AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #21 Skrevet 18. oktober 2017 Svart er elegant og tidløst.Et godt valg! Du kjenner nok igjen dyret ditt på stemmen og væremåten.Og ikke minst kjenner han/hun igjen deg son eier. Anonymkode: b457e...565 1
Anglofil Skrevet 18. oktober 2017 #22 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Man kjenner dem igjen i deres unike væremåte og utseende. Og kattene mine kjenner også igjen navnene sine, så det er bare å rope på dem, så kommer dem (meget hendig når Gro gjemmer seg og jeg ikke klarer å finne henne igjen). Mvh Yvonne Endret 18. oktober 2017 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #23 Skrevet 18. oktober 2017 Akkurat nå, Yvonne skrev: Man kjenner dem igjen i deres unike væremåte og utseende. Og kattene mine kjenner også igjen navnene sine, så det er bare å rope på dem, så kommer dem (meget hendig når Gro gjemmer seg og jeg ikke klare å finne henne igjen). Mvh Yvonne Gro Så søtt navn Anonymkode: 06531...774 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #24 Skrevet 18. oktober 2017 Jeg har to svarte katter, ikke en hvit flekk på noen av dem, men ser lett forskjell. Mine kommer også når jeg roper navnet. ❤️ Anonymkode: 4a29e...8b8
Anglofil Skrevet 18. oktober 2017 #25 Skrevet 18. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gro Så søtt navn Anonymkode: 06531...774 Hehe, takk! Måtte bli det når vi hadde Kåre fra før. Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #26 Skrevet 18. oktober 2017 Er jo veldig mange med samme hunderaser her i landet, du kjenner jo igjen hunden likevel. Har en venninne som har en golden, jeg var på jodel og så et bilde av en hund, visste med en gang at det var hennes selv om det ikke var noe gjenkjennelig på bildet utenom hunden. Akkurat som mennesker har jo andre dyr og litt forskjeller, størrelse og avstand på øyne, nese/snuten, bredde på ansiktet osv. Osv. Osv. Anonymkode: ca0a5...4bc
Forundret.. Skrevet 18. oktober 2017 #27 Skrevet 18. oktober 2017 Kom til å tenke på at det er jo de som er ansiktblinde. Slike ser bare en sort katt fordi de ser ikke de personlige trekkene.
Perelandra Skrevet 18. oktober 2017 #28 Skrevet 18. oktober 2017 1 time siden, Forundret.. skrev: Kom til å tenke på at det er jo de som er ansiktblinde. Slike ser bare en sort katt fordi de ser ikke de personlige trekkene. Jeg er dårlig på å kjenne igjen ansikter på mennesker, men klarer det fint på katter.
Christy89 Skrevet 19. oktober 2017 #29 Skrevet 19. oktober 2017 Akkurat som med mennesker, så er det forskjell på katter også. Noen kan være veldig like, men du ser fort om det er din katt eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #30 Skrevet 19. oktober 2017 Man kjenner igjen sin egen katt, de har jo gjerne ulike svarttoner også. Men også bygning, pelstype, øyne, stemmen, adferd, lukt... Og katten kjenner igjen deg, og oppfører seg deretter. Jeg hadde et kull kattunger en gang, med to gråstripete brødre som var "tvillinger". Dvs alle andre syntes de så prikk like ut, men jeg kunne fint skille dem etter de var noen dager gamle. De hadde jo litt ulike striper i fjeset, og det ene var noe lysere i gråtonen, så når jeg ser på gamle bilder vet jeg med en gang hvem som er hvem. Jeg så også før alle andre at den ene kom til å bli glatthåret og den andre litt mer rufs. Egentlig har det med vane og interesse å gjøre. Jeg har også hatt to hunder av samme rase, og opplevde ofte at folk ikke så forskjellen, siden de bare "så" fellestrekkene som utgjorde rasen, men de var jo ikke like i det hele tatt. De hadde ulike svarte/hvite tegninger, forskjellig pelslengde og ulik bygning. Og hver gang jeg påpekte disse tingene så folk bare dumt på meg. Jeg har også opplevd at barn ser helt andre forskjeller enn det voksne gjør. Anonymkode: 0753f...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #31 Skrevet 21. oktober 2017 En av kattene våre er svart. Og i nabolaget er det faktisk bare svarte katter! (helt sant, utrolig men sant). Det er 4 katter her, alle er svarte. Den ene er vår. En annen bor 2 etasjer under oss. Den tredje bor i 2. etasje i nabogården. Og den fjerde bor i en liten enebolig ved siden av nabogården. Ingen problemer med å se forskjell på dem! Anonymkode: ad09c...5ab
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #32 Skrevet 21. oktober 2017 Vi har en svart pus. Hun har en hvit flekk på magen, men den er ikke synlig med mindre hun ligger på ryggen eller på . Er også flere svarte puser i nabolaget, men har likevel null problemer med å kjenne igjen pusen til og med i mørket kan jeg se at det er henne. Kjenner jo også igjen mjauinga hennes. Og hun kjenner igjen oss, og vet også veldig godt hvor hun bor Anonymkode: 8fe21...563
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #33 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har en katt som er helt hvit. Har vært litt på treff med andre som har hvite katter, og noen av dem er veldig like. Likevel så kjenner jeg alltid igjen katten min, han reagerer jo når han ser meg også Du kommer til å lære katten din å kjenne ts. Anonymkode: fc952...989
Gjest Alexis Skrevet 21. oktober 2017 #34 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har en svart kattefrøken som fikk et kull kattunger. 6 stk, svarte som natten og alle var gutter. Klarte likevel å skille de fra hverandre etterhvert som jeg ble kjent med de Man legger merke til små ting for de er jo individer selv om de ser like ut. Alle ble forresten gitt bort og noen kom til og med langveis fra for å få svart katt. Trodde de skulle bli vanskelig å gi bort, men der tok jeg feil! Er mange som syns de svarte er flotte også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå