Mari Y Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg har noen tanker rundt dette. Jeg vet ikke hvor mye jeg er enig i alt dyrevernere i Norge står for, da jeg ikke vet nok om hva de driver med. Men det jeg vet er at de driver også hjem for hjemløse dyr, og det synes jeg er bra. Da det er mye dumping av kjæledyr. I tillegg har jeg fått mange gode råd fra Noah- for dyrs rettigheter om det er ting jeg lurer på. Så jeg synes det er kritikkverdig at man bare kutter støtten. Det er sikkert mye man kan mene om slike grupper, men dyr har også rett på et godt liv, siden de er levende vesener. Og så lenge det er alt for lett å skaffe seg dyr i Norge, så bør i alle dyrehjemmene kunne bestå 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 De gir to millioner til pelsoppdrett istedenfor. Pelsbransjen burde vært avskaffet for lenge siden men nei, de prøver heller å pynte på den. Anonymkode: 43a85...567 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Skrevet 18. oktober 2017 Huff. Blir helt kvalm av denne fordelingen her. De satser mer på at Mattilsynet skal fikse jobben. Vi vet jo alle hvor bra det funker. Som nå sist alle de hestene i Sirdal, hvor flere hester døde mens Mattilsynet satt på gjerde og venta på at det skulle bli så ille at de kunne gå inn og stoppe galskapen. Og når de endelig går inn der og omplasserer alle hestene der, så tar de jaggu å sender de tilbake til mishandlerene. Jeg er redd dette kommer til å føre til mange private aksjoner mot folk som mishandler dyr. Jeg håper landets rike er flinke til å gi støtte. Jeg ga spontant en slant til DB etter dette vedtaket. Kan ikke bidra med mye men noe må de få. Pelsdyr orker jeg ikke snakke om engang. Hva feiler det folk? Vi lever i 2017. Ikke 1526. Anonymkode: 61b72...342 2
CoolSistah Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Hva er egentlig begrunnelsen deres for dette? Det høres jo så utrolig feil ut, at jeg tenker det må være noe som ikke kommer frem. Men det er kanskje ønsketenking?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 5 timer siden, CoolSistah skrev: Hva er egentlig begrunnelsen deres for dette? Det høres jo så utrolig feil ut, at jeg tenker det må være noe som ikke kommer frem. Men det er kanskje ønsketenking? De sier de vil støtte Mattilsynet heller. Fordi de er statlige. Men det henger ikke på greip. De klarer jo ikke å gjøre dette. De er mer opptatt av en spiker i veggen i et fjøs fremfor om man kan se ribbeina til kua. Når de gir penger til pelsdyr er det for at vi ikke skal bruke pels fra dyr fra Kina ol der pels er en blodrød afære. Hva med heller bare stoppe all salg av pels? Hadde vært så mye enklere. Lage et forbud mot å selge all pels. Det er verdens mest unødvendige produkt for oss mennesker. Alt det gjør er å forurense, plage og pine dyr og forbruke unødvendige ting. For at noen fjolls skal ha en dusk i lua eller en «pen» krage på sin ekspedisjonsparkas som de bruker til og dra bilen. Hva feiler det folk?? Anonymkode: 61b72...342
CoolSistah Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: De sier de vil støtte Mattilsynet heller. Fordi de er statlige. Men det henger ikke på greip. De klarer jo ikke å gjøre dette. De er mer opptatt av en spiker i veggen i et fjøs fremfor om man kan se ribbeina til kua. Når de gir penger til pelsdyr er det for at vi ikke skal bruke pels fra dyr fra Kina ol der pels er en blodrød afære. Hva med heller bare stoppe all salg av pels? Hadde vært så mye enklere. Lage et forbud mot å selge all pels. Det er verdens mest unødvendige produkt for oss mennesker. Alt det gjør er å forurense, plage og pine dyr og forbruke unødvendige ting. For at noen fjolls skal ha en dusk i lua eller en «pen» krage på sin ekspedisjonsparkas som de bruker til og dra bilen. Hva feiler det folk?? Anonymkode: 61b72...342 Takk for svar. Jeg skjønner ikke hvem det er som kjøper og bruker pels lengre? Det virker så merkelig at det skal være behov for å støtte norsk pelsdyrnæring i det hele tatt. I mitt hode hadde ingen handlet pels fra Kina, og norsk pelsdyroppdrett hadde ikke eksistert i det hele tatt. For hva skal man med pels uansett, særlig når man vet hvordan dyrene blir brukt? 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg synes det er bra. De hjemløse kattene kan samles opp, og avlives hos vetrinæren. Anonymkode: 32eaa...9f6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 Skulle ønske jeg ble født 40 år frem i tid når pels er historie og de fleste er veggiser/ spiser labdyrket kjøtt Den behandlingen vi driver av dyr er primitiv og vil ses på i et historieperspektiv på samme måte som man dømmer mennesker som hatet homofile i fortiden. Jepp, mange vil synes jeg er hysterisk. Det samme tenkte man om de som aksepterte homofile i fortiden. Noen av oss lever før vår tid, dessverre Anonymkode: d0372...99c
Mari Y Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er bra. De hjemløse kattene kan samles opp, og avlives hos vetrinæren. Anonymkode: 32eaa...9f6 Hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #10 Skrevet 20. oktober 2017 Når pengene ikke strekker til slt vil jeg heller at de skal gå til frivillige organisasjoner rettet mot mennesker som fri rettshjelp og 4H samt pleiepenger og barnetillegg for uføre. Anonymkode: c58bc...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 På 18.10.2017 den 20.43, AnonymBruker skrev: Pelsbransjen burde vært avskaffet for lenge siden Ja, forby forby forby ALT, slik tenker enkle sosialister Anonymkode: f8b92...7d7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #12 Skrevet 20. oktober 2017 På 18.10.2017 den 20.37, Mari Y skrev: Jeg har noen tanker rundt dette. Jeg vet ikke hvor mye jeg er enig i alt dyrevernere i Norge står for, da jeg ikke vet nok om hva de driver med. Men det jeg vet er at de driver også hjem for hjemløse dyr, og det synes jeg er bra. Da det er mye dumping av kjæledyr. I tillegg har jeg fått mange gode råd fra Noah- for dyrs rettigheter om det er ting jeg lurer på. Så jeg synes det er kritikkverdig at man bare kutter støtten. Det er sikkert mye man kan mene om slike grupper, men dyr har også rett på et godt liv, siden de er levende vesener. Og så lenge det er alt for lett å skaffe seg dyr i Norge, så bør i alle dyrehjemmene kunne bestå Så bra, de får heller gå og spørre om noen vil donere frivillig slik alle andre må. Ingen grunn til at folks skattepenger skal gå til særinteresser, uansett hvor gode intensjoner disse måtte ha Anonymkode: f8b92...7d7
Mari Y Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #13 Skrevet 20. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra, de får heller gå og spørre om noen vil donere frivillig slik alle andre må. Ingen grunn til at folks skattepenger skal gå til særinteresser, uansett hvor gode intensjoner disse måtte ha Anonymkode: f8b92...7d7 Unødvendig kommentar. Om dine skattepenger går til det, hva så, egentlig?
Mari Y Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #14 Skrevet 20. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, forby forby forby ALT, slik tenker enkle sosialister Anonymkode: f8b92...7d7 De er nok ikke alle sosialister
Mari Y Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #15 Skrevet 20. oktober 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når pengene ikke strekker til slt vil jeg heller at de skal gå til frivillige organisasjoner rettet mot mennesker som fri rettshjelp og 4H samt pleiepenger og barnetillegg for uføre. Anonymkode: c58bc...bfe Men hvordan vet du egentlig at det ikke gjør det? Dessuten er situasjonen ganske katastrofal for dyr som blir etterlatt og dumpet, om du ikke har fått med deg hvor ofte det skjer. Synes det er ganske egosentrisk, egentlig, å argumentere for at man skal kutte støtte til grupper som jobber for noe så viktig, spesielt når situasjonen til så mange kjæledyr er helt fatalt også i Norge. Kan knapt sammenlignes med barnebidrag.
Mari Y Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #16 Skrevet 20. oktober 2017 På 19.10.2017 den 15.54, AnonymBruker skrev: De sier de vil støtte Mattilsynet heller. Fordi de er statlige. Men det henger ikke på greip. De klarer jo ikke å gjøre dette. De er mer opptatt av en spiker i veggen i et fjøs fremfor om man kan se ribbeina til kua. Når de gir penger til pelsdyr er det for at vi ikke skal bruke pels fra dyr fra Kina ol der pels er en blodrød afære. Hva med heller bare stoppe all salg av pels? Hadde vært så mye enklere. Lage et forbud mot å selge all pels. Det er verdens mest unødvendige produkt for oss mennesker. Alt det gjør er å forurense, plage og pine dyr og forbruke unødvendige ting. For at noen fjolls skal ha en dusk i lua eller en «pen» krage på sin ekspedisjonsparkas som de bruker til og dra bilen. Hva feiler det folk?? Anonymkode: 61b72...342 Er egentlig helt bak mål at Mattilsynet prioriteres til slike saker. Men synes kommentarer til slike saker er mer tullete. 'Ja, kan ikke jeg slippe at mine skattepenger går til ditt og datt', 'kan vi ikke hjelpe mennesker først'. Om vi ikke hadde hatt et så stort problem med alle tullingene som dumper kjæledyr i øst og vest, og hadde de som i utgangspunktet burde vært fratatt retten til å ha dyr, faktisk blitt det- så hadde vi jo ikke hatt behov for et dyrevern- der folk er mer bekymret for at deres skattepenger skal gå til slike organisasjoner. Javel, men det er da ikke Dyrebeskyttelsen sin feil at Norge undervurderer dyrs sikkerhet så voldsomt som de gjør, og da er det ikke kutt til disse gruppene som er det egentlige problemet. Men at alvorlig dyremishandling ikke blir straffet eller håndtert på en skikkelig måte. Dyr er da ikke leketøy bare fordi de ikke er mennesker.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #17 Skrevet 21. oktober 2017 50 minutter siden, Mari Y skrev: Unødvendig kommentar. Om dine skattepenger går til det, hva så, egentlig? Det er bortkasta skattepenger som vi ikke har råd til å sløse, la de heller skaffe de gjennom frivillige donasjoner slik alle andre må istedet Anonymkode: f8b92...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå