på det punktet.

Ekspander  

Men ta nå den diskusjonen i en egen tråd da.

• Liker 3
Skrevet

Det kommer stadig opp artikler i aviser, og diskusjoner om hvorvidt det fx skal bestemmes i klassen om hvor mange og hvem som skal inviteres i bursdag. Mange er i mot dette og mener at bursdagsbarnet må få bestemme selv. Det er vel disse burtsdagsbarna som er voksne nå - oppdratt til å eksludere fra barnsben av.

Nå i klassen til guttungen, skal det holdes halloween-fester. "Alle" snakker om det, utenom noen få. Når de spør får de beskjed om at alle som skal inviteres er invitert. Nice. Man skal ikke tvinge noen til  invitere alle. Jeg forteller dette bare for å si at utfrysing starter tidlig, kan læres og avlæres.

• Liker 10
Skrevet

Nå vet vi jo ikke hele historien, det kan hende at TS har oppført seg dårlig mot hun ene jenta, og at denne jenta derfor ikke vil ha henne med. Det er alltid to sider av en sak.

Anonymkode: fb74e...aa7

• Liker 5
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.10.2017 den 2.19):

Ved å late som om du tror innbydelsen har blitt rotet bort så slipper man unødvendig drama. Så bare fortsetter du å være deg selv på julebordet som alle andre ganger. Kanskje de andre vil se opp til deg for at du gjør dette, kanskje du får noe informasjon fra jentene om hva som har blitt sagt og foregår. 

Å legge ut om hvor fælt du syns det er å ikke bli invitert er som å i vinteren til drama tenker jeg da. Har selv vært i en venninnegjeng med ca 12 jenter. Det å konfrontere rett ut med alt man føler og tenker har bare skapt drama av det jeg er kjent med. Skyv følelsene under teppet, lat som ingenting og du "vinner." 

Anonymkode: eaddf...4c3

Ekspander  

Innbydelsen rotet bort når det mest sannsynlig er spurt muntlig/sendt sms eller melding i messenger? Man sender da ikke innbydelse i posten til sånt

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
  Konghung skrev (På 19.10.2017 den 12.15):

Jeg ser at noen menn her også har fått samme behandling av «venner», men for min egen del har jeg aldri opplevd det verken på den ene eller den andre måten.

Av og til er jeg så veldig glad og stolt over å være mann! Spesielt i slike situasjoner.

Ekspander  

Den siste uka har jeg lyttet og prøvd å hjelpe en ung gutt som blir utsatt for lignende utfrysning fra resten av guttegjengen, så det hender visst dessverre at hankjønn også driver med sånt.

Ts: fy for en bedriten oppførsel fra voksne kvinner! Er det rart det fortsatt eksisterer mobbing på de fleste skoler? Hvis ungene vokser opp med mødre som de såkalte venninnene dine tror de vel at det er greit å fryse ut andre bare fordi at. Hvis jeg var deg ville jeg sett meg om etter bedre venner, for dette her er en bedrøvelig bukett. Hun som fryser deg ut skal du være sjeleglad du er kvitt, men resten av damene er ikke mye å samle på de heller. De er voksenversjonen av fjortisjentene som står ved siden av og ser på når sjefsbølla driver med splitt og hersk. Jeg synes du skal kreve mye mer enn som så av de du kaller venninner. :kjefte:

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporing og innlegg skrevet på dialekt.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på om TS har gjort noe som kan ha blitt oppfattet som dårlig stil mot denne ene venninna, men samtidig vet jeg godt hvordan noen godt kan oppføre seg jævlig som dette uten noen årsak. 

Håper du fikk deg til å spørre dem TS? 

Anonymkode: b5a93...d45

• Liker 2
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.10.2017 den 6.16):

- jeg tror det er derfor jeg foretrakk gutter i hele mitt liv.  

Anonymkode: 85f90...2a8

Ekspander  

Er du død?:sjokk:

Anonymkode: b01e9...281

• Liker 6
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.10.2017 den 19.03):

Jeg er litt nysgjerrig på om TS har gjort noe som kan ha blitt oppfattet som dårlig stil mot denne ene venninna, men samtidig vet jeg godt hvordan noen godt kan oppføre seg jævlig som dette uten noen årsak. 

Ekspander  

Om ts har gjort noe dårlig er ikke den voksne løsningen å ta det opp med henne da istedet for den barnslige løsningen, som er å fryse henne ut? Om hun har gjort noe feil ubevisst eller ikke mente det så er det jo dårlig gjort egentlug å ikke gi henne sjansen til å ordne opp. Ikke sikkert hun har noen som helst anelse om hva hun har gjort. Om hun så har gjort noe.

• Liker 4
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.10.2017 den 1.47):

Jeg ville spurt direkte i en felles chat, og sagt noe som at; «vi har feiret julebord sammen i x- år, men denne gangen skal dere møtes uten meg, det synes jeg er trist, fordi jeg setter stor pris på denne årlige sammenkomster og opplever det som sårt å stå utenfor».

Anonymkode: f51ef...e02

Ekspander  

Veldig enig i denne. Spør direkte. Da er det ikke mulig å komme seg unna. Og om du ikke spør så vil du faktisk bli gående og føle på dette. Slike opplevelser sitter i lenge. 

Spør om det er noe du har gjort eller sagt som er grunnen til at du "fortjener" utestengelse. 

Det er også noe med å sette ord på hva de faktisk gjør og er med på både for deg og dem. 

Heier på deg!!

• Liker 2
Skrevet
  :-) anna skrev (På 20.10.2017 den 14.08):

Veldig enig i denne. Spør direkte. Da er det ikke mulig å komme seg unna. Og om du ikke spør så vil du faktisk bli gående og føle på dette. Slike opplevelser sitter i lenge. 

Spør om det er noe du har gjort eller sagt som er grunnen til at du "fortjener" utestengelse. 

Det er også noe med å sette ord på hva de faktisk gjør og er med på både for deg og dem. 

Heier på deg!!

Ekspander  

Nei, man formulerer seg ikke sånn når man blir utestengt. Da må man være mer bestemt og lure på hvorfor man blir utestengt denne gangen? 

Man kommer ingen vei i livet ved å fremstå som svak og nærmest be på sine knær om å bli invitert. Man tar tyren ved hornene, spør hvorfor man ikke har fått invitasjon, og retter særlig det spørsmålet til den det gjelder. Deretter knuser man vedkommende. 

Anonymkode: 334a5...c2a

• Liker 10
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 19.10.2017 den 19.03):

Ekspander  

Det er ikke så mye å være nysgjerrig på. Vi er en gjeng på 6 stk. Det er helt normalt at ikke alle har et like nært forhold. Jeg og hun det er snakk om hadde et nærere forhold før, sånn utenom gruppa. Vi har glidd en del fra hverandre, men er man en gruppe så er man en gruppe - man utestenger ikke en... uansett...

• Liker 4
Skrevet
  maomao skrev (På 20.10.2017 den 16.26):

Det er ikke så mye å være nysgjerrig på. Vi er en gjeng på 6 stk. Det er helt normalt at ikke alle har et like nært forhold. Jeg og hun det er snakk om hadde et nærere forhold før, sånn utenom gruppa. Vi har glidd en del fra hverandre, men er man en gruppe så er man en gruppe - man utestenger ikke en... uansett...

Ekspander  

Jeg ville tatt en åpen prat med bare denne venninnen og høre hva hun tenker uten å inkludere alle i noe som kanskje bare er mellom dere to. Kanskje hun sitter på sin kant og føler seg ekskludert av deg, eller har mistolket og misforstått noe du har gjort eller sagt. 

Tar man ikke tak i ting med en gang så kan det bare utvikle seg i helt feil retning og dét på et muligens helt feil grunnlag.

Annonse
Skrevet
  Mass skrev (På 20.10.2017 den 16.33):

Jeg ville tatt en åpen prat med bare denne venninnen og høre hva hun tenker uten å inkludere alle i noe som kanskje bare er mellom dere to. Kanskje hun sitter på sin kant og føler seg ekskludert av deg, eller har mistolket og misforstått noe du har gjort eller sagt. 

Tar man ikke tak i ting med en gang så kan det bare utvikle seg i helt feil retning og dét på et muligens helt feil grunnlag.

Ekspander  

Som jeg skrev i HI, så har jeg prøvd på dette mange ganger. Hun ønsker ikke å snakke sammen.

• Liker 1
Skrevet
  maomao skrev (På 20.10.2017 den 16.36):

Som jeg skrev i HI, så har jeg prøvd på dette mange ganger. Hun ønsker ikke å snakke sammen.

Ekspander  

Hvis hun ikke vil snakke med deg, så er dere uvenner da eller? Utrolig umodent av denne venninna. Burde ihvertfall åpne opp for dialog.

Anonymkode: fb74e...aa7

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du skal være tøff og sende dem en fellesmelding på FB, alle sammen (vertinnen inkludert). Fortelle at du synes det er sårende å ikke bli invitert, at du ikke forstår hvorfor det skjer, og om du kan få en forklaring. 

Ja, det blir kanskje kleint, og kanskje får du ikke forklaringen og responsen du håper på, men det handler noen ganger om å stå opp for seg selv. Å tørre å si ifra, tørre å gjøre det ubehagelig for noen. Meldinga handler ikke så mye om dem, men om ditt ansvar overfor deg selv: å si ifra direkte når noen ikke behandler deg bra. Om enden på visa er at du dropper denne gjengen og finner deg nye venner, så vet du i hvert fall at du fikk sagt det du hadde på hjertet, og du kan gå videre i livet med hodet hevet og selvfølelsen i orden. Ikke gjem deg unna.

Anonymkode: 4675d...549

• Liker 4
Skrevet
  maomao skrev (På 20.10.2017 den 16.36):

Ekspander  

Så hun er veldig feig med andre ord? 

Viss hun har avvist dine forsøk og så går dithen og ekskluderer deg, så hadde jeg bare droppet ut uten å involvere de andre fellesvennene. Du kan jo ha kontakt med dem selv om du ikke har kontakt med denne venninnen? Bare ikke la dem føle at de står i midten, eller føle at de må velge mellom dere. 

Skrevet
  Mass skrev (På 20.10.2017 den 17.18):

Så hun er veldig feig med andre ord? 

Viss hun har avvist dine forsøk og så går dithen og ekskluderer deg, så hadde jeg bare droppet ut uten å involvere de andre fellesvennene. Du kan jo ha kontakt med dem selv om du ikke har kontakt med denne venninnen? Bare ikke la dem føle at de står i midten, eller føle at de må velge mellom dere. 

Ekspander  

enig

Anonymkode: d7086...e1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...