Nanokanin Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) . Endret 12. mars 2018 av Nanokanin 2
Gjest NotNaomi Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 Du er EN mann. Du bryr deg ikke. Andre menn kan gjøre.
Nanokanin Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) . Endret 12. mars 2018 av Nanokanin
Nanokanin Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) . Endret 12. mars 2018 av Nanokanin 1
Nanokanin Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2017 Forstå meg rett: jeg sier ikke at kvinner i denne posisjonen ikke har rett til å føle seg slik eller skal ytre seg på grunn av det, men alt dette sier, ironisk nok bare underbygger mye av det mange prøve å fornekte, at vi har ganske ulik biologisk utgangspunkt.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Nanokanin skrev: Skjønte ikke svaret....hvor har jeg skrevet at jeg ikke bryr meg? Jeg har pekt på en tendens, der men oppfatter sekuelle tilnærminger fra kvinner som smigrende og positivt,men kvinner gjør det motsatte Menn har, historisk sett, som regel mulighet til å fysisk stoppe klåing fra fremmede kvinner, og derfor er det rett og slett ikke like skremmende. En gjennomsnittelig kvinne vil måtte ha hjelp fra en annen person, eller bruke et våpen, for å fysisk kunne stoppe klåing fra en mann. Kvinner er biologisk utstyrt til å være mer redde enn menn for å kompensere for lavere styrke. Anonymkode: 2a70a...6eb 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #7 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Nanokanin skrev: Jeg snakker ikke å bli voldtatt av en grusom dame med en kvivdildo, jeg prøve bare å matche de historiene jeg har lest i denne trenden: bli tatt på rumpa, tatt på generelt utested etc... jeg har kun oppfattet disse som uskyldige sjekkeforsøk, og overhodet ikke tatt meg nær av det Du brydde deg ikke når denne fyren som var 20 cm høyere enn deg og 25 kg tyngre enn deg og som tidligere på kvelden presset deg inn i et mørkt hjørne for å kunne beføle deg på pikken fulgte etter deg hjem mens han fortalte deg at han hadde tenkt å voldta deg heller? I såfall er du så tøff atte. Sååååå tøff. Du er så tøff at du sikkert ikke brydde deg om mennene som befølte deg da du var 14 heller, eller 12. Kanskje bare 10. Det var vel bare smigrende, det, ikke sant? Det er bare vi jenter/damer som er så sensitive på sånt. Anonymkode: 8cbe3...3f9 10
Gjest NotNaomi Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 5 minutter siden, Nanokanin skrev: Jeg snakker ikke å bli voldtatt av en grusom dame med en kvivdildo, jeg prøve bare å matche de historiene jeg har lest i denne trenden: bli tatt på rumpa, tatt på generelt utested etc... jeg har kun oppfattet disse som uskyldige sjekkeforsøk, og overhodet ikke tatt meg nær av det Nei,du tar deg ikke nær av det. Men andre menn kan jo. Vet om ihvertfall to eksempler. Så ikke snakk for alle menn. Leste ho her om ei jente også som faktisk voldtatt men ikke fikk noen men. Du trenger ikke være representativ for menn. Like lite som hun er for kvinner.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg er en mann. Jeg tenkte å begynne å skrive noe om hva jeg har opplevd, men... Det er ikke verdt det, det er ingen som bryr seg likevel. For hey, jeg er jo en mann, så da skal jeg bare bite det i meg. MeToo fremstår bare tåpelig for min del. Dum. Nei, jeg mener ikke ofrene noe vondt, jeg er glad de kan stå frem. Men det er bare kvinner som får stå frem og fortelle sin historie. Menn får beskjed om å holde kjeft. Siden begrunnes det med, "se så mange kvinner som opplever sextrakasserier, overgrep og voldtekt!". Ja, selvfølgelig ser jeg det. For mennene får jo ikke uttale seg. Så de menn som erfart det, akkurat som du, TS, får ikke si noe. Så da fremstår det slik: mange kvinner har opplevd det - ingen menn har opplevd det. Men det er jo feil. Menn har opplevd og opplever det også. Men slik er kulturen vår, menn skal bite det i seg, får ikke prate om det. Det er det feministene også vil. Så da gjør de ikke noe for å bryte ned patriarkatet. De forsterker det i stedet. Anonymkode: 52cd3...cda 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #10 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn har, historisk sett, som regel mulighet til å fysisk stoppe klåing fra fremmede kvinner Anonymkode: 2a70a...6eb Har ikke noe å si. Da har det alt skjedd. Og nei, du har aldri opplevd overgrep av noen som står deg nær, tydeligvis. For da ville du visst at det er en skrekkelig opplevelse du bare vil vekk fra, vil skal være over, vil komme deg bort fra. Men du har samtidig ikke hjerte til å slå, skade, gjøre vondt. Selv om du er sterkere. Anonymkode: 52cd3...cda
SlemUlv Skrevet 18. oktober 2017 #11 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann. Jeg tenkte å begynne å skrive noe om hva jeg har opplevd, men... Det er ikke verdt det, det er ingen som bryr seg likevel. For hey, jeg er jo en mann, så da skal jeg bare bite det i meg. MeToo fremstår bare tåpelig for min del. Dum. Nei, jeg mener ikke ofrene noe vondt, jeg er glad de kan stå frem. Men det er bare kvinner som får stå frem og fortelle sin historie. Menn får beskjed om å holde kjeft. Siden begrunnes det med, "se så mange kvinner som opplever sextrakasserier, overgrep og voldtekt!". Ja, selvfølgelig ser jeg det. For mennene får jo ikke uttale seg. Så de menn som erfart det, akkurat som du, TS, får ikke si noe. Så da fremstår det slik: mange kvinner har opplevd det - ingen menn har opplevd det. Men det er jo feil. Menn har opplevd og opplever det også. Men slik er kulturen vår, menn skal bite det i seg, får ikke prate om det. Det er det feministene også vil. Så da gjør de ikke noe for å bryte ned patriarkatet. De forsterker det i stedet. Anonymkode: 52cd3...cda Selv byttet jeg på teksten når jeg la den ut, for å inkludere ALLE. For jeg vet dette skjer alle kjønn, ikke bare kvinner. Jeg vet flere menn som er blitt trakassert, og som ikke syns noe om det, som faktisk HAR latt det påvirke livet sitt, på samme måte som mange av oss kvinner gjør. Men jeg fortalte ikke min historie, for den er min. Jeg la bare ut at jo, det har skjedd meg og. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #12 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg stusser også på denne kampanjen, eller hva det er. Så mange kan faktisk ikke ha blitt ordentlig sexuelt trakassert. Joda, jeg har da blitt tatt på rumpa på byen jeg også, men det er ikke noe jeg har gått og tenkt over i ettertid. Jeg har sendt fyren et stygt blikk eller satt han verbalt på plass der og da, og så var det ute av verden. Føler nesten at kampanjen er et hån mot de som virkelig har blitt trakassert når så mange hiver seg på. Anonymkode: 36842...671 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #13 Skrevet 18. oktober 2017 Du bryr deg ikke fordi du aldri har opplevd at noen tafset på deg når du var barn og ung i situasjoner hvor det ikke er naturlig å få oppmerksomhet på denne måten. Du bryr deg ikke fordi du aldri har opplevd å bli sett på som et objekt for noens nytelse og samtidig bli tråkket på. At du sammenligner tafsing med flørt i blikket med tafsing hvor du blir misbrukt av noen bare fordi de ønsker å misbruke deg forteller meg at du ikke skjønner hva det handler om. Men så bra for deg da at du ikke har blitt utsatt for det. Ditt forsøk på å latterliggjøre andres erfaringer er usmakelig. Anonymkode: 4c0ea...a39 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #14 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg synes det er et større hån mot de som virkelig har blitt trakassert at du og så mange andre velger å ikke tro på dem bare fordi dere har vært heldigere selv og sluppet (mere) unna. Anonymkode: 8cbe3...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #15 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg stusser også på denne kampanjen, eller hva det er. Så mange kan faktisk ikke ha blitt ordentlig sexuelt trakassert. Joda, jeg har da blitt tatt på rumpa på byen jeg også, men det er ikke noe jeg har gått og tenkt over i ettertid. Jeg har sendt fyren et stygt blikk eller satt han verbalt på plass der og da, og så var det ute av verden. Føler nesten at kampanjen er et hån mot de som virkelig har blitt trakassert når så mange hiver seg på. Anonymkode: 36842...671 Det samme føler jeg. Jeg leser om mange som har kastet seg på denne trenden og overgrepet de forteller om er at de har blitt tatt på rompa på byen eller at en fyr har slengt ufine kommentarer etter dem. For meg som ble missbrukt av en venn av familien fra jeg var 13 til jeg var 15 år og voldtatt på fest som 18 åring og i ettertid har fått store problemer som følge av dette, så føles en fyr som klasker deg på rompa som bagateller. Get over it lissom. Nå får jeg sikkert høre at jeg er ufølsom og dum som føler det slik, men det får så være. Jeg syntes tanken bak kampanjen er fin, men syntes det har blitt en sytekampanje i praksis. Anonymkode: 4d40d...391 2
Nanokanin Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #16 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) På 19.10.2017 den 0.35, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann. Jeg tenkte å begynne å skrive noe om hva jeg har opplevd, men... Det er ikke verdt det, det er ingen som bryr seg likevel. For hey, jeg er jo en mann, så da skal jeg bare bite det i meg. MeToo fremstår bare tåpelig for min del. Dum. Nei, jeg mener ikke ofrene noe vondt, jeg er glad de kan stå frem. Men det er bare kvinner som får stå frem og fortelle sin historie. Menn får beskjed om å holde kjeft. Siden begrunnes det med, "se så mange kvinner som opplever sextrakasserier, overgrep og voldtekt!". Ja, selvfølgelig ser jeg det. For mennene får jo ikke uttale seg. Så de menn som erfart det, akkurat som du, TS, får ikke si noe. Så da fremstår det slik: mange kvinner har opplevd det - ingen menn har opplevd det. Men det er jo feil. Menn har opplevd og opplever det også. Men slik er kulturen vår, menn skal bite det i seg, får ikke prate om det. Det er det feministene også vil. Så da gjør de ikke noe for å bryte ned patriarkatet. De forsterker det i stedet. Anonymkode: 52cd3...cda . Endret 12. mars 2018 av Nanokanin
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #17 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe å si. Da har det alt skjedd. Og nei, du har aldri opplevd overgrep av noen som står deg nær, tydeligvis. For da ville du visst at det er en skrekkelig opplevelse du bare vil vekk fra, vil skal være over, vil komme deg bort fra. Men du har samtidig ikke hjerte til å slå, skade, gjøre vondt. Selv om du er sterkere. Anonymkode: 52cd3...cda Jo, det gjorde jeg da jeg var 8 år. Og hadde jeg hatt den fysisk styrken i utgangspunktet til å forsvare meg, så hadde det aldri skjedd. Så selvfølgelig har det noe å si. Og man trenger heller ikke slå, skade eller gjøre vondt med noen som er fysisk underlegne. Du kan først fjerne en klåfingret hånd med makt, eller holde vedkomne fast til de slutter. Anonymkode: 2a70a...6eb
Gjest yeans Skrevet 18. oktober 2017 #18 Skrevet 18. oktober 2017 5 minutes ago, Nanokanin said: Takk for gjennomtenkt svar! Poenget mitt var heller ikke at noen skulle føle seg jævlig fordi de føler seg slik de gjorde da de ble trakaserte, tvert i mot! Men: det stiller jo et nytt spørsmål, bryr kvinner (og menn) seg like mye om hvor jævlig menn har det i det norske samfunnet? At de faller utenfor? tar flest selvmord? ruser seg mest? Fler atferdsvanskser? Lese- og skrivevansker? Talevansker? And the list goes on.....jeg prøver bare å påpeke et slags hykleri her: MANGE jenter vil argumentere for at vi er helt like biologisk og derfor bør være biologisk likestilt, men samtidig, ikke anerkjenner at vi oppfører hos helt ulikt på en hel del helt fundamentale ting, som er påvist igjen og igjen, ikke er tillært, men medfødte egenskaper....Så jeg: og jeg tror, mange menn med meg, føler denne kampanjen med "me too" er bare et slag i trynet til mange som allerede ligger nede, og aldri vil få denne samme oppmerksomheten. Og som ei sa over meg her, når ble det å bli tatt på rumpa til en nesten "ble voldtatt", dette har foregått til alle tider....er ikke greit, men herregud da, folk tåler dette, jenter som gutter, hvorfor gå inn i en ekstrem offerrolle? Ingen liker det eller respekterer det. Under ta på rumpa: tenker du over at fingrer blir gnidd inn mellom bena samtidig? Det er ingen som snakker om lette klaps øverst på rumpa. Du skjønner vel at det er mer enn det vel?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #19 Skrevet 18. oktober 2017 4 minutter siden, Nanokanin skrev: Takk for gjennomtenkt svar! Poenget mitt var heller ikke at noen skulle føle seg jævlig fordi de føler seg slik de gjorde da de ble trakaserte, tvert i mot! Men: det stiller jo et nytt spørsmål, bryr kvinner (og menn) seg like mye om hvor jævlig menn har det i det norske samfunnet? At de faller utenfor? tar flest selvmord? ruser seg mest? Fler atferdsvanskser? Lese- og skrivevansker? Talevansker? And the list goes on.....jeg prøver bare å påpeke et slags hykleri her: MANGE jenter vil argumentere for at vi er helt like biologisk og derfor bør være biologisk likestilt, men samtidig, ikke anerkjenner at vi oppfører hos helt ulikt på en hel del helt fundamentale ting, som er påvist igjen og igjen, ikke er tillært, men medfødte egenskaper....Så jeg: og jeg tror, mange menn med meg, føler denne kampanjen med "me too" er bare et slag i trynet til mange som allerede ligger nede, og aldri vil få denne samme oppmerksomheten. Så fordi vi er biologisk forskjellig og menn også har problemer får ikke kvinner lov å snakke høyt om seksuell trakassering, overgrep og voldtekt? Det er et slag i ansiktet på menn? Og hva er disse medfødte biologiske egenskapene, ulike for menn og kvinner, du mener er så relevante i denne sammenhengen? Anonymkode: 8cbe3...3f9 3
Nanokanin Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter #20 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) På 19.10.2017 den 0.59, AnonymBruker skrev: Så fordi vi er biologisk forskjellig og menn også har problemer får ikke kvinner lov å snakke høyt om seksuell trakassering, overgrep og voldtekt? Det er et slag i ansiktet på menn? Og hva er disse medfødte biologiske egenskapene, ulike for menn og kvinner, du mener er så relevante i denne sammenhengen? Anonymkode: 8cbe3...3f9 Endret 12. mars 2018 av Nanokanin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå