Gå til innhold

Dere som har svart katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

:ninuskapus:

Jeg har så lyst på ny katt etter min døde.. Syns svarte katter er så fine men det er en ting jeg har tenkt litt på! Fordi her i nabolaget er det flere som har helt svart katt og jeg lurer på hvordan vet dem hvilken katt som er deres? Hvordan vet jeg om jeg slipper inn min katt og ikke naboens? Må den konstant gå med halsbånd? 

Anonymkode: 06531...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner jo igjen din egen katt da :fnise:

Anonymkode: be0ce...333

• Liker 20
Skrevet

Jeg har halsbånd med navn og nummer på. Dette har jeg hatt med alle mine katter, ikke bare de som kan ligne andre i nærområdet - fordi det er viktig for meg at andre kan ta kontakt om hun stikker av eller blir påkjørt. Hun er chippet, men ikke alle drar til veterinær og får det sjekket, de fleste henger bare opp funnet-lapper eller går videre om de ikke har halsbånd. 

Anonymkode: dd8f6...d6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid sett forskjell. Min katt har sine kjenntegn og jeg hører det også på mjauingen siden han er en pratsom fyr når han ser eller hører meg. 

Hadde også en annen helt svart katt og det var null problem å kjenne igjen den også. De er ikke helt prikk like, og væremåten er også ulik. 

• Liker 2
Skrevet

Min katt er helt svart. Er en annen svart katt i nabolaget, ser forskjell på dem. ;)  Er ingen andre katter som har prøvd å gå inn til oss heller. 

Anonymkode: a5090...dd7

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner jo igjen din egen katt da :fnise:

Anonymkode: be0ce...333

Det er ikke sikkert! Svart katt er vel svart katt.. hvis de har noen hvite flekker o.l så kjenner man de så klart igjen. Tror jeg skal gå for en ginger-farget. Ikke mange av de her. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ninuskapus:

Jeg har så lyst på ny katt etter min døde.. Syns svarte katter er så fine men det er en ting jeg har tenkt litt på! Fordi her i nabolaget er det flere som har helt svart katt og jeg lurer på hvordan vet dem hvilken katt som er deres? Hvordan vet jeg om jeg slipper inn min katt og ikke naboens? Må den konstant gå med halsbånd? 

Du kjenner jo igjen katta.

Du ser vell forskjell på venninder, kompiser osv selv om de er hvite, grønne eller blå alle sammen.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert! Svart katt er vel svart katt.. hvis de har noen hvite flekker o.l så kjenner man de så klart igjen. Tror jeg skal gå for en ginger-farget. Ikke mange av de her. 

Svarte og svarte og hvite katter er de som det er flest hjemløse av, fordi folk synes de er kjedelige :( så synes du bør ta en svart :) tror du lærer å kjenne den igjen. Hvis ikke kan du ha halsbånd eller noe på

Anonymkode: 8d92c...4c9

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svarte og svarte og hvite katter er de som det er flest hjemløse av, fordi folk synes de er kjedelige :( så synes du bør ta en svart :) tror du lærer å kjenne den igjen. Hvis ikke kan du ha halsbånd eller noe på

Huff, fordi de er kjedelige? Er det sant? Katter er jo så skjønne. Har hatt flere svarte og hvite katter. Nydelige alle sammen. Ja halsbånd er smart, med navn og tlf-nr :) Er en skjønn pusejente på finn nå som er helt svart. Tenkte dra og se på henne. 

Skrevet

Du kjenner igjen pusen din. Jeg har en svart. Han er helt unik og finnes ikke kjedelig 💜

Anonymkode: d4e15...f77

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg svart katt, men alle katter har jo unike ansiktsuttrykk, oppførsel og mjauing. Selv med bind for øynene tror jeg at jeg ville kjent igjen mjauinga til mine.

• Liker 1
Skrevet

Har hatt en svart katt, kunne plukket han ut fra en flokk på 50 :P man kjenner sine egne puser 

Anonymkode: bd8f2...f02

• Liker 6
Skrevet

Du kjenner igjen pusen din og pusen din kjenner igjen deg.

Tenk på det som identiske tvillinger. For folk som ikke kjenner de er det klin umulig å se forskjell,men når du blir kjent med de så greier du å se hvem som er hvem selv om de er identiske :)

Anonymkode: 36971...f3b

• Liker 2
Skrevet

Blir litt som med yngste vår.
Han er hvit og svart, (tuxedo) med hette, litt på denne måten:
0608a49d29ee54c4002979e886abaee4--old-ca

Det er minst ti andre katter i nabolaget som ser "helt like ut", i kjole og hvitt med den trekanten av hvitt i fjeset, men selv med bilder på internett hvor jeg tenker at det kunne vært vår, så kjenner jeg han igjen hvor det måtte være og vet hvilken katt som er vår.
Særlig om jeg får se han i øynene. Da er det ingen tvil om hvem han er.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Minya skrev:

Blir litt som med yngste vår.
Han er hvit og svart, (tuxedo) med hette, litt på denne måten:
0608a49d29ee54c4002979e886abaee4--old-ca

Det er minst ti andre katter i nabolaget som ser "helt like ut", i kjole og hvitt med den trekanten av hvitt i fjeset, men selv med bilder på internett hvor jeg tenker at det kunne vært vår, så kjenner jeg han igjen hvor det måtte være og vet hvilken katt som er vår.
Særlig om jeg får se han i øynene. Da er det ingen tvil om hvem han er.

Så vakker han er :)

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så vakker han er :)

Det er ikke vår katt, det er et tilfeldig bilde fra internett som ligner veldig på vår :P
*Dette* er vår;

10153575583880137.jpg.077b441b2efbb9edbe5ce2910652821b.jpg

• Liker 5
Skrevet

Jeg har lyst på en langhåret svart katt. De er nydelige! 
Men som de andre skriver. Du kjenner igjen katten din. Jeg snublet over bilder av "tvillingen" til katten min. De var og er identiske. Det er en bitteliten forskjell i pannen, dersom du børster ned pelsen. Den hvite stripen har et lite hakk hos den ene. Den andre helt rett og symmetrisk. Men, stripen får et hakk dersom pelsen er bustete hos den med symmetrisk stripe. Bortsett fra det hakket så er de identiske. Snublet over to kattungebilder på en facebook side. Trudde først at det var gamle bilder av katten min, før jeg fikk han. Samtidig så føltes det ikke helt riktig. Tok kontakt med personen og fant ut at det var tvillingen til katten min. :fnise:

Anonymkode: 6118b...686

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, fordi de er kjedelige? Er det sant? Katter er jo så skjønne. Har hatt flere svarte og hvite katter. Nydelige alle sammen. Ja halsbånd er smart, med navn og tlf-nr :) Er en skjønn pusejente på finn nå som er helt svart. Tenkte dra og se på henne. 

Ja, jeg synes ikke de er kjedelige bare så det er sagt. Har hørt det fra dyrebeskyttelsen siden jeg har katter fra der. 

Det dumme med halsbånd er jo at det kan sette seg fast, men det går vel helst bra :) også tenker jeg egentlig som andre sier her at du lærer å kjenne igjen din egen katt, selv om andre svarte katter ser like ut.

Skrevet

For noen år siden hadde ei venninne av meg en typisk vanlig gråstripete katt. Vi bodde i nærheten av hverandre, og det var flere tilsynelatende like katter i nabolaget. Jeg var likevel aldri i tvil når jeg støtte på katten til venninna mi. Ansiktet, øynene, og hele holdningen var ikke til å ta feil av. Dessuten kjente katten meg igjen på en annen måte enn de andre kattene.

Jeg tror du kan slappe helt av TS. Hver katt er unik, og lett å kjenne igjen for den som har et nært forhold til katten.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er veldig mange som syns svarte katter er skumle. Helt idiotisk men sånn er det dessverre.

Anonymkode: 0f91c...615

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...