Gå til innhold

Bf og deling av utgifter v/ 50/50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for at barnefar også skal være med å betale ting til barna? Tenker på f.eks alt fra vintersko, ski, halloweenkostymer til andre ting... 

Han sier alltid at han ikke har råd... Jeg har ikke lenger mulighet til å betale for alt alene :( Han skylder meg allerede penger men sier bare at jeg må vente... Er det noe sted jeg kan henvende meg for å få hjelp? 

Anonymkode: 885a3...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å slutte å kjøpe alt mulig til barnet hvis dere ikke har råd? 

Anonymkode: 2a6d9...267

• Liker 6
Skrevet

Si at dere må revurdere samværsordnigen da dersom han ikke har råd til å forsørge barna.

Anonymkode: 76f3d...d9f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har han ikke råd, så har han ikke råd. Det er jo ikke så mye du får gjort med det. Og om du ikke har råd, så har du ikke råd. Da er det kanskje best at dere revurderer hva dere kjøper? 

Endret av SesameStreet
  • Liker 4
Skrevet

Jeg er veldig nøye med pengene våre... Men slike ting som vintertøy, ski osv må jo barna ha... kjøper ikke det dyreste eller mest fancy heller.... 

Skrevet

Hvorfor har dere 50/50 når dere begge, og spesielt han, har så dårlig råd? 

Dette er jo den dyreste ordningen...

Anonymkode: 2b10e...627

Skrevet

Sånn har jeg det også. Hva med at feks barnehage regningen står i hans navn? Da betaler han den vel?

Anonymkode: a1fce...7c5

Skrevet

Begge er skolebarn. Å ingen av de går på sfo. 

Han krever 50/50... Før hadde jeg de 70/30 men det gikk han ikke med på fordi han måtte betale bidrag og hadde ikke råd til det mente han. Nå skal det sies at han bruker penger på ALT annet da! Han sitter med hus, to biler, vannscooter, legger ut bilder på sosiale medier med bilder av all maten han spiser, ting han finner på uten barna osv. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han krever 50/50... Før hadde jeg de 70/30 men det gikk han ikke med på fordi han måtte betale bidrag og hadde ikke råd til det mente han. Nå skal det sies at han bruker penger på ALT annet da! Han sitter med hus, to biler, vannscooter, legger ut bilder på sosiale medier med bilder av all maten han spiser, ting han finner på uten barna osv. 

Høres ikke ut som han har dårlig råd. Ved 50-50 skal utgifter også deles tilsvarende. Skylder han deg penger så hadde jeg krevd å få de tilbakebetalt. Har han ikke «råd» får han kvitte seg med vannscooteren da, eller en av bilene. Makan. 

Anonymkode: 3e329...44a

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke endret på han. Han er som han er. Det du må fokusere på er hva du kan gjøre for dine barn. (Og om det er noe trøst, så forstår skolebarn veldig mye. De merker hvem som gjør ting og hvem som ikke gjør ting.)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, SesameStreet skrev:

Du får ikke endret på han. Han er som han er. Det du må fokusere på er hva du kan gjøre for dine barn. (Og om det er noe trøst, så forstår skolebarn veldig mye. De merker hvem som gjør ting og hvem som ikke gjør ting.)

Jeg gjør alt for de.. Men det stopper seg litt for meg også innimellom... Jeg syns bare ikke det er riktig at hans valg går utover barna.. :( Jeg har aldri sagt noe stygt om faren deres til de men kjenner at jeg er lei av å forsvare hans valg ovenfor de hele tiden... Men vil ikke si noe feil de til de heller :/ 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som han har dårlig råd. Ved 50-50 skal utgifter også deles tilsvarende. Skylder han deg penger så hadde jeg krevd å få de tilbakebetalt. Har han ikke «råd» får han kvitte seg med vannscooteren da, eller en av bilene. Makan. 

Prøvde å si det til han i dag. Sa at vi får ta en tur på familiekontoret og bli enige der... Men han sier han ikke kommer til å møte opp der... :( 

Skrevet

Du kan søke bidrag selv om dere har 50/50. Kan være noe om at det da må være 50% samvær, og ikke delt bosted, litt usikker på det. 

Men betaler han ikke så får du la være å sende meg utetøy, forberede ungene på de uten å si noe stygt.

Anonymkode: f683f...a2b

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha 50/50 pga barnebidraget har jo ingenting med barnet å gjøre. Har han ikke lyst å ha barnet mer annet enn pga barnebidraget? Hvorfor gikk du med på det? Du kan søke barnebidrag selv om dere har 50/50 og han må jo betale kostnadene han har hos seg og du betale hans kostnader når barnet er hos deg. Betaler du kostnadene hans? 

Anonymkode: be5cc...abd

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Si at dere må revurdere samværsordnigen da dersom han ikke har råd til å forsørge barna.

Så du mener at han skal måtte betale mer for at mor skal få ha barnet mer? Litt av en logikk. Hva om mor heller slutter å sløse bort penger hun ikke har?

Anonymkode: 32c91...9a3

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke bare si "jeg mener at ungen skal ha nye ski hvert 3. år, så hvis BF ikke mener det er nødvendig så kjøper jeg bare skiene og krever at han skal betale for de". makan

Anonymkode: 32c91...9a3

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halloween drakt er ikke obligatorisk 

Anonymkode: bc2ec...ef0

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halloween drakt er ikke obligatorisk 

Anonymkode: bc2ec...ef0

Jo. I barnehage/skole er det selvsagt det, ellers blir barnet utstøtt sosialt.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo. I barnehage/skole er det selvsagt det, ellers blir barnet utstøtt sosialt.

Det er ikke sant. Finnes mange barn som ikke har det.. man kan lage heksekostyme med strømpebukse , svart voksen T-skjorte, belte og en hatt fra Nille ..

eller bare ta å kline litt leppestift i ansikter 

bare fantasien setter grenser - og det trenger ikke å koste ;)

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, SesameStreet skrev:

Jeg er enig i dette, jeg har vært i dine sko. Mine barn er nå voksne og tro meg; de VET hvordan faren har vært gjennom årene. Det var selvsagt tøft (både økonomisk og følelsesmessig) for meg når de var yngre og jeg ikke kunne si noe, men ettersom årene gikk skjønte de selv hvordan tingene lå an. For meg er det ubegripelig at en forelder ikke gidder å bidra med et lite tilskudd til vinterjakke osv, jeg kan selvsagt skjønne det om det var slik at han hadde dårlig råd i perioder, men det var ikke tilfelle hos oss. 

Håper du tar kontakt med FVK og ser om dere kan få litt hjelp fra de til å få faren til å bidra, litt mer til feks vinterklær er bedre enn ingenting, kanskje FVK får han til å innse litt mer?

Anonymkode: c142a...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...