Gå til innhold

Hvor viktig er det at daten din har en jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og ikke minst: har god arbeidsmoral. 

Er det innafor at han/hun går 6-12 mnd uten jobb feks i påvente av drømmejobben? 

Kjør debatt. Jeg forsørger meg selv sånå at det er sagt😅

Anonymkode: 9d6c9...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde ikke datet en mann som arbeidsledig fordi han ventet på drømmejobben. Skulle han ventet på drømmejobben måtte han ha jobbet mens han ventet.  Kan ikke forstå at noen finner på å gjøre noe annet. 

Har ikke lyst til å date en arbeidsledig mann. Man vet ikke når han kommer i arbeid, hvor mye han jobber for å komme i arbeid og han kan naturlig nok oppleve mye frustrasjon over å ikke få jobb. 

Endret av potetstappe
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvorfor man er uten jobb. Også tar jeg det deretter.

Anonymkode: d141b...42a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig gir jeg blaffen i hvordan andre forsørger seg selv så lenge de ikke forventer at jeg skal forsørge dem, for det har jeg ikke råd til. 

Anonymkode: 7af38...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hvorfor man er uten jobb. Også tar jeg det deretter.

Anonymkode: d141b...42a

I mitt tilfelle ble han utdannet i sommer, men er ikke villig å ta "hva som helst" i påvente av jobb. Føler jeg må spandere på han om vi gjør noe. Han betaler han også, men da får jeg dårlig samvittighet...  kanskje han har mye sparepenger for alt jeg vet, men det tar jo slutt det også. 

Anonymkode: 9d6c9...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle ble han utdannet i sommer, men er ikke villig å ta "hva som helst" i påvente av jobb. Føler jeg må spandere på han om vi gjør noe. Han betaler han også, men da får jeg dårlig samvittighet...  kanskje han har mye sparepenger for alt jeg vet, men det tar jo slutt det også. 

Anonymkode: 9d6c9...3e7

Det høres jo helt tullete ut! Be han skaffe seg en jobb. Jeg hadde aldri funnet meg i sånt. Fordi om en har tatt bra utdannelse betyr jo ikke at man nødvendigvis får drømmejobben med engang. I mellom tiden må man jo forsørge seg selv! 

Nei, jeg hadde aldri blitt sammen med en som syns han er for god til å ta seg en "hvilken som helst jobb"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dem f.eks er aktive på tinder, sukker o.l så synes jeg det sier mye om prioriteringene dems, dating koster jo i tillegg også penger. Da er det viktigere å glemme alt annet og skaffe seg en jobb.

Anonymkode: c9ae5...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Hadde ikke gått fra mannen min nå om han ble arbeidsledig liksom, for jeg vet at han ikke er arbeidssky.

Men en som jeg ikke kjenner så godt hadde ikke vært så attraktiv for meg hvis han ikke var i arbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten jobb og dårlig arbeidsmoral- no go. Hadde ikke kastet bort livet mitt på det. 

Anonymkode: afe10...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg, dersom han på et vis var i stand til å forsørge seg. Jeg har selv aldri vært i ordinært arbeid og har stor forståelse for en rekke grunner som kan gjøre at folk ikke ønsker å være en del av det. Å føle seg "for god for" visse jobber, er i mine øyne tidvis et sunnhetstegn, men det kommer naturligvis an på hvor berettiget jeg mener denne følelsen er i hvert enkelt tilfelle. 

Anonymkode: e3313...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater ihvertfall ikke tapere uten jobb..

Anonymkode: 0e110...caf

Hva om personen ikke trenger jobb? Fortsatt en taper?

Anonymkode: ad0d5...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt avgjørende for en seriøs kjæreste at vedkommende har jobb og fast inntekt. Dette med tanke på sparing til felles mål (hus, bil osv) og forsørger evne av seg selv og et fremtidig barn. 

Om vedkommende venter 6 mnd på drømmejobben bør jo vedkommende være i en annen jobbstilling frem til da, og ikke være arbeidsløs. 

Anonymkode: c6e58...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, 2a1m skrev:

Det høres jo helt tullete ut! Be han skaffe seg en jobb. Jeg hadde aldri funnet meg i sånt. Fordi om en har tatt bra utdannelse betyr jo ikke at man nødvendigvis får drømmejobben med engang. I mellom tiden må man jo forsørge seg selv! 

Nei, jeg hadde aldri blitt sammen med en som syns han er for god til å ta seg en "hvilken som helst jobb"

Dette er helt riktig, at man ikke forstår at man ikke kan velge og vrake i jobber betyr at noe er helt galt med holdningen. Har selv tatt hva som helst av jobber for å forsørge meg selv. Det så jo ikke ut som drømmejobben skulle dukke opp med en gang, men det å stå på og jobbe gjorde at det ordnet seg over tid. Får man ikke jobb får man ta videreutdannelse eventuelt. Det å bidra er uansett viktig, og ikke ha for store tanker om seg selv og det at drømmejobber skal komme til deg. De kommer bare med knallhard jobbing over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt viktig at en evt. date har god arbeidsmoral. Det sier litt om personligheten. Jeg ville vært veldig skeptisk til en som "satt og ventet på drømmejobben", for det er noe som jeg hadde tolket som at han var en drømmer. Jeg liker dem best når de er jordnære og praktiske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt avgjørende for en seriøs kjæreste at vedkommende har jobb og fast inntekt. Dette med tanke på sparing til felles mål (hus, bil osv) og forsørger evne av seg selv og et fremtidig barn. 

Om vedkommende venter 6 mnd på drømmejobben bør jo vedkommende være i en annen jobbstilling frem til da, og ikke være arbeidsløs. 

Eventuelt videreutdanne seg, jeg kunne lett vært sammen med en dame jeg likte godt, som jobbet iherdig med å kvalifisere seg for arbeidsmarkedet, selv om hun ikke hadde all verdens inntekt mens dette pågikk. Vilje til å jobbe hardt er virkelig en egenskap hos en partner jeg setter stor pris på, både i parforholdet og utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er ting man kan tydelig lese av en persons planer og ambisjoner og evne til å gjennomføre dem. Hvis vedkommende er arbeidsløs nå, OK, men hva har h*n fått til før? Har det vært noen store mål som er nådd? Idrett? Utdanning? Hobby? Hvis det er én erfaring jeg sitter igjen med fra arbeidslivet så er det at de ofte slipper ganske middelmådige folk til ved roret. Alt som trengs er at de viser målrettet innsats og møter opp. Det er langt fra umulig å ha både god jobb og inntekt. Sånn sett er det dobbelt negativt når man ikke fikser gamet. Da er det ofte flere ting som ikke fungerer. 

På den andre siden er det mer til livet enn jobber og status. Status er viktig fordi det gir muligheter. Penger gir frihet, anseelse gir jobbmuligheter som gir makt, makt gir sosial anseelse som igjen kan gi sosiale fordeler, trygghet og frihet. Status er med andre ord en positiv oppadgående spiral som bygger velstand. Lav status på den andre siden er gjerne en tilsvarende negativ spiral som sørger for stillstand. Jobb er derfor viktig fordi det er en helt elementær del av livskvalitet. Samtidig må man ha en partner som står der ved siden av deg når ting er vanskelig. Høystatus-mennesker forventer gjerne at ting skal flyte og kan ha lavere utholdenhet når ting går ordentlig skeis, som f.eks hvis du jobbet i oljesektoren og ble sagt opp. Hva gjør du da når kona går fra deg fordi du ikke har grei cashflow lengre? Når veskene slutter å komme i gavepapir? Folk som opplever nedgang og skuffelser ofte er mer vandt til det og kan ha andre sett med verdier som gjør at de, som et par, takler motgang sammen. Motgang går da ikke på forholdet løs nødvendigvis. 

Konklusjon: Tenk med hjertet. Fornuftsekteskap er en så dårlig deal den gangen du skulle kunne bli den ufornuftige halvdel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle ble han utdannet i sommer, men er ikke villig å ta "hva som helst" i påvente av jobb. Føler jeg må spandere på han om vi gjør noe. Han betaler han også, men da får jeg dårlig samvittighet...  kanskje han har mye sparepenger for alt jeg vet, men det tar jo slutt det også. 

Anonymkode: 9d6c9...3e7

idiotisk av han. er han nyutdannet så må han neste ta den jobben han får i vente på noe annet

Anonymkode: 72b71...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om personen ikke trenger jobb? Fortsatt en taper?

Anonymkode: ad0d5...73a

kommer ann på hva perosnen fyller tida si med. 

Anonymkode: 72b71...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Eventuelt videreutdanne seg, jeg kunne lett vært sammen med en dame jeg likte godt, som jobbet iherdig med å kvalifisere seg for arbeidsmarkedet, selv om hun ikke hadde all verdens inntekt mens dette pågikk. Vilje til å jobbe hardt er virkelig en egenskap hos en partner jeg setter stor pris på, både i parforholdet og utenfor.

Ja, men både som ungdom og voksen er det vanlig å ha en deltidsjobb i det minste selvom man er under utdanning. 

En 25 åring eller en 35 åring under videreutdanning som ikke hadde deltidsjobb og kun levde på studiestøtte fra nav, det viser for dårlig arbeidsmoral og fremtidsplanlegging i mine øyne. Alle monner drar. Selvom man ikke kan jobbe å få full lønn, så kan man jobbe deltid og få noe lønn og muligheten til å spare og leve greit og ikke sitte på 12kvm hybel som 30 åring og unnskylde seg med at man bor der fordi man studerer. 

Anonymkode: c6e58...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...